על כסאו לא ישב זר

ואתה תצוה - נשמה בגוף

ז' תשרי ס''ה

גילוי בחינת האמונה וחיזוקה הוא ע"י משה ומבואר בהמאמר, דאתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, ומבאר שבזמן גזירת המן היה מרדכי בחינת משה שבדורו. ועי"ז פסק הדין על עצמו, שבדורנו הרי הוא הוא משה רבינו שבדורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, והוא הזן ומפרנס את ישראל בענין האמונה. 

אמנם גילוי בחינה זו בישראל בהיותם נשמות בגופים, הוא ע"י שציווי זה יבוא ג"כ ממשה רבינו כפי שהוא נשמה בגוף. וי"ל בדרך אפשר, דלכן נאמר ואתה תצוה סתם לא בשם ה’ כי הציווי צריך לבוא ממשה רבינו כפי שהוא נשמה בגוף.
(סה"מ תשמ"א עמ’ 155)