איגוד חיילי המלך

אתחלתא דגאולה??? מאת: יעקב פינחס מיוחס

ל' תשרי ס''ה

    בלי שום ספק, היום הוכח שהחלום שהוגדר עד עתה בשם "ציונות", נהרס ונחרב ללא יכולת תקומה.

כאשר אנו רואים מול עינינו, את ראשי ומנהיגי הציונות, נופלים אחד אחר השני בתאוות הבצע והכסא. היום, נמנע מאיתנו הצורך להוכיח את השפלות והטעות שיש בדרך הציונית.

כי מה שחשבו היהודים פעם לציונות, ועליו הם מסרו את נפשם במלחמה, הן נגד הבריטים (שבהתייחסות של הרבי שליט"א מלך המשיח למשה קצב, נאמר (תוכן הדברים) על שמיר שיש לו זכות בארץ ישראל, אף שלחם עם הגויים כאשר הייתה שליטה ע"פ תורה לאומות העולם, בארץ ישראל. והכוונה בהתייחסות זו, היא לתקופת היותו ראש מחתרת הלח"י בארץ), והן במלחמות שהיו לאחר מכן עם הערבים.

הרי שהיה אז צורך חשוב להפריד בין מעשי מסירות הנפש, שהגנו על חיי יהודים (עד כדי כך שהרבי שליט"א מלך המשיח, דאג באופן מיוחד ליתומי צה"ל וכמו כן דאג הרבי שליט"א מלך המשיח שיקראו למה שהיה עד אז "נכי צה"ל" מצויני צה"ל).

לבין האמירות לגבי "אתחלתא דגאולה", שעל משפטים כגון אלו אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, שהם חלק מהדברים הגורמים למצב היום. (ועיין באיגרת הקודש ד’שמז חלק י"ג עמ’ ע"ז)
אולם היום, אין צורך להסביר זאת. היום כולם יודעים, החלום הציוני נעלם.

אולם ישנה קבוצה בודדת שממשיכה עדיין עם החלום הזה, והיא הקבוצה הלוחמת כרגע על שלמות הארץ, והם דואגים למלאת את הארץ בחלום הזה. 

מילא הם, אבל הבעיה היא שרבים מאיתנו, חסידי חב"ד. ודווקא מהפעילים בענייני שלימות הארץ, שנופלים בטעות הזו. כמובן שהם אינם משתתפים בנשיאת "דגל הלאום", שבו איננו מאמינים כלל. ופשוט, שהם אינם משתתפים ב"שירת ההמנון". אולם הם עוזרים ומסייעים, ובאופן פעיל ביותר, שיתקיימו הכינוסים הללו. ואף אלו שאינם משתתפים בגופם, אולם מסייעים בממונם. ועד כדי כך הידרדרו אותם אנשים, שנותנים להם במה ופתחון פה בכל כינוס שמארגנים תחת השם חב"ד. 

אין ספק שהטעות האנושית, של "מה משנה מה הוא אומר משנה מה הוא מייצג" (שזוהי טענה שנשמעת מפי אותם חסידים, כאשר הם נשאלים לפשר מעשיהם). נו... ונחשוב באמת מה הוא מייצג? האם הוא מייצג את דעת הרבי שליט"א מלך המשיח, שאומר (באיגרת קודש א’תרמ חלק ו’ עמ’ קכ"א) "נבהלתי לקרות בתוכן נאומו שבמכתבו וז"ל - עכשיו שהגענו בעזה"י לאתחלתא דגאולה, אני מדגיש רק אתחלתא והגאולה שלמה תהי’ בעת ביאת משיח צדקנו וכו’ - וכנ"ל נבהלתי בקראי את זה, ולא כ"כ על מה שאמר כי מה שיאמר הנואם בעידנא דהתלהבות אין הוא אחראי כ"כ, אבל גדול תמהוני על מה שמעתיק זה במכתבו כדבר הפשוט, ולא חלי ולא מרגיש הענין דהעלם על האמונה ח"ו הכלול במשפט הנ"ל, ויתבונן אשר משנה תורה להרמב"ם מתחלת וז"ל:

יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון, ומסיימת באופן הגאולה ולא מקרה הוא, כי נעוץ סופן בתחלתן ותחלתן בסופן ופסק הרמב"ם בפרט איך תהי’ הגאולה, ובמילא גם התחלתה בכלל. וז"ל: "(הלכות מלכים פרק י"א הלכה ד) יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה’, הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי, ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה’ ביחד וכו’" הנה ברור פסק תורתנו בהגאולה והתחלתה.

היינו שצ"ל איש כפשוטו ברמ"ח אברים והוגה בתורת ה’ ולוחם מלחמת ה’ והוא יתחיל בהפצת התורה והרמת קרנה ואח"כ יקבץ הגליות וכו’ וכו’, וזהו ע"פ תורת הנגלה ובנוגע לתורת החסידות, הנה בטח ראה בכמה וכמה דרושים ענין המשיח, האורות והגילוים הקשורים בזה, וכאשר נמצא הוא באה"ק ת"ו ורואה המצב על אתר, אשר שמים אור לחשך וחשך לאור וכו’ ואחכ"ז יאמר שזהו אתחלתא דגאולה ויכריז ע"ז בקול רם, הנה תמי’ אחר תמי’.

אין ברצוני להאריך בזה, א) מפני שהענין פשוט לאחר התבוננות קלה ולשעה קלה ביותר, ב) כי כנ"ל תפקידנו היא תעמולה חיובית ולא שלילית וכאשר שמענו מכ"ק מו"ח אדמו"ר פתגם אדמו"ר הצמח צדק אנן פועלי דיממא אנן, מיר דארפן מאכען ליכטיק, [= אנו צריכים לעשות אור] 

הרי בוודאי שלא זהו רצונו הק’ שנלך להתווכח עמם, אולם בוודאי ובוודאי שלא ניתן להם את הרמקול להשמיע את דיבוריהם ברמה!.                 

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!