רווית ט' סיון ס''ו 08:32

איסורי חתונה

האם מותר להתחתן עם אח של אמא ? על פי ההלכה? בבקשה עזרה !
 אוצרו של משיח ט' סיון ס''ו 08:32

הרחבה בענין

ב"ה לתוספת ביאור בענין ההידור לשאת בת אחותו הבאנו את הציטוט הבא: תחושת הקרבה הטבעית של אדם מיוחסת בתורה לשתים: לאשתו ולאחותו הבתולה (אחות בתולה היא אחות ובת – אך אינה לגמרי 'אשה' עדיין, כדלקמן בהערה זו – והיא מקבילה לדרגת הבן שנתבארה בפנים, ודוק). כך כשמונים את שבעת הקרובים אליהם מצוה לכהן להיטמא מוזכרת הקרבה רק פעמיים, בתחלת רשימת הקרובים ובסופה (ויקרא כא, ב-ג): "כי אם לשארו הקרֹב אליו... ולאחֹתו הבתולה הקרובה אליו". חז"ל אומרים כי "'שארו' זו אשתו" (יבמות כב, ב), אך מודגש כאן שקורבת האחות מצויינת בפירוש (ואף בכתיב מלא) בעוד קרבת האשה מוצנעת ואין מוזכר בפירוש שמדובר באשה (ואף מלת הקרבה כתובה בכתיב חסר). על יחס זה נאמר בשיר השירים (ח, א) "מי יתנך כאח לי יונק שדי אמי אמצאך בחוץ אשקך גם לא יבוזו לי" – הרעיה חפצה שתוכל לגלות את קרבתה-אהבתה בחוץ, כפי שיכולה לעשות אחות. לעומת זאת, קרבת האיש והאשה צריכה להיות צנועה ונעלמת מעיני כל חי. בשל קשר החיבה הטבעי דווקא בין אח לאחותו יש מצוה מיוחדת על אדם לשאת את בת אחותו לאשה ובכך להמשיך את האהבה הטבעית שבין אח לאחות גם ביחסיו עם אשתו. כך מסביר רש"י על מצוה זו (יבמות סב, ב): "'והנושא בת אחותו' – געגועי אדם רבין על אחותו יותר מן אחיו ומתוך כך נמצא מחבב את אשתו". מ"שני עדים" אלו עולה, שיש דמיון – ואף המשכה ממשית – בין קשר האחוה לקשר הנשואין, כשקשר האחוה הוא בעצם הבטוי הטבעי יותר לקשר הנשואין (עד שגם גילויו כלפי חוץ איננו פוגע בגדרי הצניעות). לפי המבואר בפנים ניתן לומר שקשר ברמה של "אחֹתי" הוא קשר נשואין המדגיש את השויון והקרבה בין בני הזוג. בקשר זה האשה היא אשה אהובה בלבד, אך עדיין איננה אמא ("אמי") – וממילא לא הגיעה לתכלית פסגת הנשיות, האמהות (כנזכר בפנים כמה פעמים). [ומדאתינן להכי, מפרשת הקרובים עולה רמז שהשלמת האדם היא קרבת אשתו ואחותו: הקרב הקרובה עולה 625 (= 25 בריבוע = 5 בחזקת 4) העולה אדם במילוי (אלף דלת מם) – והיינו שלמות האדם. מיקום שני בטויי הקרבה בפרשית ההטמאות לקרובים הוא המלה ה-19 והמלה ה-28 – מספרים המציינים את המחזור הקטן של הירח ביחס לשמש ואת המחזור הגדול של השמש ביחס למזלות. כל 19 שנים חוזר היחס בין השמש והירח להיות כפי שהיה בששת ימי בראשית, וכל 28 שנים חוזר היחס בין השמש למזלות להיות כפי שהיה בששת ימי בראשית. מרמז זה ניתן להסיק שקרבת האיש לאשתו – המופיעה במלה החוה בפרשה – היא על דרך היחס והקרבה בין השמש לירח, כמשל המקובל בקבלה ובחסידות לאיש ואשה כשמש וירח. מרתקת יותר היא המסקנה השניה, לפיה קרבת אח ואחות היא כקרבת השמש והמזלות – שהאחות היא מעין בת-מזלו של האח, ודוק.] שיהיה במזל טוב! תודיעי פרטים על החתונה.
 אוצר הפוסקים ט' סיון ס''ו 08:21

מצוה.

מותר לדוד להתחתן עם בת אחיו או בת אחותו. ואף יש בכך מצוה מסוימת - שכן אדם אוהב יותר את קרובותיו - וזה כדאי מאד שיאהב את אשתו. בכל אופן: כדאי לך מאד מאד להפנות שאלות הלכתיות לרב כל-שהוא ובשופ אופן לא להעלות אותן בפורום - בטח שלא זה - שכן אין עניננו בפורום זה לפתור בעיות ושאלות הלכתיות אלא לסבכן, וכידוע שאם יש שאלה - שואלים מישהו שמבין .
 michael ט' סיון ס''ו 04:26

hanose bat achoto

yes, a man could marry the doughter of his sister, but you should check for medical compatibility as tay-sachs disease first. all the best