מחאה ללא פשרות

התוצאות

כ''ט תשרי ס''ה

התוצאה המידית
והתוצאה המידית מן המחאה תהי’ - לא למסור ר"ל עוד שטחים הנמצאים ביד ישראל, לא להעלים (אפילו אם הדבר גורם צער) את ההיזק הרב והצרות הנובעות ממסירת שדות הנפט למצרים, ועוד ועוד. 

(י"ט כסלו תשמ"ג)

שאולי נוכל להבטיח את ירושלים 

מילא חברון נעשה מה שנעשה - אך לכל-הפחות שיתחילו כעת לצעוק אודות ירושלים, אולי נוכל להבטיח את ירושלים! 

(י"ט כסלו תשל"א)

שאולי יוסיפו בשמירה ממשית בת"א 

(כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א חיך, ואמר:) אינני חושב שצעקותי יועילו שלא ירימו יד ורגל מבלי לקבל ממני רשות...

עד-כדי-כך - אינני חולם: ה"חלום" הוא, איפה, שכולי האי ואולי יועילו הצעקות שמכאן ולהבא יוסיפו בשמירה ממשית בירושלים העתיקה, בחברון ושכם ואפילו... בתל-אביב! 

(מוצאי זאת חנוכה תשמ"ו)

שלא ישבו בממשלה 

אני מדבר אודות זה, כיון שאחד או שניים "ירעישו" ויפרסמו מחאה: כי אם לא - הם יקבלו מחר היתר מרב לשבת בממשלה.

ולאחר-מכן יטענו: אם היום מתירים לנו לשבת בממשלה, מדוע לפני שנה אסרו עלינו? ומכיון שיש לו השפעה בעיתון - הוא ידפיס טענה זאת בעיתון! 

(ש"פ ראה תשל"ה)


להחזיר ליהודים את השטחים שכבר מסרו לערבים
ויהי רצון,שהמחאה תועיל שעל-כל-פנים יצאו ידי-חובה בענינים של הנסיגה והנפילה שהיו עד עתה, שזה יכריח - מכיוון ש"מצווה גוררת מצווה", - שיתחילו לתקן גם את הנסיגות והנפילות שעשו עד עתה. 

וכמדובר כמה פעמים: ישנם אנשים הרוצים לרמות שזהו כבר אבוד, במילא מה יכולים לעשות? - להוי ידוע: שחיים בעולם כזה שאין בו שום דבר אבוד! 

ועד שגם בענינים גשמיים: כשיעמדו בתוקף - יקבלו בחזרה את כל מה ששיך ליהודים על-פי תורה. 

(משיחת מוצ"ש במדבר תשל"ט)