הרבי מלך המשיח חי וקיים!

הניסיון האחרון

א' טבת ס''ה

ידוע המאורע שהי'ה עם אליהו בהר הכרמל , המבחן לעם ישראל אם ה' הוא האלוקים או שרח"ל הבעל (עבודה זרה). אליהו אמר לעם: עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים, נעשה ניסיון: אני אבנה מזבח ואכין עליו קרבן וכן נביאי הבעל, ואש לא נשים. הם יקראו לבעל ואני אקרא בשם ה', והאלוקים אשר יענה באש הוא האלוקים. העם הסכים. נביאי הבעל קראו בשם הבעל ולא ענם, וכאשר קרא אליהו הנביא בשם ה', מיד נפלה אש ה' ואכלה את העולה, וראה כל העם ויאמרו "ה' הוא האלוקים! ה' הוא האלוקים"!

ישנו פתגם ידוע בשם נשיאי החסידות , שלפני ביאת המשיח יחזור על עצמו מאורע זה, רק בהבדל אחד: האש תרד בצד השני, ועם ישראל ימשיך לזעוק: "ה' הוא האלוקים! ה' הוא האלוקים"! יש כאן אם כן נבואה על מבחן אמונה קשה בו ידרשו בני ישראל לעמוד, לא לפסוח על שני הסעיפים אלא להכריז בקול גדול "ה' הוא האלוקים, ה' הוא האלוקים", כאשר מראה העיניים מראה הפוך לגמרי מן האמונה. זהו הניסיון האחרון לקראת הגאולה. האחרון, והקשה מכולם.

בתשעה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו ועמד בכולם, נזרק לכבשן האש, עזב את ארץ מולדתו ועוד ניסיונות קשים ביותר. לקראת הניסיון העשירי, ניסיון העקידה, אמר לו הקב"ה בלשון בקשה ותחנון, "קח נא את בנך" , מבארים חז"ל שהקב"ה בקשו: בבקשה עמוד לי בניסיון זה, כדי שלא יאמרו אין ממש בראשונים. ולכאורה מדוע יאמרו שאין בהם ממש? מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח , כיון שיתכן שאברהם עמד בהם בגלל טבעו, שכלו ורצונותיו, שהרי את כל חייו הקדיש לקידוש ה'. הניסיון האחרון הי'ה לגמרי נגד השכל ונגד הרגש, לאחרי שהקב"ה הבטיחו "כי ביצחק יקרא לך זרע", דורש הוא מאברהם הרחמן לשחוט את בנו?! – בניסיון כזה עומד רק מי שמסור באמת לרצון ה', ללא כל פניות.

הרבי שליט"א מלך המשיח מבאר שהניסיון הוא על ידי דבר שאין בו מציאות כלל, ועל ידי זה שמראים שלא מתפעלים ממנו כלל, זה עצמו מגלה את האמת שאין בזה שום מציאות אמיתית. ומביא דוגמא לזה מהמסופר במדרש שבדרך לעקידה עשה השטן לאברהם נהר גדול בדרכו, וכשאברהם נכנס לתוכו וצעק לה' שהגיעו מים עד נפש – נעלם הנהר ועמדו הוא ובנו ביבשה – כלומר, מסביר הרבי שליט"א, כל ה"נהר הגדול" – לא הייתה לו מציאות כלל (לא רק ברוחניות, אלא) גם בעולם הזה הגשמי, כי אם עניין של דמיון בלבד, ולכן כאשר אברהם הראה שאינו מתפעל מזה – אזי נתגלה האמת, שאין כאן מציאות של נהר כלל, "יבש הנהר ועמדו ביבשה".

הרבי שליט"א מבאר עוד שניסיון הוא מלשון "נס" והרמה. כלומר שכוונת הניסיון הוא שאנו נעמוד בו, על ידי שנראה שאיננו מתפעלים כלל, ואז נפעל נס והרמה. על פי זה מובן בפשטות – מסכם הרבי שליט"א מלך המשיח – שכל ההדגשה צריכה להיות אך ורק בנוגע לעניין הנס והרמה, ולא בנוגע לעצם המאורע של הניסיון: המאורע של הניסיון – אין לו מציאות כלל, כאמור, ומכיוון שכן, הרי, הדיבור אודותיו הוא בדבר שאין בו ממש, ובמילא, ללא כל תועלת, ואדרבה – על ידי זה שמדבר אודותיו ומחשיבו למציאות, מבלבל את עצמו ואת היצר הרע שלו. ולאידך, עניין הנס וההרמה – הוא הוא המציאות האמיתית, הכוונה והתכלית של הניסיון.
 
מכך נלמד גם אנו בנוגע למצבנו עתה, כאשר האש ירדה לכאורה לצד השני רח"ל, איננו רואים את הרבי שליט"א מלך המשיח בעיני בשר ועוד נראה ההיפך, אך עלינו לדעת שאין לזה שום מציאות גם לא בעולם הזה הגשמי, ואין זה אלא דמיון בלבד, ולהאמין באמונה פשוטה תמימה ושלימה בדברי הרבי שליט"א מלך המשיח!

וגם כאן (על דרך קבלת המלכות), חשובה לא רק ההסכמה והאמונה אלא גם ובעיקר הפרסום וההכרזה שהמציאות האמיתית על פי התורה היא שהרבי שליט"א מלך המשיח חי וקיים! שבזה מראים ומגלים שאיננו מתפעלים מהניסיון, ודווקא על ידי זה תתקיים תכליתו – הנס והרמה, שתתגלה האמת שאכן לא הייתה שום הסתלקות חס ושלום והרבי שליט"א מלך המשיח חי כפשוטו בגופו הגשמי, ויגאלנו גאולת עולם, תיכף ומיד ממש!