תהליך התגלות הגאולה ומלך המשיח

לפתוח את העיניים

א' טבת ס''ה

בשנת תשנ"ב מודיע הרבי שליט"א מלך המשיח כי ימינו אלה – הם "ימות המשיח", בהם נמצאים עכשיו בפשטות . כיון שהשלב הראשוני בימות המשיח הוא בזמן שהוא "בחזקת משיח", ואנו אוחזים לאחרי שישנו כבר המלך מבית דוד ש"בחזקת שהוא משיח". עכשיו, ישנה (לא רק המציאות של משיח, אלא גם) ההתגלות של משיח , שבזה עיקר החידוש של ביאת המשיח.
 
מודיע המלך המשיח כי ברוחניות נמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה, השולחן עם סעודת הלויתן ושור הבר ויין המשומר כבר מוכנה, והדבר היחידי שחסר הוא שנפקח את העיניים הגשמיות ונראה זאת בפועל ממש . כלומר שבמציאות לא חסר שום דבר, וכל החסרון והגלות עתה הוא רק מצידנו.
 
בכינוס השלוחים העולמי באותה שנה , הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח לאלפי השלוחים שהתכנסו אליו מכל רחבי תבל, כי הם כבר סיימו את שליחותם, והעולם מוכן לגאולה. עתה הוא מטיל עליהם עבודה ושליחות חדשה: כיון שמלך המשיח כבר נמצא ושליחותו כבר מתחילה להתקיים, "שלח נא ביד תשלח" (ראשי תיבות תשנ"ב), הרי כל פרטי השליחות צריכים להיות חדורים בעניין של קבלת מלכותו, כדי לאפשר לו להחזיר את מלכות דוד ליושנה. בשיחה זו הרבי שליט"א מלך המשיח אינו נותן מקום לספק, ומבאר מפורשות (באופן נדיר) כי כוונתו היא על עצמו השביעי לנשיאי חב"ד, כממלא מקומו של חותנו.
 
אין כאן חס-ושלום הודעה על פעולות חדשות תחת התורה והמצוות ומעיינות החסידות שהפיצו עד עתה, אדרבה – הפעולות הם אותם פעולות, אך המהות השתנתה לגמרי. תחת העבודה שהייתה עד ימות המשיח – להכין את העולם לקראת הגאולה וליצור את התשתית לגילוי המשיח, עתה גילוי המשיח כבר ישנו, מהות העבודה היא לקבל גילוי זה. כל מה שאנו עושים צריך להיות חדור בנקודה זו – כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו, היינו כחלק מקבלת מלכותו . הרבי שליט"א מלך המשיח ביאר , שכאשר יהודי מקיים מצוה בהשפעתו כמלך המשיח – יש בזה עניין של "מינוי מלך".

באותה שנה הוציא הרבי שליט"א מלך המשיח לאור את קונטרס "בית רבינו שבבבל" אודות ביתו – 770, בו ביאר כי השכינה ששורה בבית המקדש עוברת בזמן הגלות לביתו של נשיא הדור שהוא "שני לבית המקדש", ובגאולה יתגלה בית המקדש תחילה בבית זה, ואחר כך יועתק למקומו בירושלים. בכך ביאר הרבי שליט"א את דברי הרמב"ם שמלך המשיח "בונה מקדש במקומו", שמלך המשיח בונה מקדש במקומו שבחוץ לארץ עוד בזמן הגלות בהיותו "בחזקת משיח", כהכנה לבית המקדש השלישי. בקונטרס זה מביא מלך המשיח את הסימן ש-770 בגימטרייא "בית משיח", וכן בגימטרייא "פרצת" שחז"ל אומרים שזה רומז על משיח.