תהליך התגלות הגאולה ומלך המשיח

סיום "עבודת הבירורים"

א' טבת ס''ה

בשנת תשמ"ז התקיים משפט נורא שערער רח"ל על נשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הרבי שליט"א ראה בכך קטרוג רוחני נורא, עוד יותר מהקטרוגים שהיו בראשית גילוי החסידות ותורתה. מיד לאחר הניצחון הנפלא ביום ה' טבת שהוכתר בשם "דידן נצח", הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח כי עבודת הגלות הסתיימה ונשלמה לגמרי, ונמצאים אנו בזמן בו נשאר רק עניין אחד ויחיד: עמדו הכן כולכם לקבל פני משיח צדקנו! באותה שנה הודיע המלך המשיח , כי עתה עובר נושא הבאת הגאולה מנשיא הדור אל כל הדור, והאחריות מוטלת על כל אחד ואחד מישראל.

שנה לאחר מכן, ביום כ"ב שבט תשמ"ח, נסתלקה הרבנית הצדקנית מרת חי'ה מושקה ע"ה, בתו של הרבי הקודם. הרבי שליט"א מלך המשיח ביאר שבכך התחילה תקופה חדשה, בה האלקות כבר חדרה בתוך גדרי העולם, "עבודת הבירורים" כבר נשלמה ונסתיימה . הרבי שליט"א מלך המשיח התייחס לביטוי שנשאר רק "לצחצח את הכפתורים", והודיע כי גם את עבודה זו סיימנו, והכפתורים כבר מצוחצחים. מה שחסר כעת הוא שהאלקות תתגלה לעיני בשר, ונראה את הגאולה האמיתית והשלימה.
 
מעת הכרזה זו על דבר סיום עבודת הגלות, היפך עיכוב הגאולה בכל רגע שעבר מאז ועד עתה, לעובדה מפליאה ביותר שאין אנו יודעים עלי'ה כל סיבה, או ביאור והסבר. זהו דבר הכי אינו מובן כלל! ובנוסף לכך שתמיד הגלות אינה מצב רגיל, והדבר הפשוט והמתבקש ביותר הוא, שתבוא הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, הרי מעתה היפך הדבר לודאי – בודאי שיבוא משיח צדקנו תיכף ומיד ממש, ברגע זה.

באותה שנה דיבר המלך המשיח על כך שיש להכתיר אותו, ולקבל את מלכותו בהכרזת "יחי המלך" , וגילה כי (גם) זוהי הסיבה שהוא עורר בשנים האחרונות על דבר הצורך לזעוק על הגלות "עד מתי" – כדי שאנו נבין שהגיע הזמן לקבל את מלכותו כמלך המשיח. בסיומה של השנה (שנת תשמח) אמר המלך המשיח כי הדרך לפעול את הגאולה היא על ידי השמחה מכך שהגאולה קרובה.

בשנת תש"ן, שהוכרזה על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח כשנת ניסים, הגיע בדיוק הזמן של "ערב שבת לאחרי חצות היום" , בוקרו של יום השישי החל בשנת ת"ק, ולאחרי מאתים חמישים שנה זהו בדיוק ה"חצות" של ערב שבת. מתחילת שנה זו החל המלך המשיח ללכת בבגד שבת (בגד עליון ממשי) גם בימי החול. בסיומה של שנה זו החל המלך המשיח להכין את עם ישראל לקראת שנת תנש"א – תהא שנת נפלאות אראנו, על משקל לשון הפסוק בנוגע לגאולה העתידה – "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", תוך שהוא אינו מפסיק להכריז, כי הננו עומדים על סף הגאולה ממש.