מחאה ללא פשרות

אלו ששותקים

כ''ט תשרי ס''ה

מי ששותק הולך נגד השו"ע ומזיק לעצמו ולשכינתא בגלותא 

לאלה ששותקים -איני יכול לעשות דבר, אך הם עצמם יודעים שזה היפך דין בשולחן-ערוך, שכאשר יהודי בקצווי - תבל עושה ענין שאינו על פי שולחן-ערוך - הרי כל יהודי, היכן שרק יהי’, מוכרח לומר לו (באופן שהשני ישמע) שהוא עושה דבר שאינו על-פי שולחן-ערוך ועשיתו מזיק לעושה, ומזיק, כביכול, ל"שכינתא בגלותא" - "השוכן אתם בתוך וגו"’. 

(י"ט כסליו תשל"א)

יותר נעים להתעסק עם שמאלני מאשר עם השותק 

וזה דבר מבהיל - רוצים להעמיד חיי שלשה מליון יהודים כן ירבו בסכנה, ולהעלים מהם את האמת!... 

ויהי רצון שכל אלו ששותקים (שהם רבים בלי עין הרע, אינני רוצה לומר "כן ירבו") - יתחילו לצעוק: נעים יותר להתעסק עם אחד שעושה להכעיס מאשר עם אחד ששותק - כי עם השותק אי-אפשר להתחבר, כשהוא שותק, הוא אינו עושה דבר, ואינו אומר דבר - הוא מקשיב לטענות ולא מגיב עליהם ... ויהי רצון, שמה"שותקים " יהיו "מדברים" - אפילו אם הם רוצים לדבר הפוך, "על הוי’ ועל משיחו", היות וכאשר הם יהיו "מדברים" אז סוף כל סוף אולי יהי’ אפשר להתקרב אליהם, ולהראות להם שהם צרכים להיות "מדברים" בצד הזכות. 

(י"א שבט תשל"א)

דבר מוזר שאין מחאה 

וזה דבר מוזר שנמצאים בכזה חושך כפול ומכופל שאין "פוצה פה ומצפצף"! 

(כ’ חשוון תשל"ה)

המחאה ולא פוליטיקה 

וכששואלים אותם מדוע הם אינם "מרעישים" אודות החזרת שטחים - הם אומרים שזה לא שיך להלכה, אלא זה פוליטיקה! אך האמת היא (כמדובר בשמחת תורה), שכשם שהתורה אומרת שבמקרה של פיקוח-נפש צריך לשאול רופא, על-דרך-זה גם בנוגע לפיקוח-נפש של חילים, התורה אומרת שצריך לשאול גנרל, ולא פוליטיקאים, כי הגנרל מבין טוב יותר מה צריך לעשות בכדי שלא יהיו קורבנות וכו’- 

והגנרלים אומרים כולם פה-אחד שאסור לתת שום שטח! ואם יתנו שטחים, ויקרה משהו, זה יגבה יותר קורבנות ח"ו - זוהי דעתם של אנשי-הצבא! פעם פחדו לפרסם את זה, אך היום כולם יודעים שזוהי דעתם. 

(ש"פ חיי-שרה תשל"ו)

השתיקה גורמת לתוספת סכנה 

במילא, ע"מ שהעולם יתנהג כפסק התורה (הפסק הברור על איסור מסירת שטחים), צריך רוב שיפסקו כך כיוון ש"אחרי רבים להטות". אלו ששותקים, ואלו שלא רוצים להכניס את עצמם לדין הזה (כיוון שאולי התוצאה תהי’ מפס"ד זה - שאסור להם לשתוק [והם רוצים לשתוק] - צרכים לדעת ששתיקה זו לא תעזור, שתיקה זו תגרום לתוספת סכנה ר"ל! 

(מוצאי ש"פ בראשית תש"מ)

הצרה שכולם שותקים וההסכם עובר חלק 

והצרה היא ש"אין פוצה פה ומצפצף" - זה עובר "חלק", ומי שרוצה לומר משהו - השתיקו אותו מיד. וכך כל ההסכמים עוברים באופן "חלק" ולא מפרסמים אודותם. 

(י"ט כסלו תש"מ)

שותקים בגלל שפלוני קבל צ’ק עבור הישיבה 

אבל עתה נעשה המעמד ומצב באופן ש"אין פוצה פה ומצפצף"! - וכל זה משום שפלוני בן פלוני קיבל "צ’יק" עבור הישיבה שלו, כדי שישתוק ולא ימחה על ענינים הקשורים עם פקו"נ של בנ"י! 

וטענתו היא - שכאן מדובר אודות תלמידי הישיבה שלו, ושם מדובר אודות פקו"נ של יהודי אחר! 

התחלקות ופירוד זה - בין תלמידי הישיבה שלו ובין שאר בנ"י - לא היתה מעולם! 

(ש"פ נח תשמ"ב)

למה בעלי ההשפעה שותקים? 

המצב מבהיל עוד יותר בכך שבעלי ההשפעה בארץ ישראל, הן הדתיים והן הלא-דתיים, הן הראשים והן אלה שאינם ראשים - שותקים! 

(י"ט כסלו תשמ"ג)

למה הוא שותק? שאל אותו! 

לכאורה, מה התועלת בכל הדיבור האמור, ואדרבה - מכיוון שיכעסו על דיבורים אלו, יוציאו את כעסם עי"ז שלא יתנו עבור ענינים הקשורים עם זה שצועק ומרעיש נגדם! 

ובכן: לכל לראש - בענין הקשור עם שפיכות-דמים ממש, ישנו צווי "לא תעמוד על דם רעך"! [ומה שפלוני ופלוני שותקים - אינני יודע תירוץ לזה, שאלה זו צרכים לשאול אותם ]. 

ונוסף לזה, בדבר שנוגע וכואב באמת - לא מתחשבים האם הצעקה תועיל או לאו, הצעקה היא מפני שהדבר נוגע! 

(מוצאי זאת חנוכה תשמ"ו)

הצרה היא שכולם שותקים ואין פוצה פה ומצפצף! 

לאחרונה הם ניסו לראות מהי "דעת הקהל" בענין זה. אז אחד פירסם את דעתו האישית, לא בשם הממשלה, שצריך לעשות את ירושלים עיר לשלוש דתות(זהו הנוסח שמצאו כדי להחזיר את ירושלים העתיקה): לאחר-מכן אחד מחברי הממשלה פירסם באופן רישמי שזו דעתו, והכינו הכחשה שהוא לא אמר את זה - כדי שאם יעשו מזה רעש, יפרסמו מיד את ההכחשה שהוא אף פעם לא אמר את זה! 

הם רצו לראות מה תהי’ תגובת הקהל בשעה שיפרסמו דבר כזה - וראו שזה לא נורא, היות ואין פוצה פה ומצפצף! כבר עבר שבוע שלם, ולא מחו על זה, ואפילו אם אחד מחה, זה היה רק ב"קול דממה דקה". 

...וכאמור, הצרה היא שכולם שותקים ואין פוצה פה ומצפצף! 

(ש"פ בא תשל"ו)

השותקים גרועים יותר מהפוגעים בארץ ישראל! 

ואעפ"כ יושבים "איש תחת גפנו ותחת תאנתו" - ושותקים! ומי שכן מדבר בתוקף מדבר על ענינים אחרים, ושוכח להסתכל על גודל הירידה, ולראות לאיזה כיון הולכים...

וכבר הגענו לירידה מבהילה ביותר, בין מצד אלו שעושים את המעשים הבלתי-רצויים, ויותר מזה מצד אלו ששותקים. 

(שמחת תורה תשל"ט)

הגרוע ביותר, שהעולם עומד מסביב ושותק! 

באים וחותמים על שטר, ואח"כ מתעקשים שמכיון ש"נצח ישראל לא ישקר" מוכרחים להחזיק בשטר זה, שלקחו (רוצים לקחת)רח"ל מדורות של בני ישראל - עשיריות דורות - את מה ששיך להם והם נותנים את זה לשני, יהי’ השני מי שיהי’. 

...כפי שרואים הירידה רח"ל מדרגא לדרגא! לא הי’ עד עכשיו כזה מעמד ומצב שיעשו אסיפה מיוחדת של כמה עשיריות מישראל ושידברו באופן רשמי - דיון - על חברון, האם היא שטח משוחרר או שטח כבוש! והגרוע ביותר, שהעולם עומד מסביב ושותק! 

(אור לי’ כסלו תש"מ)