שמרית י''ב כסלו ס''ח 21:17

הסבר על חבד - עזרה מיוחדת!

תשמעו אנשים! קיבלתי במייל את הדבר תורה הבא, עד כמה שהבנתי זה משהו של חבד (היה כתוב שם שזה בסוד של חכמה ודברים על בינה ודעת ועוד כל מיני דברים). זה נראה לי משהו מדהים אבל בכלל לא מובן ולא ברור לי (יש שם הרבה מושגים שלא הבנתי בדיוק). בקשתי היא שאם יש כאן איזה מישהו שהוא תלמיד חכם או רב שיכול להסביר לי את הדברים בשפה ברורה שיהיה לי ברור אני מאד אשמח. התחושה שנוצרת בי בכל קריאה של הדברים שזה ענינים מאוד עמוקים אבל שכדאי לי להבין. אנא עזרו לי! בתודה מראש. הנה התוכן של מה שקיבלתי: פרשת שבוע וזאת הברכה שני: "לבנימן אמר ידיד הוי' ישכן לבטח עליו חפף עליו כל היום ובין כתפיו שכן". בנימין זכה שיבנה בית המקדש בחלקו. על בית המקדש הראשון נאמר "ישכן לבטח עליו". על בית המקדש השני נאמר "חפף עליו כל היום". ועל בית המקדש השלישי לימות המשיח נאמר "ובין כתפיו שכן" (רמב"ן ע"פ חז"ל). השראת השכינה בבית המקדש הראשון היא בסוד "אלהי אברהם" – חכמה; בבית המקדש השני היא בסוד "אלהי יצחק" – בינה; בבית המקדש השלישי היא בסוד "ואלהי יעקב" – דעת. כללות ענינו של בית המקדש הוא "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". והנה ידוע שחב"ד הן בסוד כלל ופרט וכלל – הכלל הראשון הוא "ישכן", י שכן, חכמה, והכלל האחרון הוא "שכן", דעת, ואילו הפרט שבאמצע הוא "חפף וגו'" (חכמה המתפרטת, בבינה, לפרטי פרטים, ואעפ"כ חופפת בבחינת מקיף מלמעלה ואינה שוכנת בפנימיות) מלשון חפיפה, לשון "נזיר חופף ומפספס" (נזיר מב, א), כאדם המתחכך מחמת דאגה שאינו משיג חפצו, שהרי לא שרתה שכינה במקדש שני, שעל כן לא כתיב בו שכן. והנה, העיקר הוא מקדש העתיד, מהרה יבנה בחלקו של בנימין על ידי מלך המשיח, בחינת "ובין כתפיו שכן", בחינת דעת הוי' שעולה כתף (ותרין כתפין בסוד "אל דעות הוי'", שכאשר שורה דעת עליון [דעת הנעלם] בדעת תחתון [דעת המתפשט] בין כתפין מתחלקת דעת תחתון לתרין עטרין חו"ג בתרין כתפין, וד"ל). והוא ענין היעוד של ימות המשיח – "כי מלאה הארץ דעה את הוי' כמים לים מכסים" (סוד "ומעין מבית הוי' יצא וגו'", "מים חיים מירושלם"). בין כתפיו שכן עולה דעת דעת, כנגד שתי הדעות הנ"ל. ידיד הוי' ישכן לבטח עליו חפף עליו כל היום ובין כתפיו שכן עולה אלף (אורות, "האלף לך שלמה") דעת דעת, ודוק. בסוף פרק קמא דבבא בתרא (יז, א) "תנו רבנן: שבעה לא שלט בהן רמה ותולעה ואלו הן אברהם יצחק ויעקב משה אהרן ומרים ובנימין בן יעקב... בנימין בן יעקב דכתיב ולבנימן אמר ידיד הוי' ישכון לבטח עליו", ופירש"י "ישכון לבטח עליו. הכי דריש ליה ישכון לבטח בנימין על סמיכות ידידות השכינה". והוא בסוד החכמה של בית ראשון, "אלהי אברהם". אך בסוד הדעת של בית שלישי, "ואלהי יעקב" (ה-ו של ואלהי ממשיך מפנימיות כתר עליון) נזכה לחיים נצחיים ממש, לא רק שלא תשלוט בנו רמה ותולעה. והנה, שבעה הנ"ל: אברהם יצחק יעקב משה אהרן מרים בנימן (בנימן חסר כתיב בברכת משה) עולים שלמות של אם בריבוע (כאשר אם במשולש עולה בית המקדש). כאשר נכתוב את המאמר הנ"ל ע"פ דקדוק לשה"ק: שבעה לא שלט בהם רמה ותולעה ואלו הם אברהם יצחק ויעקב משה אהרן ומרים ובנימן בן יעקב יעלה ז פעמים תולעה (כאשר כל תולעה היא ז פעמים חכמה, נמצא הכל עולה לבטח – ז בריבוע – פעמים חכמה), ללמד שכדי שלא תשלוט באדם רמה ותולעה צריך להיות בבחינת תולעה דקדושה, כמאמר דוד (ראה גמרא שם ד"י"א אף דוד דכתיב אף בשרי ישכון לבטח") "ואנכי תולעת ולא איש". והוא ענין הביטול בתכלית של חכמה דקדושה. והרי אבא יסד ברתא, בנקודת ציון שבה, סוד שרש נשמת בנימין בן יעקב הצדיק. כמה טעמים ניתנו למה שבנימין דוקא זכה שיבנה בית המקדש בחלקו. נסדר אותם לפי הספירות בדרך קצרה: שהיה תאב ביותר שתשרה שכינה בחלקו (חסד, אהבה, היינו האהבה שביסוד הנוק' הבאה מהרוחא דשביק בה בעלה, נפש בנימין, בחינת "ואל אישך תשוקתך"); ששבטו קפץ ראשון לים (גבורה, בהנהגה של הפקרות דקדושה למעלה מדרך הטבע); שהשלים מטתו של יעקב אבינו (תפארת ישראל); שלא השתחוה לעשו (נצח והוד, ברכים שלא כרעו לבעל); שלא היה במכירתו של יוסף (צדיק יסוד עולם); שנולד בארץ ישראל (מלכות, ארץ הקדש המקבלת מאבא – קדש מלה בגרמיה, בסוד אוירא דארץ ישראל מחכים), ודוק. כל התכונות הנ"ל יש לנו ללמוד מבנימין הצדיק בעבודת ה' שלנו כדי שתשרה שכינה בקרבנו – "ושכנתי בתוכם, בתוכו לא נאמר אלא בתוכם, בתוך הלב של כאו"א מישראל". בפסוק "לבנימן אמר ידיד הוי' ישכן לבטח עליו חפף עליו כל היום ובין כתפיו שכן" יש ידיד הוי' אותיות. ידיד הוא סוד יד יד, סוד אבא (י) יסד ברתא (ד) הנ"ל, סוד מילוי אות ה-י – יוד. והנה יש בפסוק י יודין ו-ו ווין ו-ב דלתין (ב היא שרש ד), כאשר האות העשירית (י) מתחילת וגם מסוף הפסוק היא י, ואות ה-לו (ו בריבוע) היא ו. סכום המקומות של י היודין עולה רנו (יו בריבוע); של ו הווין עולה ריו (ו בחזקת שלש); של ב הדלתין עולה כד (ד בעצרת), ס"ה מלכות (אל במשולש), כאשר בנימין הוא הנקודה הפנימית של המלכות, יסוד נוק', נקודת ציון כנ"ל (והנה הבסיס של הסדרה כד ריו רנו הוא – בנימן!). כנגד י אותיות י יש י אותיות אוה (למושב לו), להשלים אהוי (א אחת, ג ההין, ו ווין, י יודין, הכל בגימטריא בנימן!), שסכום מיקומם עולה ו פעמים לבטח (ז בריבוע) שהוא הוא סכום מיקומי י היודין מסוף הפסוק! הכל בסוד השראת השכינה (לו בריבוע, ו בחזקת ד) בישראל שעולה ג פעמים תריג כמנין גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך.
 משה כהן י''ב כסלו ס''ח 21:17

הפניה לכנראה המקור

לפי הסגנון נראה שזה מד''ת של המקובל הרב יצחק גינזבורג מכפר חב''ד
 שמרית ז' תשרי ס''ח 07:50

קיבלתי אחד מדהים זה מהחת"ת!

תראו, זה של החת"ת של היום וזה הרבה יותר ברור. גם לי זה קצת מובן אבל אשמח אם תוכלו להסביר לי את מה שיש בסוף. הבנתי שזה של חב"ד משיח בגלל שזה מהחת"ת שליטא! הנה קבלו: "ולגד אמר ברוך מרחיב גד כלביא שכן וטרף זרוע אף קדקד". רבי אליעזר, אביו של מורנו הבעל שם טוב, צוה את בנו הקטן לפני מותו: "אל תירא מאף אחד ומשום דבר בעולם, רק מהקדוש ברוך הוא!". צוואה זו, שבעצם ברכה היא – ברכת גד על ידי משה רבינו, כמו שיתבאר – היא שהנחתה את חיי הבעל שם טוב מאז עמדו על דעתו בגיל הרך ביותר. כך מצינו בפירוש העמק דבר על הפסוק הנ"ל: "תניא בספרי פר' ברכה שמת משה בהר נבו בחלק ראובן ונקבר בגי בחלק גד ככתוב כי שם חלקת מחוקק ספון והאיך מצומצם ההר לשני שבטים. אלא כך הדבר שאותו המקום הוא נגד בית פעור ולא ירשו בני ראובן משום יראת עבודת כוכבים זו שכחה רב להמשיך את ישראל כמש"כ לעיל ד' מ"ו בשם הספרי. אבל גד הרחיב חלקו כלביא שכן, בלי פחד. 'וטרף זרוע אף קדקוד'. שהיה לו לירא מזרוע מואב יושבים על הספר, ומעבודת כוכבים פעור שכח דעת עבודת כוכבים זו רב להמשיך לב ישראל. ע"ז אמר אשר גד טרף זרוע מואב אף קדקוד של פעור ובשביל שכח הדעת הוא בעורף מש"ה המשילו בקדקוד, ומפרש בטחונו". גד לא פחד משום דבר, לא מסכנה גשמית ולא מסכנה רוחנית. מי שכל בטחונו אך ורק בה' יתברך אינו מפחד מכלום, רק מעילת כל העילות וסבת כל הסיבות ב"ה (שלא יכול לקרות שום דבר בעולם שלא על פי השגחתו הפרטית, הכל ממנו, עיקרא ושרשא דכולהו עלמין, עצם הטוב, שמטבעו העצמי להיטיב). ושם דווקא, בחלקו של גד, חלקת מחוקק ספון, שם אוה לו משה רבינו מנוחת עולמים. גד קשור למשה ביותר, הלא הוא היהודי הפשוט שכל כך אהב הבעל שם טוב. מכח התקשרות החסיד אל הרבי בכל נימי נפשו להתגבר ולנצח את קליפת מואב (קליפת החכמה שכנגד משה רבינו) ואף את קליפת פעור (שאותה שנא משה ביותר כנודע, פעור בגימטריא שנאה) – וטרף זרוע מואב אף קדקד פעור, הכל במכה אחת (רש"י), שמי שקשור לעצמות (וכידוע שיהודי פשוט דווקא קשור לפשיטות העצמות) אין הבדל כלל בין האויב הגשמי והאויב הרוחני – סוס (האויב הגשמי) ורוכבו (האויב הרוחני) רמה בים, שניהם יחד, מה שאין בכח בשר ודם לחולל. והנה, גד הוא לשון מזל – בא גד, בא מזל טוב. והוא סוד המשכת כח עצמי משרש הנשמה להארת הנשמה המלובשת בגוף. גד = 7 (והוא הבן השביעי, החביב, של יעקב אבינו), מזל = 77, 11 פעמים 7. כל הפסוק ולגד אמר ברוך מרחיב גד כלביא שכן וטרף זרוע אף קדקד, שבו 11 מלים, עולה 2079, שהוא 7 (גד) פעמים 297, וכן 11 פעמים 189 (כלומר שהערך הממוצע של כל מלה הוא 189) – מזל פעמים זך (ג, של גד, בחזקת ג; המלה אף בפסוק – האהובה במיוחד על מורנו הבעל שם טוב, כנודע – עולה ג בחזקת ד – גד!). המלה האמצעית בפסוק – כלביא – עולה גד פעמים ג בריבוע. ראשי וסופי תבות הפסוק = 1001 (יראת שמים, שבה הצטיין גד כנ"ל), שהוא 13 פעמים מזל (נמצא שאמצעי התבות = 14, גד גד, פעמים מזל). יש בפסוק ד דלתין, החל מה-ד של ולגד, האות ה-ד של הפסוק (גם ה-ג היא האות ה-ג של הפסוק). והוא בסוד כוונת האריז"ל ב-ד רבתי של (שמע ישראל הוי' אלהינו הוי') אחד, שתהיה גדולה (ולגד אותיות גדול; בחסידות, אות גדולה היא בסוד הדלוג הראשון מעצמותו יתברך לאור אין סוף, וד"ל) כמו ד דלתין (וממילא יש לכוון באמירת הוי' אחד להתעצם עם מסירות הנפש של שבט גד כפי המתוארת בפסוק זה). ה-ד הרביעית (ה-ד) היא האות החותמת את הפסוק (הכל הולך אחר החיתום) – ה-ד השניה של קדקד (והיא האות ה-40, 10 פעמים ד). מיקומי ד הדלתין בפסוק הם: 4, 18, 38, 40, ס"ה 100 – ד במשולש (10) בריבוע, שלמות הכל (והוא בסוד אות ה-ק של קדקד המחליפה, באותיות גיכ"ק מהחך, את ה-ג של גד; נמצא שקדקד הוא גד גד)! אך כאשר סופרים מסוף הפסוק (סוד אור חוזר, סוד האות ד, אות המלכות דלית לה מגרמה כלום) הפלא גדול עוד יותר. המיקומים מהסוף הם: 1, 3, 23 (חיה), 37 (יחידה), ס"ה 64, ד בחזקת ג (כאשר ה-ג של גד, הגומלת חסד עם ה-ד, הדל, של גד, בסוד "אשרי משכיל אל דל", היא כח החזקה של ה-ד, בסוד "עד דוד הגדיל" כנודע)! אחת המדות שהתורה נדרשת בהן היא מדת "גורעין ומוסיפין ודורשין", סוד הנסירה כנודע, סוד "וטרף זרוע אף קדקד" (הרומז למצות תפילין של חלוצי חיילי משיח, שלא השיחו בין תפילין של יד לתפילין של ראש כמבואר בחז"ל, אלא קיימו הכל במכה אחת, בהשוואה אחת, כנ"ל). כאשר גורעין את ה-ו מ-וטרף ומוסיפין אותה ל-זרוע, נמצא: טרף וזרוע (= טרף) אף קדקד (= טרף) – טרף טרף טרף (כל טרף = טוב בריבוע)! בהמשך ימי השבוע נראה, בעז"ה, שתופעה זו מקשרת את שבט גד לשבט בנימין ("בנימין זאב יטרף") ולשבט יוסף ("טרף טרף יוסף"), ודוק.