הרב זמרוני ציק

ללמוד את המשכן ולהביא את הגאולה

ב' אדר א' ס''ג

לשאלה, מתי נברא העולם? שתי תשובות! והדבר תלוי בכוונת השואל. אם כוונת השאלה היא "מתי העולם נברא לראשונה?" הרי שהתשובה היא - לפני ה'תשס"ג שנים (5,763 שנה) ואם הכוונה היא "מתי העולם נברא בפעם האחרונה?", הרי שהתשובה היא - ברגע זה ממש.

כן, הבריאה אינה מציאות סטטית. מאז בריאתה הראשונית היא מתהווית בכל רגע מחדש. כך גם נאמר בנוסח התפילה: "ובטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית".

לא רק מחדש בכל יום, אלא תמיד! בכל רגע ללא הרף. זו האמת לאמיתה .לכן גם שמו ית' הוא שם הוי'ה, שמשמעו הוויית המציאות כולה, בכל רגע ממש.

ומה בדבר יכולתנו להשפיע על התהוות תמידית זו? האם אנו יכולים להוסיף או לשנות בה משהו?

נזכרים ונעשים

התשובה הניתנת בתורת החסידות, קשורה לחודש אדר ולסיפורו המרכזי - סיפור המגילה. שם במגילה נאמר "והימים האלה נזכרים ונעשים". האר"י ז"ל מגלה כי במילים אלה טמון סוד גדול בהבנת הבריאה. "כאשר הימים נזכרים על ידינו, הרי שהם נעשים מחדש".

והכוונה, כאשר אנו מזכירים אירוע, חג ומועד מסויים באיזכור התורני שלו, דהיינו קריאה בתורה אודותיו וכדו', הרי שאנו ממשיכים את אותם ההמשכות וההשפעות שירדו בפעם הראשונה לעולם. מכאן שכשאנו קוראים אודות קריעת ים סוף, הרי שהדבר מעורר את אותם ההשפעות הניסיות שהיו בשעת קריעת ים סוף ממש.

לכן פונה הרבי שליט"א מלך המשיח ומבקש מאתנו, שכשאנו נמצאים בפרשת "תרומה" העוסקת במצוות בניית המשכן, כתחילת מילוי המשימה של "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", הרי שעלינו לעסוק באופן מיוחד בנושא המשכן ומקדש, הנזכרים בפרשתנו.

הן בלימוד הציווי הכללי של המשכן, הן בלימוד פרטי עשיית המשכן, מקדש וכליו.

עם המחשה

היום עם התפתחות הטכנולוגיה, הרי שיש בידינו ספרות עזר מפותחת, כמו גם אמצעים נוחים וטובים להמחשת המשכן וכליו. המעוניינים יכולים להעזר בלימוד המשכן באמצעות האתר החדש של הגאולה: www.hageula.com

החל מפרשתנו פרשת "תרומה", אנו נמצאים בפתיחתה של סדרת פרשות בתורה העוסקות בנושא המשכן, בנייתו, כליו והפעלתו. לתקופה זו סגולה מיוחדת ללימוד נושא המשכן והמקדש וענייני גאולה ומשיח בפרט. בכל לימוד כזה, אנו גורמים שאכן המשכן והמקדש יהיו "נזכרים ונעשים", בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.