אלעזר ז' טבת ס''ו 22:20

הניגון הנבחר לי"א ניסן

ברכות להת' מנדי לפקיבקר לרגל הניגון החדש לי"א ניסן...
  י''א כסלו ס''ו 16:10

הנושא סגור

לא ייאושרו תגובות נוספות באשכול. אתכם הסליחה.
 שישי ד' חשון ס''ו 12:09

סוווווווווף!!!

לאחר חצי שנה מסתיים בזאת הויכוח כשלא משנה מי ניצח, העיקר שתכף ומיד ממש יתגלה הרבי מלך המשיח!!!!!!!
 יצחק א' חשון ס''ו 14:00

ניגונים, ניגונים...

החוצפה ואי האובייקטיביות של אחד המגיבים בפורום זה אינה יודעת שובעה. כשהוא טוען שכל השנה לא מנגנים את הניגון הנכון, הוא "לא יודע" שכמה מ"מסדרי הניגונים" מנגנים ניגון כזה ולא אחר בגלל שיש להם דעה מוכרת בנושא זה, ואילו כשמנגנים את הניגון שנבחר והתקבל בתפוצות כל ישראל ולא את הניגון שגורם להיפך אהבת ישראל, הוא יודע פתאום לספר שיש כאן טעות...
  ח' תשרי ס''ו 13:09

לא מדוייק

צר לי להודיעך שפני הדברים אינם כך. אכן, בהתוועדויות הגדולות של הרבי שליט"א מלך המשיח (באחש"פ, שבועות ור"ה) ניגנו רק את הניגון של הת' לבקיבקר, וזאת משום שיש אנשים מסויימים ש'דואגים' למהלך ההתוועדות, וכאשר ניגנו כבר את הניגון ההוא, לא נתנו אפשרות (השתיקו וכו') לנגן ניגון אחר (למרות שכו"כ ניסו להתחיל את הניגון). אך בהתוועדויות של שבת קודש, הנה במשך כל תקופת הקיץ ניגנו אך ורק את הניגון שחובר ע"י התמימים קראוס, ורק בשתי השבתות האחרונות - שנכחו בהם האורחים מאה"ק שמכירים יותר את הניגון של לבקיבקר - ניגנו גם את הניגון הנ"ל. ובריקודים אחרי התפלות ב-770, בזמן האחרון (תשרי) מנגנים (אחרי יחי, והוא גואלנו ודידן נצח) את הניגון שחובר ע"י קראוס. חבל שהנושא והדיונים האלו נמשכים כבר חצי שנה אחרי... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
  ח' תשרי ס''ו 13:06

לא מדוייק

צר לי להודיעך שפני הדברים אינם כך. אכן, בהתוועדויות הגדולות של הרבי שליט"א מלך המשיח (באחש"פ, שבועות ור"ה) ניגנו רק את הניגון של הת' לבקיבקר, וזאת משום שיש אנשים מסויימים ש'דואגים' למהלך ההתוועדות, וכאשר ניגנו כבר את הניגון ההוא, לא נתנו אפשרות (השתיקו וכו') לנגן ניגון אחר (למרות שכו"כ ניסו להתחיל את הניגון). אך בהתוועדויות של שבת קודש, הנה במשך כל תקופת הקיץ ניגנו אך ורק את הניגון שחובר ע"י התמימים קראוס, ורק בשתי השבתות האחרונות - שנכחו בהם האורחים מאה"ק שמכירים יותר את הניגון של לבקיבקר - ניגנו גם את הניגון הנ"ל. ובריקודים אחרי התפלות ב-770, בזמן האחרון (תשרי) מנגנים (אחרי יחי, והוא גואלנו ודידן נצח) את הניגון שחובר ע"י קראוס. חבל שהנושא והדיונים האלו נמשכים כבר חצי שנה אחרי... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 בערי ח' תשרי ס''ו 12:56

מה שקורה בתכלס

הנני לידע את קוראי הפורום שבכל ההתוועדויות הגדולות של הרבי (כמו אחרון של פסח שבועות ראש השנה ) שרים רק את הניגון של לבקיבקר ובהתוועדויות של כל שבת שרים את שניהם (ולא כמו שציין ישראליק שמזמן הפסיקו לנגן את הניגון של לבקיבקר) וזה רק ב770 ובארץ ישראל שרים רק את הניגון של לבקיבקר ובכמה ישיבות בעולם שרים רק את של לבקיבקר ובריקודים שאחרי התפילה ב770 לא שרים אף אחד מהם יחי המלך
  כ''ג אלול ס''ה 08:14

הסיבה

הסיבה שבארץ שרים רק את הניגון הב', הוא מפני שחלק מהבחורים שהיו ב-770 בי"א ניסן הם מעדיפים את הניגון הזה, וכשחזרו לצפת אח"ז הכניסו שם את הניגון ובמילא זה נכנס בכל הישיבות. חבל מאוד שמה ששרים ב-770 (ולא רק קומץ ולא רק בהתוועדויות של הרבי שליט"א מלך המשיח אלא בריקודים, התוועדויות חסידים וכו' וכו') - לא שרים באה"ק, בפרט שכמובן כל חסיד רוצה ומשתדל לנהוג כפי שנוהגים ב-770, ורק בגלל כמה בחורים עם אינטרסים אישיים המון לא יודעים שב-770 שרים בפועל ניגון אחר..... ומסיימים בטוב - יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 בערי כ''ב אלול ס''ה 20:23

"רוב החסידים"

מדובר על קומץ של אנשים ב770 ששרים את השירים בהתוועדויות של הרבי שליט"א ורובם מעדיפים את הניגון של קראוס. אבל רוב החסידים בעולם בפועל שרים רק את השיר של לבקיבקר ודוגמא לזה בארץ הקודש ששמה שרים בכל ישיבות חב"ד (כמובן מדובר על ישיבות שיש בהם ריקודי יחי לאחר התפילה וכיוצא בזה)שרים רק את הניגון של לבקיבקר. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
  ה' אלול ס''ה 15:57

מה ששרים בפועל

שים לב למה שכתבתי: "בהתוועדויות של הרבי שליט"א מלך המשיח מנגנים את הניגון שחיברו התמימים קראוס, ושום ניגון אחר (את הניגון השני כבר מזמן הפסיקו לנגן)". לא כתבתי שהניגון השני לא התקבל, רק ציינתי את העובדה שבפועל כבר לא שרים את הניגון הב' בהתוועדויות של הרבי שליט"א מלך המשיח, מאחר ורובם ככולם של החסידים מעדיפים דוקא את הניגון הא'. כמובן שגם הניגון השני התקבל (ובפרט שבאה"ק שרים אותו הרבה בהתוועדויות וכו', וכן ניגנו אותו כו"כ פעמים בהתוועדויות של הרבי שליט"א מלןך המשיח), אבל אף אחד לא יכול לבוא ולטעון ש"הניגון השני הוא בשביל גן ילדים לא חב"די במקרה הטוב" (כפי שכתב יאיר לעיל), בה בשעה שהמציאות היא שזה מה שמנגנים לפני הרבי שליט"א מלך המשיח מיד שבת בשבתו! וכאמור, הויכוח בזה מיותר, והיא לא תשנה את המציאות. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 אבי ה' אלול ס''ה 15:48

אתה שם לב למה שאתה כותב?

בתחילה טענת שאף אחד לא יכול לשנות את העובדה שיש ב' ניגונים, ואילו כרגע אתה טוען שאף אחד לא יכול לשנות את העובדה שיש ניגון אחד. -- יתרת התגובה נמחקה, מאחר והיא עוברת על סעיף 5 של כללי הפורום. ישראליק.
  ב' אלול ס''ה 14:13

תגובה

נמאס לי כבר לענות על כל שטות שכותבים פה. המציאות בפועל היא שבהתוועדויות של הרבי שליט"א מלך המשיח מנגנים את הניגון שחיברו התמימים קראוס, ושום ניגון אחר (את הניגון השני כבר מזמן הפסיקו לנגן). מה שצריך להיות וכו' היה אפשר לכתוב לפני י"א ניסן, אבל ברגע שהניגון התקבל אצל החסידים, אף אחד לא יכול לבוא ולשנות. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 יאיר ב' אלול ס''ה 01:58

כל הדיון הזה נראה לי...

תינוקי ומיותר בהחלט. ברור הדבר לכל מי שיש אוזניים שאם רוצים לגרום נחת לרבי, אז הניגון של לבקיבקר הוא הניגון הנכון. הניגון השני הוא בשביל גן ילדים לא חב"די במקרה הטוב. יחי המלך המשיח!
  ג' אב ס''ה 18:18

משפעים?

ולאידך: יש משפיע שאומר שצריך לנגן רק ניגון אחד, ולשלול את השני? אני הייתי מעונין לראות לפחות משפיע אחד כזה... וכאשר שנה שעברה שרו שני ניגונים, למה לא רצת לשאול את המשפיע? ובכל אופן כל הויכוח הזה הוא חסר תועלת, כי המציאות היא ששרים את שני הניגונים, הן בהתוועדויות של הרבי שליט"א מלך המשיח, והן בהתוועדויות חסידים, ריקודים ב770 וכו' וכיו"ב, וכל הסברות והטענות ומענות לא יעזרו בכל מקרה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 יהודה ג' אב ס''ה 15:14

מכיון שאין תגובה...

על אחד מהמשפיעים לפחות שמסכים עם הדברים שכותבים באתר וכו', מובן מכך שאלו שכותבים שיש ב' ניגונים ואין ועדה וכו', תואנה הם מבקשים. אם היו שומעים קצת למשפיעים בהחלט שהיינו נראים ונשמעים אחרת, לנחת רוח הוד כבוד קדושת אדוננו מורנו ורבינו שליט"א מלך המשיח.
 יהודה כ''ו תמוז ס''ה 19:04

האם יש גב מאחורי דברים אלו?

יש איזה משפיע שמסכים עם הדברים שמופיעים בפורום? הייתי מעוניין לדעת על אחד לפחות.
  כ''ד תמוז ס''ה 13:12

מה לא מובן?!

מאז שהרבי שליט"א מלך המשיח שינה את הניגון של הועדה, א י ן ו ע ד ה !!! הרבי שליט"א מלך המשיח גילה בכך את דעתו שהועדה לא משנה מאומה, ומאז פסקו לעשות ועדה! מאותה שנה עד תשס"ב, לא היה ועדה! ואז קם פלוני אלמוני והחליט שצריך ועדה (מסיבות בלתי מובנות כלל...) וכל ה"חסידים הגדולים" באים וצועקים: "אבל הועדה החליטו"! תכניסו א"ז טוב לראש: זה שפלוני החליט להקים ועדה, אין לזה השפעה על אף אחד אחר. למה שאני לא אקים ועדה?! אין כזה דבר ועדה, ומה שמתקבל אצל החסידים ומושר לפני הרבי שליט"א מלך המשיח מדי שבת בשבתו (דהיינו - שני הניגונים) - אלו הם הניגונים שנבחרו ללא שום קשר לשום ועדה! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 יהודה כ''ד תמוז ס''ה 12:49

מחלוקת ממציאות?

מישהו רוצה לעשות כאן מציאות מג' תמוז?! אם הרבי שליט"א מה"מ שינה את החלטת הוועדה, אז אלו שמשנים כרגע את החלטת הוועדה, הם מכריזים בעקיפין שגם לדידם ג' תמוז שינה משהו אצל הרבי, והם אלו שמחליפים אותו (רח"ל, עפ"ל). חוץ מזה, יש הבדל גדול מאוד כשוועדה החליטה על ב' ניגונים ושרים רק ניגון א' מהם, לזה ששמים פס על החלטת הוועדה על ניגון מסוים ושרים ניגון אחר כהניגון שהתקבל. בתשס"ג לא היתה וועדה, וחבל לעשות מחלוקת ממציאות. יחי המלך המשיח!
  י''ד תמוז ס''ה 14:34

ליהודה

טעות בידך. רק שני שנים בלבד התייחסו לוועדה, כשבשנה השלישית הרבי שליט"א מלך המשיח שינה את הניגון, מאז אין וועדה. זה שבשנים האחרונות ניסו להקים וועדה [וגם אז זה לא הלך: בתשס"ב הוועדה בחרה שני ניגונים, בפועל שרו רק אחד. בתשס"ג כמדומני שהוועדה בחרה את הניגון של כהנוב, בפועל שרו את של פרבר. בתשס"ד הוועדה לא הספיקו כלל לבחור ניגון לפני י"א ניסן] - זה לא אומר כלום. מאז ומתמיד - המחליטים על הניגון זה קהל אנ"ש והתמימים ולא שום ועדה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 יהודה י''ד תמוז ס''ה 14:04

האחריות - על מי?

אתה בטח לא שמת לב לחילוק הגדול בין מה שאתה טוען למה שקרה אז, והוא: כשוועדת הניגונים בחרה בניגון מסויים, אף אחד לא העיז לצאת חוצץ נגד ההחלטה. בטח שלא בהתוועדות של הרבי שליט"א, למעט כשהרבי מה"מ עצמו שינה זאת. כל המריבות התקיימו רק כשלא היתה החלטת וועדה. חוץ מזה: ברור לי בכל מאת האחוזים, שאם משפיע היה מעורב בנושא, הוא לא היה נותן לשיר את ה"ניגון" השני, ובוודאי לא היה מאשר כזה דיון בפורום. ולסיום: מי מסכים לקחת עליו את האחריות הזו, שכשוועדה מחליטה משהו, במגמה לגרום לרבי שליט"א נח"ר, לצאת נגד ההחלטה בריש גלי, ועוד בהתוועדות של הרבי שליט"א?...
  כ''ב סיון ס''ה 11:56

לאחיעזר

ראיתי לנכון להשיב על טענותיך בס"ד: 1 - הניגונים אכן אינם צחוק. 2 - ה"חוצפה" הזאת היה גם היה מאז ומתמיד בחצר ליובאוויטש, כאשר כל שנה (מלבד מתשמ"ז-ח-ט) הניגון נבחר ע"י הצרחות - דהיינו, מי שצרח הכי בקול, ניגונו נבחר. וכן הוא גם בשנים האחרונות. ולא הבנתי מה הבעיה שילדים יחברו ניגון, כל עוד הוא ניגון מכובד, מה הבעיה? 3 - על איזה מלחינים אתה מדבר? אף אחד מהמלחינים לא שר את הניגון שלו ב770 מלבד קראוס ולבקיבקר. וכנ"ל, ה"סדר" בליובאוויטש תמיד היתה שצרחו את הניגינים עד ש"קול דאלים גבר", וכל זה, כן כן, בנוכחות הרבי שליט"א מלך המשיח שמצידו מעודד את שניהם. 4.5.6 - אתה בעצמך מעיד שאינך ב770 כעת, ולכן אין לך מושג מה קורה כאן, ולכן אתה כותב את השטויות האלה. סתם דרך אגב, הקראוסים כבר לא צורחים את הניגון שלהם זה זמן רב (כמה שבועות) אלא הבחורים הם אלו המתחילים את הניגון (של קראוס). הא לך הסימן הכי מובהק שאכן ניגון זה התקבל ע"י הציבור... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
  י''ט סיון ס''ה 20:10

איזה ועד?

מלבד השנים שהזכרתי בהודעה הקודמת (תשמז-מח-מט), אף פעם לא עשו ולא התייחסו לשום ועדה. בשנת תשמ"ז עקב הבלגן שנוצר סביב הניגון, החליטו שיהי' ועדה, וזה המשיך שנתיים, כאשר בשנה השלישית הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו שינה את הניגון שהועדה החליטו. מאז, אין ועדה. השנה, (לאחרי שבשנתיים האחרונות הוא לא הצליח להכניס את הניגון שלו כראוי, למרות כל הנסיונות וכו') הוא החליט להקים ועדה ע"מ שיהיה לו פתחון פה מדוע רב על הניגון שלו, "הרי הועדה החליטו"! לדעתי טענה זו מגוחכת ביותר, אבל כנ"ל, בתכל'ס שרים את שניהם, אז למה לריב?.... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 משיחיסט י''ט סיון ס''ה 19:18

ה"ועד"

יש ועד וזהו! צריכים לנגנן רק (!) הניגון של הת' מ"מ ל. ושל ילדי הקראוס, נו, שימשיחו להשתמש הקשונותיהם, אבל גם לשמוע לדעת הרוב וכו' יחי ...... ..... ..... ... ..... ..... ...
  י''ט סיון ס''ה 18:18

אמת?!

סליחה שניאור, אבל אתה כותב בלי קשר. דבר ראשון, תמיד בשבת לפני י"א ניסן שרים כמה ניגונים (שנה שעברה בשבת לפני יא ניסן שרו בהתחלה הרבה זמן את הניגון של לבקיבקר, וכן עוד כמה ניגונים - קראוס, פרבר, קפלן וכו'. את הניגון של גרנובטר שרו רק הוא ועוד שני בחורים בצפת שבקושי הכירו את הניגון. ובפועל - שבת אחרי זה כולם שרו את הניגון של גרנובטר וזה התקבל). אז מה זה משנה מה היה שבת לפני יא ניסן? חוץ מזה, בכל שבת שרו את הניגון של קראוס, ולא "כמה בחורים שריחמו עליהם" אלא רוב (עם לא כל) הקהל. מי לא היה מעיז להחליף הניגון? לידיעתך, כך היה ה"סדר" כל שנה (למעט תשמ"ו-תשמ"ח) שכל אחד רב על הניגון שלו עד ש"קול שאלים גבר", ולפעמים זה הוחלט זמן מה אחרי יא ניסן. סתם ככה, הבחורים שתמיד נמצאים ושרים את הניגון של קראוס, הם אלו שנשארים כל ההתוועדות, כאשר אלו שמגיעים במיוחד ע"מ לשיר את הניגון של לבקיבקר, עוזבים מיד אחרי שהם גומרים לשיר......... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 שניאור י''ח סיון ס''ה 23:07

האמת

אני זוכר שבשבת לפני י"א ניסן שרו הניגון של לבקיבקר כמה וכמה פעמים ואף אחד לא ניסה לשיר משהו אחר (אגב: בכל הזמן הזה ראיתי שקראוס לא שר הניגון עם כולם אלא עמד בשקט) אחרי שגמרו לשיר, אז קראוס עם עוד ילד התחילו לשיר הניגון שלו, אחרי קצת זמן ראיתי שכמה בחורים ריחמו עליהם ושרו איתם. יוצא שדבר ראשון שרו הניגון של לבקיבקר וזה התקבל, אחרי שזה התקבל קראוס התחיל לשיר הניגון שלו (אם הוא מאמין שהרבי מלך המשיח שליט"א נמצא שם הוא לא הי' מעיז להתחיל הניגון שלו אחרי שכולם גמרו לשיר הניגון שהתקבל) אז תגיד לי שבחרו בניגון של קראוס? ובשבתות האלה יש רק כמה בחורים ששרים הניגון של קראוס (וגם מתחילים באמצע ששרים יחי כי רוצים שלא יתחילו הניגון של לבקיבקר) אז הם עושים רק בושה מכל הענין יחי ...
 י. י''ז סיון ס''ה 08:03

יש בזה משהו

אך לדעתי לבקיבקר משיחיסט גדול אלא מסיבות משפחתיות שניגון זה ניגון כמו כן הוא לא בעד רוקדים שובה הוא בחור חסידי אלא שהוא צודק ניגון זה ניגון
 נחמן י''ז סיון ס''ה 02:22

מכיר את כותב הניגון

הנני מכירהו, וכל פעם שהילדים שרים את השיר שלהם, הוא אינו מתערב כלל, וכשאחרים מנסים לשכנעו להתערב הוא רק מחייך בענוה ואומר שאין זה ענינו מה שרים לפועל ורק רצה לכתוב שיר לכבוד כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א. אגב בהתוועדות של שבועות אצל כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א שרו אך ורק את הניגון של לבקיבקר.
  ה' סיון ס''ה 13:46

לאלי

אולי אתה חדש בתנועה, אבל ככה היה (כמעט) כל שנה במשך כל השנים שחיברו ניגונים לפרק של הרבי שליט"א מלך המשיח: את הניגון שהכי צרחו - שרו במשך השנה. ולא משנה אם זה ילדים, בחורים או מבוגרים, מה ששומעים הכי בקול זה הניגון שנבחר. ותא חזי שבמשך כמעט כל השנים (חוץ משלשה שנים - בלבד! - שהניגון נקבע ע"י ועדה) הניגון שהתקבל היה הניגון של ר' שלום הלוי ברוכשטט, כי הבחורים היו צורחים א"ז (סיפר לי עד ראיה שבתש"נ לדוגמא - היו צורחים שני ניגונים ביחד בנוכחות הרבי שליט"א מלך המשיח, עד שבסוף "קול דאלים גבר". הרבי שליט"א מלך המשיח מצדו לא מתערב ומעודד את שניהם). ע"כ איני מבין: מה הבעיה לשיר את שני הניגונים? למה לגרום מחלוקת? (השאלה מופנית כמובן לשני הצדדים...) בברכת קבלת התורה בשמחה ובפנימיות. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 אלי ד' סיון ס''ה 23:12

צורחים - זה שרים???

ישראליק כתב: הניגון שהתקבל ראיתי לנכון ליידע את כותבי הפורום שיחיו, שבמשך שלשת השבועות האחרונות, הניגון המרכזי שמנגנים בהתוועדות של הרבי שליט"א מלך המשיח הוא הניגון שחובר ע"י איצ'ה ומענדי קראוס. (את הניגון של לבקיבקר גם שרים קצת, אבל ברור שלא בתור הניגון המרכזי - ע"ד שנה שעברה וד"ל). אני לא יודע מה קורה בארץ, אבל ברור שזה הניגון המרכזי שהתקבל (ולא משנה כל הטענות עם זה הוגן או לא וכו' - זה מה ששרים בתכל'ס). עד כאן ועל זה אני שואל: האם בגלל שיש קומץ אנשים (שש שבע) ששרים שזה הרבה פחות מכל שנה בגלל ששני הזאטוטים האלו צורחים את השיר במלא גרונם זה עושה את הניגון לניגון הנבחר? הלא בושה היא שהם גורמים שיותר ויותר בחורים רציניים יתביישו לרקוד לאחר התפילה בגלל שהשיר הוא השיר הפוגע בכל המתפללים כיון שזה לא הניגון הנבחר . . . הניגון שנבחר הוא הניגון של לבקיבקר, ורק בגלל שבחורים לא צורחים את הניגון כי זה למטה מכבודם לריב עם כמה ילדודים קטנים אין זה עושה את הניגון לניגון וד"ל
 בערי כ''ט אייר ס''ה 00:14

הניגון שמנגנים בארץ ישראל

בישיבות בארץ שרים בעיקר את הניגון של לבקיבקר .וזהו גם הניגון ששרו בעיקר בארץ בשבת אחדות בכפר חב"ד . יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
  כ''ג אייר ס''ה 17:35

ליוסף

אתה מסתמא זוכר את מה שהיה עם הניגון של לבקיבקר בשנתיים האחרונות (ובפרט שנה שעברה) וודאי שאין זה שונה ממה שקרה השנה עם הניגון של קראוס (וגם שלו...). אם הבנת, טוב. אם לא, תציג את האימייל שלך ואוכל להסביר לך בפרטיות (כאן זה לא המקום). יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
  איציק כ''ג אייר ס''ה 13:21

צודק ב-100% יוסף. אנחנו איתך.

צודק ב-100% יוסף. אנחנו איתך. יחי המלך המשיח!
 יוסף כ''א אייר ס''ה 14:10

סיפור אחד. שתי גירסאות

תשמעו סיפור: משפחה מגוש קטיף נסעה ברכב. לפתע נשמעו הדי-פיצוץ. כן, היו אלו מוחמד וראשיד שביצעו את הפיגוע ירי. אף אחד מהמשפחה לא נשאר בחיים. הי"ד. ראש הממשלה שרון מעוניין להעניק לבני משפחותם של המחבלים את ביתם של משפחת קורבנות ההתנתקות בתור פרס, וכן להעניק לגיטימציה לאירגוני הטרור שזה נכון בעיני נבחרי העם הציוני לטבוח במבחר בניהם ובנותיהם. בני משפחת המחבלים, כשיקבלו - היל"ת - את ביתם של הנרצחים, יבקשו עוד - מן הסתם - את כל חסכונות הבנק של משפחה אומללה זו. הם הרי רשומים על שמה של משפחה זו, לא? נשמע הגיוני? נכון שלא, אבל לפי דעתו של אחד מהמגיבים כאן זה הגיוני בהחלט. הנה הסיפור האמיתי: קבוצת ילדים החליטה שהם מצפצפים צפצוף ארוך על החלטת ועדת-הניגונים, ועל-כן החליטו להשליט את הניגון שלהם (שהקשר שלו עם ניגוני חב"ד הינו מקרי בהחלט). יהיה מה שיהיה. הם רבו במהלך הריקודים לאחרי כל תפילה ותפילה במהלך חופשתם, וכן בהתוועדויות הרבי שליט"א מה"מ. ילדים אלו צורחים בריש גלי כי דעתם היא שהרבי חי וקיים, וכן הדגישו זאת בניגון שלהם, עד כדי כך שמילים אלו נהפכו לה-ניגון. לא הפסוקים של הפרק של הרבי שליט"א הם הניגון, אלא המילים שמבטאות - כביכול - את אמונתם ללא סייג ברבי מה"מ. אך מעשיהם בפועל מוכיחים כי הם לא מאמינים במה שהם מכריזים. אילו היינו זוכים לראות את הרבי שליט"א בעיניים גשמיות, אף אחד לא היה מניח להם לעשות מה שהם עושים כל פעם שיש סיפק בידם לעשות ככל העולה על רוחם. אדרבה, נוכחים אנו לראות שיש כו"כ מהבחורים שמעודדים אותם וכו'. בפרט יש אחד שהגיע במיוחד מהארץ על-מנת לעשות "סדר" ב-770, והיות שהמלחין של הניגון שנבחר והתקבל לא מוצא חן בעיניו, הוא עוזר לילדים, עד כדי כך שכמה פעמים הוא התחיל את הניגון של הילדים בהתוועדות הרבי מה"מ לפני הניגון שהתקבל. זה ש"נותנים" לילדים לשיר את הניגון שלהם קודם, זה לא בגלל שאין אפשרות להילחם איתם, ואדרבה. הסיבה היא, היות ואין זה מענייננו לעשות "בלאגן" בנוכחות הרבי שליט"א מה"מ. וזוהי ההוכחה האמיתית שזהו הניגון שהתקבל. עכשיו מישהו מהמגיבים החליט להפוך את הקערה על פיה, ולעשות אור מחושך וחושך מאור, ועוד להכריז קבל עם ועדה שהניגון שהתקבל הוא זה ולא אחר. מאיפה החוצפה הזאת? איפה הבושה? הכלימה? והנ"ל מביא עוד "סימוכין" למה שהוא אומר... הרי כמה טרוריסטים שלא מאמינים בכלום החליטו החלטה, ואפילו ניגנו את זה בהתוועדות של הרבי כניגון ה"מרכזי", על-כן ידע כל העם וינגן! על-כן באתי בזה להבהיר מהו הניגון שהתקבל. הניגון האמיתי. הניגון שנבחר והתקבל ברוב תפוצות אנ"ש בעולם - וכמובן במרכז חב"ד העולמי 770 - הינו של הת' מנחם מענדל שי' לבקיבקר, ועל-כן דעו נא כל יושבי תבל כי בניגון זה נצעד כל השנה כולה לקראת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ונשיר בפניו "ברכי נפשי את הוי'". יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 רותם כ''א אייר ס''ה 08:13

ניגון של לבקיבקר

כידוע ניגוני חסידים זה משהו רציני ויש שהתפלאו שנותנים לבחורים צעירים להלחין ניגון (=קולמוס הנפש) וכדי שניגון יהיה חסידי צריך שהמחבר יהיה חסיד והטעם שניגוני י"א ניסן מתחברים ע"י בחורים - כי הם כיום המקושרים שמאמינים, ולא הזקנים. אבל עדיין זה לא נותן מקום לשירי קעמפ המתחברים ע"י ינוקא שייחשבו בתור ניגונים ממולאים, מה גם שעפ"י הדו שיח כאן נראה שהניגון של קראוס מלא הרגשי יישות ולא רגשי אהבה והתקשרות לרבי, ולכן יש מלחמות.גם בארץ וגם ב770 צריכים לשיר את הניגון של לבקיבקר כי זה הניגון הנבחר כל עוד לא שמענו באזני בשר משהו אחר מהרבי מה"מ שליט"א!
  כ' אייר ס''ה 17:06

הניגון שהתקבל

ראיתי לנכון ליידע את כותבי הפורום שיחיו, שבמשך שלשת השבועות האחרונות, הניגון המרכזי שמנגנים בהתוועדות של הרבי שליט"א מלך המשיח הוא הניגון שחובר ע"י איצ'ה ומענדי קראוס. (את הניגון של לבקיבקר גם שרים קצת, אבל ברור שלא בתור הניגון המרכזי - ע"ד שנה שעברה וד"ל). אני לא יודע מה קורה בארץ, אבל ברור שזה הניגון המרכזי שהתקבל (ולא משנה כל הטענות עם זה הוגן או לא וכו' - זה מה ששרים בתכל'ס). הדבר נוגע מאוד, היות ובשבת הקרובה מתכנסים כל התמימים בארץ לשבת בכפר-חב"ד, וכדאי שידעו את הניגון שמנגנים ב770, ושלא ייבצר מצב שב770 מנגנים ניגון א' ובארץ ניגון אחר... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 יעקב י''ז אייר ס''ה 04:42

את המציאות אכן זה לא משנה...

כשרואים את המלחמה של הילדים עם עוד "ילדים" שאת שלהם דווקא ישירו, זה אכן מראה מה השיר שלהם שווה באמת. אם הם היו בטוחים שהרבי מלך המשיח נמצא באותו רגע שהם נלחמים לשיר את הניגון שלהם, הם לא היו עושים מה שהם עושים כל התוועדות. הם עושים צחוק מעצמם, ובפרט בשתי השבתות האחרונות שמעתי שהם "ניצחו" והצליחו לנגן את הניגון שלהם ראשון. הניגון שלהם עבר ובטל מן העולם. אין לנו מה לעשות איתו. נקודה. כל מלחמה שלהם מראה לעולם עד כמה אנחנו לא עקביים במה שאנחנו עושים. צריכים ניגון אחד ואיתו ננצח, ולא שני ניגונים שעליהם נריב. יחי המלך המשיח!
 מ.ב. ד' אייר ס''ה 14:15

העובדות...

מה אתה אומר??? הרי בהתוועדות של י"א ניסן (שזה היה במעמד כמה עשיריות, מאות ואף אלפים מישראל, הוא שר את הניגון עם המילים "מלך המשיח חי וקיים לעולם ועד"! יחי המלך המשיח!!!
 א.ג. א' אייר ס''ה 06:00

הניגון שהתקבל

הניגון ששרים ב770 זה של לבקיבקר
 כץ ל' ניסן ס''ה 07:07

צודק ב 100% זה לא נשמע חבד

  כ''ט ניסן ס''ה 06:01

אם טעיתי - אני מבקש סליחה

חשבתי שאתה מישהו מסוים, ולכן כתבתי מה שכתבתי. אם לא התווכחנו על זה - אז פשוט טעיתי, ואני מבקש סליחה.
  כ''ט ניסן ס''ה 01:03

לדובער

ב"ה אינני חושד בו בכאלה אשמות (וכנראה שאחרים גם אינם חוששים כך). כוונתי היתה על ענינים פחות כלליים (לדוגמא: לבקיבקר סובר שאין ענין להכניס "חי וקיים" בניגון. וכו'.) כפי שכתבתי לעיל, אני אישית שר את שני הניגונים, דיברתי רק על אלו שלא רוצים לנגן בכלל את הניגון של לבקיבקר (שדרך אגב - ניתן לסופרם על האצבעות של יד אחד...) שזוהי סיבתם - בגלל דעותיו האישיות של המחבר. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 זלמן כ''ז ניסן ס''ה 17:43

שטויות!

אני לא מבין על מה אתה מדבר, עזריאל. לא זכורים לי סיטואציות שהתווכחנו, וחבל להטיח כך בבן אדם משהו לא נכון ללא בירור ודרישה. ולגופו של ענין: זהו? עם טענת הביצוע הכי טוב כבר ירדת? חבל שאין לך דברים ענייניים יותר ולהתעסק בויכוחים איזה נעליים היו לחברי הועדה ברגע שהחליטו על הניגון...
 דובער כ''ז ניסן ס''ה 14:05

דמגוגיה!

אני לא יודע על מה אתה מדבר, עזריאל, אבל מה שברור הוא שאתה מגיב ממש לא לענין. קודם טענת שהם בחרו בניגון שהגיע בעריכה המקצועית ביותר שיש. עכשיו אתה טוען שהם החליטו על ניגונו של מארגן הועדה. כל הטענות האלו שמי שאירגן את הועדה הוא אמור לקבל את כל הקולות, ומי שמביא את הניגון באיכות הכי טובה אמור לשנות את דעת השופטים - הם פשוט דמגוגי' זולה! מדובר הרי בשופטים בעלי ידע מקצועי רב בתחום, וכשרובם הכניסו את הניגון שהחליטו במקום הראשון, זה לא מקובל לומר שכולם שוחדו - אם על ידי זה שארגנו אותם בתור ועדה בכלל או על ידי זה שהם שמעו ניגון מסוים בצורה הכי טובה שיכולה להיות (ובפרט שחברים אלו הרכיבו - פחות או יותר - את כל הוועדות מראשית צמיחתן ועד עצם היום הזה). לאחר מעשה, כשהועדה בחרה בניגון שבחרה, אתה בא להפוך את הקערה על פיה?! * ולישראליק: טענת טענה שאפשר היה לטעות כאילו למנדי לבקיבקר יש בעיות - ח"ו - עם נושא המשיח וחייו הנצחיים. הריני בזאת להבהיר שהוא - ברוך השם - חף מכל האשמות כאלו ואחרות. * אסיים במה שסיים זלמן את תגובתו (ובזה גם אתקן את התגובה שלו שנשמטו שם 2 תיבות...): והלואי ונזכה כבר לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח גואל אותנו עם ה"שירה עשירית" - אותה ינגן המלך המשיח מהרה יגלה, אמן כן יהי רצון.
  כ''ז ניסן ס''ה 13:13

שניהם נבחרו

כפי שנכתב באתר (במדור ניגונים), שני הניגונים התקבלו, ואת שניהם שרים ב770 בהתוועדויות קודש של הרבי שליט"א מלך המשיח ולפעמים גם אחרי התפלות. הדו-שיח הנ"ל הם דעות אישיות בלבד, ולא אמורים לשנות את המציאות... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 טל כ''ז ניסן ס''ה 04:37

מהו בתכל'ס הניגון הנבחר??????????????

אין לי זמן וסבלנות לקרוא את כל הדו-שיח החשוב המתנהל בפורום זה. מה שאני רוצה לדעת מהו הניגון הנבחר בין שני הניגונים שנבחרו. אודה לכם על קבלת התשובה. יחי המלך המשיח!
  כ''ז ניסן ס''ה 04:21

לזלמן,

שמעתי ממך את כל הטענות האלו - פחות או יותר - ואת הטענה העיקרית שכחת: הועדה בחרה את הניגון של מי שארגן את הועדה... וחבל שנתווכח פה אחרי שדיברנו רבות ב770 ובעוד מקומות (להזכירך מיקום אחד: בסוכה...). אני יכול להגיד רק דבר אחד: אני כותב תחת השם שלי, ואתה מסתתר תחת שם בדוי, אך לפי הכתיבה אני יודע מי אתה, ואתה בטח יודע שאני יודע. אם לא שזה נוגד את הכללים שקבע מנהל האתר - הייתי כותב פה את שמך המלא ושם אמך...
  כ''ו ניסן ס''ה 14:58

סתם דרך אגב...

א. את הניגון של גרנובטר לא ניגנו בשבת לפני י"א ניסן (הייתי נוכח במשך כל ההתוועדות, וברור לי שלא ניגנו א"ז). ב. הסיבה הפשוטה שקראוס ועוד בחורים מסויימים הם נגד הניגון של לבקיבקר, זה בגלל דעותיו האישיות של לבקיבקר בעניני משיח ולא בגלל היופי של הניגון וכו' (ותא חזי ששנה שעברה הקראוסים חיברו ניגון, ובכ"ז לא נלחמו בגרנובטר). יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 זלמן כ''ו ניסן ס''ה 10:41

אומנם לא הייתי כ"כ מאחורי הקלעים, אבל...

הגיעה לאוזניי שמועה שהניגונים של כהנוב וסילברמן היו בסולם העדיפויות של הוועדה במקומות מאד גבוהים (כהנוב במרבית הפעמים במקום שני -אחרי לבקיבקר- וסילברמן במקום שלישי במרבית הפעמים). הניגון של כהנוב לא הגיע בעיבוד מוזיקלי כשל לבקיבקר, אך הוא בכל זאת הגיע למקום די מכובד; הניגון של סילברמן בכלל לא הגיע עם מוזיקה, ולדעתך, עזריאל, ניגון זה הי' אמור להיות במקום הכי אחרון אם הולכים לפי עיבוד מוזיקלי ואובייקטיביות חברי הועדה; אך ניגון זה - כנ"ל - הגיע גם למקום די מכובד (אף שניגונם של ילדי קראוס הי' אמור להיות הרבה לפניהם לפי טענה מוזרה זו). שמעתי עוד טענה, שהיות וחברי הועדה הם לא בדיוק "משיחיסטים", לכן הם בחרו בניגון ש(בגירסא הראשונית שלו) אין את המילים "חי וקיים" וכו'. טענה זו אומנם מאוד מגוכחת עד להפליא, אך מכיון ששמעתי אותה מכמה וכמה, ארשה לעצמי להגיב אלי': בניגון של כהנוב יש את המילים "הרבי מלך המשיח חי וקיים". לא שמעתי את הניגון מקלטת או ממנו בעצמו, אך כך שר לי מנדי לבקיבקר, שהוא שמע את ההקלטה בעצמו. עוד לגבי הטענה שלך, עזריאל, שהחלטות הועדה אינם אמורים לעניין אותנו: נס של ממש שלא היו בחורים כמוך בזמן שראו את הרבי שליט"א בעיניים גשמיות. [צר לי להיות כל כך בוטה בעניין זה, אך מכיון שכל הסיפור הזה נראה כמלחמת ילדים (תרתי משמע...) שלא יודעת את הגבולות בעניין נעלה שכזה, על כן שינסתי מותני כדי לומר את הנראה לעניות דעתי]. במשך כל השנים כשהועדה בחרה את הניגון למשך השנה הבאה, כ-ו-ל-ם שמעו להחלטות הועדה, כולל המלחינים (אולי פה ושם עיקמו פלוני או אלמוני את האף, אבל אף אחד לא יצא חוצץ נגד ההחלטה), בטח שלא העיזו לשיר ניגון אחר בנוכחות הרבי שליט"א. והנה, קמה לה קבוצת ילדים (שוב, תרתי משמע) והחליטה שהחלטת הועדה לא נראית להם מסיבה כזו ואחרת ועל כן הם מכניסים ניגון א-ח-ר. לא שני ניגונים יהיו בשנה זו - אומרים אלו שמנסים להכניס את זה - אלא את אותו ניגון שחברי הועדה שמעו אותו ובכלל לא דורג באף אחד מרשימות חברי הועדה [ב12 הזדמנויות היו יכולים להיכנס, מכיון שכל חבר ועדה מדרג את שלושת הניגונים הראשונים לפי דעתו, והיו ארבעה חברי ועדה, ובאף אחד מהם ניגון זה לא הוכנס], ועד ששמעתי שכמה מהם התבטאו לאחר ששמעו את הניגון הזה: "מה?! ניגון כזה רוצים להכניס"?! ושוב, מתגובתי הקודמת, כולם רוצים שהניגון הטוב ביותר הוא זה שיהי' לשנה הבאה, אז מה, שהניגון שלך ייבחר? בשביל מה הלחנת את הניגון? כדי שלרבי יהי' את הניגון ש-ל-ך, או שלרבי יהי' נחת רוח? הרי ברור הדבר שלרבי יש נחת רוח מזה שכולם מאוחדים תחת הועדה וכולם נלחמים שאת אותו ניגון שהועדה החליטה הוא זה שיהי'. בכל אופן, שני ניגונים לא שייך שיהי' שוב פעם, מכיון שאי אפשר לעשות למנהג קבע שכשיש מריבה בין שני ניגונים אז שניהם יהיו; שנה שעברה הועדה לא החליטה על ניגון מסוים, וכשהיתה מריבה בין שני הניגונים, התקבלה הוראה חד-פעמית מהרבי שליט"א להכניס את שני הניגונים. עכשיו, כשכן היתה ועדה והיא החליטה על ניגון מסוים, אין שום ענין שבעולם להכניס גם את הניגון השני, למרות ששרו אותו בהתוועדות הרבי שליט"א. ועוד משהו לנושא זה: אם כבר מדברים על בחירה אובייקטיבית, אני רוצה לשמוע א-ח-ד שאכן הוא בעל מנגן ואין לו נטי' לאחד מהניגונים שיאמר שהניגון של קראוס יפה יותר משל לבקיבקר. * שוב, צר לי עזריאל על תגובות ישירות, אך אני רואה שאין מנוס: בשבת מברכים י"א ניסן, בבלגן לאחרי ששרו את הניגון של לבקיבקר והתחילו לנגן את של קראוס, הילדים עצמם (ואני מעיד אישית) שרו עם עוד כמה את הניגון של גרנובטר, ואח"כ יחיאלוב הגיע וניגן את הניגון שלו יחד עם עוד כמה בחורים (עד שאני שמעתי את א' מהילדים של קראוס מתבטא בפני מישהו שהניגון של יחיאלוב יפה יותר משל לבקיבקר...). איפה הגבול? נכון אומנם שאת הניגון של יחיאלוב שרו פחות מאשר את הניגון של קראוס, אך גם את הניגון של קראוס מנגנים (גם כיום!) הרבה פחות משל לבקיבקר, ומי החליט שדוקא הניגון של קראוס התקבל ולא הניגונים של גרנובטר ויחיאלוב? * ובנוגע לסעודת משיח שבאחרון של פסח: דיברתי פעם אחת עם ר' נחמן שפירא לאחר אחד מסיומי התפילות של החג, ושמענו ביחד את המריבות עם הניגונים. הוא התבטא בפניי כך: אני לא מבין מה יש להשוות בכלל בין שני הניגונים. * המורם מכל האמור לעיל הוא, שבפועל על ניגון מסוים אין ויכוח שהוא נכנס. הניגון השני - לא שייך שייכנס, כנ"ל באורך, והלואי ונזכה כבר לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח גואל אותנו עם ה"שירה עשירית" - אותה ינגן מלך המשיח, אמן כן יהי רצון.
  כ''ה ניסן ס''ה 16:23

ועדת הניגונים

יחי המלך המשיח. זלמן, גם אני הייתי בדעה הדומה לדעתך, אבל כשדיברתי עם חבר'ה אחרים הם אמרו לי שישנה בעיה רצינית עם ועדת הניגונים: הועדה אורגנה על ידי מישהו מסוים, והוא התייעץ רק עם חלק מהמלחינים (לבקיבקר, גרנובטר, ברוכשטט, כהנוב ועוד), ואילו קראוס בכלל לא ידעו שישנה ועדה עד שפורסמו התוצאות. דבר זה גרם שהניגון שלהם הגיע לועדה בהקלטה מאד גרועה (הקלטה ממה שהם שרים את זה ב770 - מה שיש עכשיו באתר, ולועדה זה הגיע לפני העיבוד שזה עבר במחשב של האתר). לעומתם הניגון של לבקיבקר הגיע לועדה באיכות מצוינת ולאחר עיבוד מוזיקלי (כפי שהנכם יכולים לשמוע את הניגון שעכשיו נמצא באתר). אחרי זה - מה הפלא שהועדה בחרה את לבקיבקר? כאחד שהיה מודע למה שהלך מאחורי הקלעים - לא נותר מענה בפי לטענה זו, ומאז - פחות או יותר - כבר אין לי ספקות בכך שהועדה היתה לא כ"כ אובייקטיבית ולכן מסקנותיה לא כ"כ אמורות לעניין אותנו. בפועל בהתוועדויות של הרבי שרו את 2 הניגונים (את הניגון של גרנובטר לא שרו - אולי מישהו התבלבל בין הניגון של גרנובטר משנה זו לבין הניגון משנה שעברה, ויחיאלוב שר את הניגון שלו (בשבת שלפני י"א ניסן - בלבד!) עם כמה בחורים כשהקהל לא הצטרף לזה - משא"כ בניגון של קראוס). מה שהיה בהתועדות של אחרון של פסח זה שהאחראים על הניגונים בהתועדויות הגדולות (המשפיעים: ר' בערל ליפסקער, ר' שלום חריטונוב ור' נחמן שפירא) לא ידעו בכלל שיש שני ניגונים, ולכן אחרי "האדרת והאמונה" הם סימנו ללבקיבקר שיתחיל את הניגון שלו, והם לא נתנו לשיר שום דבר אחר - לא את הניגון של קראוס, ולא "דידן נצח" - ניגון שחיים איתו ב770 במשך החודשים האחרונים (מאז תחילת פרשת אבן-הפינה ועד לסיומה שיהיה בע"ה בקרוב וב"דידן - דהרבי מה"מ שליט"א - נצח"). בפועל בשלב מסוים הם קלטו שיש פה עוד ניגון לשנה זו שצריכים לשיר אותו, ובפעם השניה או השלישית שהתחילו אותו - הם כבר לא השתיקו ונתנו לשיר את זה. מאוד יכול להיות שאם היו מסבירים להם שיש שני ניגונים וכו' וכו' - הם היו מסכימים עם זה (כמו שהיה בשנה שעברה - כידוע ליודעים), אך מכיון שאפילו לא דיברו איתם - לכן היה כנ"ל. בקיצור - (גם) לשנה זו ישנם שני ניגונים, ואנו מקוים שבשנה הבאה כבר נראה "מלך ביפיו" מעודד ניגונים באופן שלכולם יהיה ברור איזה ניגון הרבי מלך המשיח שליט"א רוצה ואיזה לא.
 זלמן כ''ה ניסן ס''ה 10:30

קצת לחשוב - לא יזיק

הסדר הרגיל הוא שבכל שנה יש ניגון אחד. קרה ובפרק ע"א - שבעים שנה לכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח הותאמו 4 ניגונים לפסוקים שם. כנ"ל גם לגבי קאפיטל ע"ח. לגבי שנה שעברה, כמה שזכור לי, גרנובטר שאל את כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לגבי הכנסת שני הניגונים והתשובה שהואיל כ"ק אד"ש מה"מ לענות - לא הותירה מקום לספק. * לגבי הוועדה בכלל, כשהחליטה על ניגון מסויים, הרי שאת אותו ניגון ניגנו במשך כל השנה ללא עוררין, למרות שזה לא מצא חן בעיני כמה וכמה. היה אומנם פעם אחת שהוועדה החליטה על ניגון מסויים, והרבי שליט"א דיבר על פסוקים אחרים שלא היו באותו ניגון שנבחר, ולעומת זאת, היו את אותם פסוקים בניגון שלא נבחר, אז מיד לאחר השיחה - התחילו לנגן את הניגון הזה ומאז הוא הוכנס במקום מה שהוועדה בחרה. כשדיברתי עם מנדי לבקיבקר על נושא בחירת הפסוקים, אמר לי שהקו שהוביל אותו לבחירת הפסוקים זה היה הפסוקים שהרבי מדבר עליהם הכי הרבה פעמים: הפסוקים "מה רבו מעשיך" ו"יהי כבוד ה' לעולם" - אין ויכוח שהרבי מדבר עליהם הכי הרבה פעמים מכל הפסוקים שבקאפיטל; לאחר מכן מגיע הפסוק "ויין ישמח לבב אנוש" - שכאן היו ב' טעמים לבחירתו: א. כנ"ל, הרבי שליט"א מדבר עליו יותר פעמים מכל הפסוקים שבקאפיטל; ב. פסוק זה מרמז על י"א ניסן, שכידוע הנשיא די"א ניסן הרי הוא אשר, שעליו נאמר "מאשר שמנה לחמו". הרי לנו שמן ולחם. * ובנוגע לטענת כמה וכמה שהניגון של קראוס נוגן בהתוועדות כ"ק אד"ש מה"מ, הנה - א. תמיד, אבל תמיד, כל ניגון שהולחן על קאפיטל השייך לאותה שנה ונוגן בנוכחות כ"ק אד"ש, הרבי שליט"א עודד אותו - ועל כך אפשר לברר אצל כל מי שהיה כאן - וזה לא משנה אם הוועדה בחרה אותו או לא. הרבי פשוט הראה שעצם זה שהלחינו על הקאפיטל שלו ניגון, המתנה התקבלה. וכשם שלא יטענו שכל מה שנוגן בנוכחות כ"ק אד"ש ו - כנ"ל - הרבי עודד אותו, התקבל [מה גם שאני מקווה שאכן הם לא יטענו שזה התקבל, כי אז תהי' לנו עבודה קשה על מנת לשחזר את כל המלחינים של כל השנים ולברר אצלם אם שרו אותו בנוכחות כ"ק אד"ש ועודד אותו, ואז להתחיל ללמד את כל אנ"ש שוב את כל הניגונים ההם...], כך אין לומר שמכיון שהניגון של קראוס נוגן בהתוועדות כ"ק אד"ש הרי שהוא התקבל. ב. בהתוועדות כ"ק אד"ש מה"מ בשבת שלפני י"א ניסן, כמדומני שניגנו שם עוד כמה ניגונים, ביניהם של גרנובטר ויחיאלוב (אני אישית שמעתי שמנגנים אותם). האם גם לזה יקראו שהם ניגונים שהתקבלו?! ובכלל, הילדים שצורחים במלוא גרונם את הניגון שלהם, והם לא נותנים לשיר את הניגון שהועדה בחרה, אם זה כשהם צורחים עוד הפעם את הניגון של "והוא גואלנו", "דידן נצח" וכו', דוגמת "גם לי גם לך לא יהי' - גזורו", אין זה מן הראוי שיתנו להם לשיר את הניגון שלהם. * חבר'ה, בכלל לא נראה לי כל הסיפור עם המריבות על הניגונים. את המתנה לרבי נותנים. אין אחד שלא ירצה שהניגון הכי טוב הוא זה שיהיה לניגון במשך כל השנה על שולחן המלך. לכן הקימו וועדה. הוועדה בחרה בניגון? על כולם להירתם - ובראשם כל המלחינים - שניגון זה אכן ייכנס. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
  כ''ה ניסן ס''ה 00:27

מה אכפת לך?

הרי ממה נפשך: אם כמעט אף אחד לא שר א"ז, אז מה אכפת לך ש"שלשה בחורים בלבד" שרים א"ז? ואם כן שרים א"ז הרבה - שאגב, זוהי המציאות - שכמעט כולם שרים את שני הניגונים - (אמנם יש כאלה ששרים -רק- את של קראוס ואכ"מ) וע"ז הנך מתרעם, אז מה אכפת לך שישירו א"ז? (אני מבין שכל הבעיה שלך זה שזה "לא התקבל"...) אני אישית דוקא יותר מחבב את הניגון של קראוס (לא רק בגלל ה"חי וקיים" - זה גם יותר שמח) אבל אני שר את שניהם. שנה שעברה שרו שני ניגונים; למה שלא ישירו גם השנה?... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 בערי כ''ד ניסן ס''ה 19:23

התוועדות אחרון של פסח

1.בהתוועדות של אחרון של פסח (סעודת משיח) שרו תחילה את הניגון של לבקיבקר ורוב הקהל שרו את זה ולחר מכן ניסו לשיר את הניגון של קראוס והשתיקו את זה ,יותר מאוחר ניסו שוב לשיר את הניגון של קראוס וניסו להשתיק את זה אך לא הצליחו ושרו את זה רק חלק קטן מהקהל חוץ מזה אני לא מבין למה מתלהבים מהניגון הזה בגלל ששרים שם "חי וקים בגוף גשמי לעולם ועד ב770 " 2 . בריקודים שלחרי המנינים של הרבי שרים לרוב את הניגון של לבקיבקר ולפעמים הילדים קראוס צורחים את הניגון שלהם ואז כמה תמימים מצטרפים אליהם נ.ב. בהתוועדות של י"א ניסן שרו את הניגון של לבקיבקר כמה שעות ואת הניגון של קראוס בכלל לא שרו
  כ''ד ניסן ס''ה 01:23

אתה היית בהתוועדות?

אם היית בהתוועדות לא היית כותב ש"שלשה בחורים" שרו את זה, כי כמעט כל הקהל שר את שני הניגונים. גם בהתוועדות של שבת שאחרי י"א ניסן (ערב פסח שחל בשבת) וב"סעודות משיח" (ההתוועדות של אחרון של פסח) ניגנו את שני הניגונים.
  בערי כ''ד ניסן ס''ה 00:34

על פי מה בוחרים את הניגון

את הניגון בוחרים על פי כמה דברים 1.יש ועדה ששומעת את כל הניגונים ובוחרת אחת מהם והניגון שהועדה בחרה השנה זה הניגון של הת מנדי לבקיבקר 2.בהתוועדות של הרבי בשבת שלפני י"א ניסן מה ששרים שם בעיקר זה מה שמתקבל ומה ששרו השנה בעיקר זה היה הניגון של מנדי לבקיבקר והיו שלושה בחורים ששרו את הניגון של קראוס (ולכן לדעתי לא צריכים לשיר את הניגון של קראוס מה גם ששיר זה נשמע כמו שיר של פרחי מיאמי)
 חיים כ''ג ניסן ס''ה 08:41

למה אף אחד פה לא עונה בפורום על שאלות????

 חסיד חב"ד כ''ג ניסן ס''ה 08:35

הניגון הנבחר לי"א ניסן

לדעתי הניגון של התמימים לוי וקראוס מרגש מאוד, והכי חשוב עם המסר של משיח וחי וקיים. רק חבל שהם לא הושרו ע"י זמר מקצועי. טוב לא נורא העיקר הכוונה. והעיקר שהם עשו שמח. יחי המלך המשיח.
 מענדי י' ניסן ס''ה 08:36

מי בחר?

על פי מה בדיוק בחרו? אפשר לדעת?
  ט' ניסן ס''ה 09:52

הניגונים שנבחרו

דבר ראשון בשבת האחרונה ניגנו שתי ניגונים בפני הרבי שליט"א מלך המשיח: את הניגון של הת' מענדי לפקיבקר (ששודרג והוסיפו לו "חי וקיים") והניגון של התמימים לוי יוסף יצחק ומנחם מענדל קראוס. לגבי הניגונים של גרנובטר וסילברמן אז, מה שידוע לי בכל אופן, הת' ישראל גרנובטר התחייב שהוא יקבל את החלטת הוועדה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
 אני ט' ניסן ס''ה 04:19

לדעתי הניגון שהיה צריך להיבחר...

או של הת' גרנובטר או של הרב סילברמן, שהם ניגונים הרבה יותר מקפיצים!!! יחי המלך!
 . ח' ניסן ס''ה 14:33

.

כן, אבל חסר ה: "חי וקיים לעולם ועד" שזה אמור להוסיף הרבה חיות לניגון..................... יחי המלך המשיח שיל"ו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!