הרב צבי ונטורה

"יחי"-ההבדל הקטן!!

כ''ד טבת ס''ח
* המשפיע המפורסם החסיד ר' שלמה חיים קסלמן נ"ע היה נוהג לספר את הסיפור הבא:
אל הרבי מהר"ש נכנס פעם חסיד ל"יחידות" ו"שאלה" בפיו:
אינני מבין, כל הזמן לומדים אנו בחסידות איך ש"אין עוד מלבדו" וכל מציאות העולם הוא כאין וכאפס והכל "בטל במציאות" , "כולא קמיה כלא  חשיב" וכו', לכאורה זה "לא כל-כך מסתדר" עם מה שאנו רואים לנגד עינינו שהעולם הוא "יש ונפרד " ו"תופס מקום" ואפילו מפריע לפעמים להתנהג ע"פ רצון ה' ,איך אפשר לבטל אותו "במחי-יד", ולומר שכולו "כאין ואפס ממש"?
אמר לו הרבי מהר"ש שימתין מהצד ,יקשיב כיצד שאלה זו עצמה נשאלת מפי חסיד אחר ובזה עצמו יהיה תשובה גם בשבילו.
מיד לאחרי זה נכנס חסיד אחר ובפיו "כמעט" אותה שאלה ממש:
"אינני מבין, כל הזמן לומדים אנו בחסידות כי כל העולם הוא "אין ואפס ממש" והכל בטל במציאות ו"אין עוד מלבדו" בפועל ממש, אם-כן מדוע אנו מרגישים כל הזמן להיפך? מדוע העולם נראה לנו כל הזמן כיש ודבר נפרד איך יתכן שהעולם מורגש כל-כך "מציאות" בשעה שבאמת לאמיתו כולו "אין ואפס ממש" ואין לו שום מציאות מצד עצמו?".
שאלה זו היה די בה שתהיה תשובה לשואל הראשון, הוא הבין מה צריך להיות מונח בפשטות ומה צריך להיות נתון מוטל בספק ובסימן שאלה גדול.
 
*חסידים מספרים כי כשבא בזמנו "אחד-העם" אל כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב, הוא התקבל לחדרו של הרבי וכשיצא הוא התבטא "הרבי שלכם-יודע את העולם,אך מכוון למרוד בו".
 
רבים מן הויכוחים המתחוללים ביהדות (או יותר נכון שהתחוללו בעיקר בעבר)בנושאי דת ואמונה,השקפה ומדע מאופיינות בשיטה זו: תחילה קובעים ה"חכמים" את הנחות-היסוד הבסיסיות על-פי חושיהם הגשמיים(ולפעמים גם גרוע יותר,עפ"י הנאמר בתקשורת הכתובה והמדוברת..) ולאחר מכן מנסים "לתרץ" בצורה "אפולוגטית" (=בהתנצלות) את הדברים הנאמרים בחז"ל, ו"להסבירם" שאינם כפשוטם וכו'
הרבי שליט"א מלך המשיח שלל גישה זו מכל וכל.הרבי טען שגם אם כרגע אין לך ביאור מתאים לתירוץ דברי ה"מדענים"(-וההדגשה היא על ה"מדענים" ולא על המדע הטהור שאינו יכול בשום אופן לסתור לתורה לעולם ח"ו) זה לעולם לא יהוה סיבה לשנות או "לעדן" את הנאמר בתורה."דברי משה אמת" גם אם כרגע הם לא באופנה ואינם מתקבלים כל-כך על דעתו של מישהו.
כלפי מה הדברים אמורים?
קמו כמה תמימים מ"חיילי בית דוד" בישיבה ברחובות ויצאו ביוזמה נפלאה וברוכה ללימוד השיחה בחלק כ"ו בלקו"ש אודות הענין ש"משה לא מת", ועל נצחיותו של משה רבינו בכל דור כ"ממוצע המחבר", אין ספק שרצונם הטהור של אותם תמימים הוא בפירוש לחזק את ההתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח, לנסוע אליו ל-770, לעסוק ב"קאך" במבצעיו הקדושים, ובמלחמות בית דוד שהרבי מנהל   עדי הגאולה האמיתית והשלימה.
אבל השטן אינו יכול לטמון את ידיו בצלחת. הוא לא מסכים בשום פנים ואופן שיגדל כאן דור חדש של תמימים המנותק מהנחות-העולם,"הם עוד עלולים להביא את המשיח , לא עלינו",הוא טוען "ובזאת יסתיים כאן תפקידי בעולם"–עפ"ל
הוא הולך ונלחם בכל התוקף שידעו כל באי עולם "אין כבר ליובאוויטש-ה"י"הוא מכריז בקולי קולות- "אין ה"י רבי חי-וקיים בגוף גשמי".
הוא יודע גם יודע שכאשר הוא יצליח במשימתו זו-ייקל עליו ביותר לשכנע את הבחורים לחפש דברים אחרים שהם כן "בגוף-גשמי"-כאן ועכשיו ה"י, כי אף אחד לא מוכן לחיות רק בהיסטוריה שאבד עליה הכלח ובסיפורי נוסטלגיה משנת תרפפ"ו.
(הכוונה לאלו שאצלם הרבי לא חי רח"ל שאז הכל רק הסטוריה ונוסטלגיה אבל מי שאצלו הרבי חי וקיים בגוף גשמי כפשוטו ממ"ש-ודאי שהסיפורים וכל תולדות ליובאוויטש שקרו בעבר ומה שהתחולל אצל כל רבותינו נשיאינו הקדושים-"שבעת-קני המנורה"-וחסידיהם המסורים הם נצחיים ומוחשיים כאן ועכשיו)
ולכן במסווה של "הבהרה" לשיחה הוא דואג מיד-ע"י שליחיו- לצנן את ההתלהבות
ולהחזיר את ליובאוויטש לפסים "שפויים" ו"מיושבים", הוא אפילו מצליח לשכנע כמה טפשים במתק שפתיו כי כך נוכל "לקרב" יותר יהודים לרבי ולחב"ד(-"עובדה" שהוכחה כבר כשטות גמורה), וכך גם לא נרחיק מאיתנו כל מיני תורמים פוטינציאליים...
אבל מי שחושב ש"ידידנו" מה"צד השני" לא יודע גם ללמוד שיחה הוא טועה, בד –בבד  עם זה שהוא "מכוון למרוד בו"- הוא אכן בפירוש –"יודע את ריבונו" היטב, ומי שלא יחזיק חזק ב"קלאמקע של הרבי" יכול למעוד גם כן.
חי בעצם!!
ראשית הוא מצטט מתוך ה"נקודה " הכחולה שלו (הראשונה מתשרי ה'תשס"ד, להבדיל מהשניה האדומה התמימה-שיצאה כמה חודשים לאחרי-זה) הנוגעת לענינינו ששם מובאים דברי הכפירה המבוססים על הנחת-היסוד שעליה משתית בעל ה"נקודה" את יסודותיו כאילו ה"מציאות-האמיתית" היא היפך-החיים של רבינו רח"ל וכל השאר שאינם מסכימים עם דבריו זה רק ברובד של ה"אמונה" ו"הדיבורים" ו"ההכרזות" אבל "בפועל" המציאות הוא (=כפי הבדיחה הידועה): "שיהי' כבר כמו שאני אומר"- והוא משתמש בלעג ה"משכילי" הידוע-"אומרים שהוא חי".. כי הרי "ודאי" –"עכשיו אין לנו את המציאות של" וכו'
לצורך חיזוק קושייתו הוא מצטט את הלקו"ש חכ"ד שם נאמר בנוגע לנשיא הדור שעליו להיות באופן "שאפשר לראותו ולשמוע אותו" (דרך-אגב: מענין מה טען בעל ה"נקודה"-כאשר הרבי שליט"א מלך-המשיח היה ב"בית-ישראל" ורוב העולם לא יכל לראותו ולשמוע אותו?-האם גם אז..ח"ו)
ברור לכל תלמיד מתחיל שלומד את הפרקים הראשונים ב"תניא" שכל יהודי יונק את חיותו מהמוח שבראש שהוא הצדיק שבדור על-ידי שנשמתו של הצדיק יורדת ומתלבשת בעוה"ז הגשמי בגוף-גשמי דווקא כי הצדיק שהוא "ממוצע המחבר" מאחד גשמיות עם רוחניות ,אלוקות עם עולם בכך שנשמתו הגם שהיא אלוקות ממש היא מלובשת בנשמה בגוף כאן בעוה"ז.
מי שיעיין שם בשיחה בחכ"ד יראה בבירור כיצד הרבי מדמה את נשיא הדור לארון ושני הכרובים שעל-ידם-על-ידי עצם מציאותם יש את השראת השכינה בעוה"ז  עוד לפני שרואים או שומעים אותם.
חשוב לדייק שדברי הרבי הם "שאפשר לראות ולשמוע" שבכך מגדיר הרבי שמציאותו היא בגשמיות ממש  וההגדרה שלה היא שיש בה את ההגבלה של זמן ומקום אלא שמכיון שזמן ומקום יכולים להיות גם בדקות עכ"פ  כמו בקול או במראה או בריח שאינם גשמיים ממש, ולכן בוחר הרבי להגדיר את מציאותו של נשיא-הדור ע"י יחס חיצוני-שחושים גשמיים יכולים לתפוס אותו-שזה קיים אך ורק במציאות גשמית.
המציאות שאפשר לראותו או לשמוע ממנו לא מייחסת את המציאות אלינו ,
אלא מגדירה את המציאות מצד-עצמה, ולכן גם כאשר נוצר מצב בלתי רגיל שמצד סיבה (בלתי מובנת כלל) אין כולם (וההדגשה היא על כולם כי יש ריבוי מקרים שכבר הובאו בספר "לפקוח את העינים" של אנשים שזכו לראותו ושומעו אחרי ג' בתמוז)-רואים בפועל בעיני-בשר ולא שומעים לע"ע את הרבי שליט"א מלך-המשיח, הרי ברור שמציאותו קיימת כ"איש האלוקים" בגוף-גשמי (היינו שמצ"ע הוא מוגבל בזמן ומקום כנ"ל)-"איש שאפשר לראות ולשמוע אותו"-ובפועל-תיכף ומי"ד ממ"ש.
אבל בעל ה"נקודה" לא שוקט על שמריו וכאבי זקנו מבני-ברק הוא זועק כלפי אחיו בשר- מבשרו שהם "בונים מגדלים פורחים בשמים" ו"ממציאים המצאות חדשות שלא היו כמותן בכל דברי ימי ישראל"-"לא שערום אבותינו"..
                                    
למי שלא "זכה" להכיר את ה"נקודה"-הכחולה לא ראה גם את הכותרת שהושמטה כאן-"למד לשונך לומר איני יודע"-כן, הוא אכן יודע לומר "איני יודע"- בדיוק כמו השואל הראשון אצל הרבי המהר"ש שהוזכר למעלה.. אבל על מה? על השיחות של הרבי ה"י, השיחה מלקו"ש חכ"ו, השיחה מש"פ בא ה'תשנ"ב, ש"פ שופטים ה'תנש"א כל ה"דבר-מלכות" החמים של חורף ה'תשנ"ב, כל עידודי ה"יחי" בתשנ"ג, וכל מה שהיה ברור לכל אשר בשם ליובאוויטש יכונה לפני מבצע "טעינו" רח"ל אבל ח"ו שהוא ינסה לכפור בכותרות התקשורת כמו הסיפור השני על אדמו"ר הרש"ב- זה אסור, כי חייבים לייצג את ליובאוויטש בדיוק בכיוון שאליו נושבת הרוח התקשורתית-השמאלנית- המתנכרת!!
מציאות על-פי תורה!!
גם השאלה על הפרנסה מהציטוט בהתוועדויות התשמ"ב היא שאלה נדושה{ודרך-אגב מענינת תהיה התייחסותו של בעל ה"נקודה"- לשיחה מהתוועדויות התשמ"ז לגבי נצחיות העגלות שהביאו הנשיאים(עכשיו קראנו בחנוכה)-לצורך נשיאת המשכן:"ומובן שהעובדה שאינו רואה את העגלות אינה משנה את מציאות –קיומם של העגלות באופן נצחי,ואדרבא מכיון שהתורה אומרת שהעגלות קיימות, הרי מציאותן של ההעגלות היא בתכלית ההתאמתות, עוד יותר מאשר דבר שרואה בעיניו, שכן, דבר שרואה בעיניו יתכן שאינו אלא דמיון בלבד, ואילו כאשר התורה מעידה על קיום הדבר הרי זה בוודאי מציאות אמיתית ,בכל התוקף כו'" עכלה"ק}
והיא אותה שאלה שהם שואלים בנוגע לנביא שקר שלא התאמתה נבואתו לטובה ובנוגע לשכר אריכות-ימים על מצוות כיבוד אב-ואם ועל שילוח הקן שכן ר' יעקב ראה מעשה שיהודי קיים מצוות אלו ומת מייד,וכן בענין שע"פ תורה משיח היה צריך לבוא כבר מזמן ,ושחייבי כריתות מאריכים ימיהם ושנותיהם בנעימים, ושבעוה"ז דרך רשעים צלחה,והבטחת אדמו"ר האמצעי לגבי גזירות ת"ח ות"ט ש"לא תקום פעמיים צרה" ,וברכות הרבי שלא התקיימו לעיני-בשר,ובכלל ע"פ גישה זו ייתכן שיחרב העולם כולו ע"י מבול,ואנו נאמר שהכל דמיון, שהרי התורה אומרת ש"לא יהי' עוד מבול לשחת הארץ" וכהנה רבות שבכל הדוגמאות הנ"ל התורה לא דורשת מיהודי להאמין שהמציאות ע"פ תורה היא כזאת אלא, רק שכך עתידה להיות או צריכה להיות המציאות ע"פ תורה, ואם-כן עצם העובדה שהתורה מודיעה לנו על-כך מוכיחה שקיום הדברים צ"ל במובן כזה שגם אנו נראה בהתממשותם, שהרי ההודעה מתייחסת אלינו(לא למציאות מצד-עצמה) ולכן אנו  מאמינים שהדברים עתידים להתקיים, וקיום הבטחת התורה בפועל נבחנת ע"פ מראה העינים(ועד"ז בנוגע לאמיתות הנבואה, בפרט שבזה קבעה התורה עצמה שהוכחת החוש שלנו האישי  על דברי הנביא היא המאמתת את הנבואה,"וכי תאמר בלבבך איכה נדע וגו' אשר ידבר הנביא בשם-ה' ולא יהי' הוא הדבר אשר לא דברו ה' וגו' וזאת כיון שמדובר על דברי נבואה המתייחסים אלינו כנ"ל)
ולכן כאשר הבטחת התורה (לדוגמא) לא מתקיימת בעיני בשר הרי שאין זה היפך האמונה עצמה אלא זו תמיהה אישית שלנו כתוצאה והשלכה ממנה: כיון שהאמנתי שאמת נכון הדבר עתידה ההבטחה להתקיים, קשה לי כיצד יתכן  שבפועל היא לא התקיימה? ומסיבה זו אין גם מקום לבוא ולהכריז שאנו מאמינים שדברי התורה כן התקיימו אע"פ שהחוש אינו מעיד על-כך, שכן לא זו כוונת התורה בדברה אלינו.
מה שאין כן כאשר האמונה היא במציאות ע"פ תורה הרי כאן ההדגשה היא בדיוק הפוכה שנדרש מאיתנו להאמין שכך היא המציאות (בלי קשר לחושינו), שהרי כאן הקביעה מתייחסת למציאות עצמה(לא אלינו) ולכן כשמראה העינים אינו מתאים עם קביעת התורה הרי-זה נוגד את האמונה עצמה-האמונה היא שהדבר נצחי והנה הוא כלה, שהדבר קיים והנה הוא איננו!!
כאן לא שייך שאלות וקושיות שהרי מהי הקושיא? כיצד ייתכן שקביעת התורה אינה אמת ח"ו?-כאן נדרשת אמונה, שכיוון שתורת אמת-היא אמת לאמיתתה,ואילו דבר שרואה בעיניו יתכן שאינו אלא דמיון בלבד, ברור שתכלית ההתאמתות היא בנוגע למציאות ע"פ תורה, שזה בוודאי מציאות אמיתית בכל התוקף.
ומענינת הדוגמא שמביא הרב וולפא שיחי' בספרו "תורה יבקשו מפיהו" (עמ'       183) כיצד צריך להתייחס לפסקי-התורה בנושא קידוש-החודש.
וגם אם נגיד שהרבי קובע כאן בנוגע למצבו הכלכלי של כל יהודי את המציאות ע"פ תורה, הרי כדאי בהזדמנות זו להביא את דברי הרבי שליט"א מלך-המשיח בעצמו ב"דבר-מלכות" של פ' תרומה ה'תשנ"ב:
"לכל אחד ואחד מישראל ישנה עשירות בפועל, ואפילו אם זה לא נמצא בגלוי ובגשמיות-אין-זה משום שהיא לא קיימת ח"ו, אלא שיהודי צריך לגלות זאת ע"י עבודתו"(-ומענין לציין את ההמשך שם בנוגע לשטפונות, שיחה שנאמרה בשבת תרומה, שהצונאמי המפורסם-היה  כמדומני בסמיכות לש"פ תרומה).
מיהו נשיא הדור ומלך המשיח?
לאחרי שגומר בעל ה"נקודה" את דיבורי הלעג ה"משכילי" שלו מדברי הרבי הוא  מביא דוגמא מכ"ק אדמו"ר הריי"צ בנוגע לדיבורים של הרבי עליו, ואגב!! מענין שהוא אוהב להזכיר את דברי הרבי על הרבי הקודם רק בהקשר של נבג"ם זי"ע ו"שוכח" או שמנסה להשכיח עשרות התבטאויות של הרבי עליו באופן ד"שליט"א"
ואת דבריו המפורשים של הרבי בריבוי שיחות ומאמרים (הודפסו בספר "משיח-עכשיו" ח"ד להרה"ח המשפיע חיים לוי-יצחק גינזבורג) על-כך שהרבי הקודם עכשיו- "יותר חי יותר רענן ויותר בריא", וזאת עוד מבלי להתייחס לעובדה שהרבי  בשיחת ש"פ בא ה'תשנ"ב בפירוש חילק בין חיי- הרבי הקודם(-"היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף") אל הרבי שליט"א מלך המשיח (="מה שאין כן בדורנו").
לאחרי זה הוא מביא "פלפול" מענין (שאגב הושמט ב"נקודה" הכחולה המקורי-שהיה "נקי" ו"סטרילי" מציטוטים שיכולים להבין מהם שהרבי הוא המשיח):
1)המשיח(=הרבי הקודם) יקום בתחיית-המתים
2)נשיא הדור הוא המשיח
(ומתעלם ממה שהזהירו מורו ורבו לאחר ג' תמוז במבצע "טעינו" שאסור לעשות אחד ועוד אחד...והוא קובע:)
3)נשיא הדור יקום בתחיית-המתים(ומכאן ש..)4)נשיא הדור מסתלק בגשמיות
בכל מקרה ומה שברור הוא שכאשר הרבי אומר –"נשיא-דורנו" הוא מתכוון לעצמו
ש(מלבד שלא ייתכן אחרת מפני שכ"ה האמת) הרי הוא נוהג בנשיאות, אומר מאמרי חסידות, מקבל פני"ם ויחידויות ונותן הוראות וברכות. הרבי הגיה את שלשלת היחס שבתחילת היום יום, בה מופיע שמו כנשיא השביעי ומפורש שקיבל הנשיאות, וכן הגיה כמה מקומות שהרבי הריי"צ מוזכר בתור 'הרבי הקודם'. ביחידויות פרטיות אמר הרבי פעמים רבות שהוא "ממוצע המחבר", שהוא המשלח את השלוחים, נותן להם את הכוחות ונמצא איתם בשליחותם, פעמים רבות דיבר על הדרך להתקשר אליו וכו'.
 
גם בשיחות שנאמרו ברבים בא הדבר לידי ביטוי, בפרט בשנים האחרונות, כגון בשיחת ש"פ תזו"מ תנש"א, "ובפרט בתורתו (מאמרים ולקוטי שיחות) של נשיא דורנו". ביום ד' דחול המועד סוכות תשנ"ב אמר הרבי שהיום זהו האושפיז של אדמו"ר מהר"ש (הרביעי מאדמו"ר הזקן), ועפ"ז מובן שבהושענא רבא האושפיז הוא הרבי שליט"א מלך המשיח, הנשיא השביעי. בשיחת ש"פ חיי שרה אותה שנה התייחס לכך הרבי מפורשות: "ועד"ז ממלא מקומו שלאח"ז ע"ד שהוא הי' ממלא מקומו של אביו כמדובר כמ"פ בענין שבעת קני המנורה ושבעת האושפיזין וכו'". ברור א"כ שב'נשיא דורנו' כוונת הרבי שליט"א מלך המשיח היא על עצמו.
 
והבנה זו קיבלה כמ"פ את אישורו של הרבי (מפי השמועה), לדוגמא בתקופת משפט הספרים במענה לשאלה מפורשת (על מי כוונתו), הראה הרבי באצבעו הק' על עצמו. בהזדמנות אחרת הנהן על כך בראשו הקדוש לאישור, וכיו"ב.
 
הסיבה שהרבי בכל זאת מתבטא  "מורי וחמי" היא לכאורה, כין שהוא עדיין רואה בתואר "נשיא דורנו" את התואר של הרבי הקודם החל עתה עליו, מיוסד על דבריו עצמו ש"נשמתו בי". ולכן לא רק את התואר אלא את כל נשיאותו ופעולותיו מייחס אל הרבי הקודם, כיון שהוא רואה אותם כהמשך וגילוי נשיאותו של הרבי הקודם (והרבי אמר פעם עד"ז על חמיו, שכשרצה לדבר ע"ע הזכיר את אביו). וזה מתאים עם כללות הענין של נצחיות נשיא הדור בגוף, שזוהי נצחיותה של נשמה אחת – נשמת משה, המתלבשת בגוף של נשיא הדור שבכל דור ודור.
 
הבנה זו באה לידי ביטוי ברור בכמה מקומות, לדוגמא הרבי הרי תמיד אומר ש"כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו" הכריז והודיע שכבר צחצחו את הכפתורים וכבר סיימו את כל הענינים. והרי את זה הודיע הרבי מלך המשיח בתשמ"ח, הרבי הקודם מעולם לא הודיע זאת. כן רואים שהרבי אומר במפורש (ש"פ תצא תנש"א סט"ו) שנשיא הדור, הרבי הקודם, הוא הנשיא השמיני מהבעש"ט, ובד בבד מפורש שדורנו הוא התשיעי. וכהנה רבות!
 
גם ע"פ תוכן השיחות ניתן לראות זאת, שהרבי מדבר לאורך כל שנת תנש"א על כך שמלך המשיח מתגלה בשנה זו, ונמצאים בשעה שמלך המשיח בא ומשמיע לישראל "הגיע זמן גאולתכם",ושבכל דור ישנו אחד הראוי להיות משיח, ובדורנו ה"ה כבר "בחזקת משיח", וישנה התגלותו בעולם, ומתחיל להתקיים שליחותו, והוא כבר פועל בעולם, הרי בכל זה אי אפשר להבין שכוונת הרבי היא על הרבי הקודם, וברור שכוונתו היא על עצמו, ובפרט שבכ"מ רומז ש"מנחם שמו".
 
בפרט בנוגע לשיחת ש"פ שופטים בה מדובר אדות פרסום נביא הדור ונבואתו העיקרית, וברור שלא הכוונה לפרסם זאת על הרבי הקודם, כאשר כל העולם עוצר נדהם למראה התגשמות נבואותיו המדויקות של הרבי מלך המשיח אודות המלחמה, קריסת הקומניזם ועוד. ואכן לאחר שבעקבות השיחה פורסם (בכל הפרסומים החב"דיים) אודות הרבי נביא הדור ונבואתו העיקרית, שאל הרבי: והרי דיברתי על חותני?! וענה המזכיר הריל"ג שי': חסידים שומעים על הרבי הקודם ומבינים זאת על הרבי. והנהן בראשו הקדוש להסכמה.
 
בכלל: כאשר דיברו על מלך-המשיח בשלושת עשורי השנים האחרונות בליובאוויטש כשראינו את הרבי בגלוי היה זה רק על הרבי שליט"א , ועל-זה מדובר בכל שיחות ה'תשנ"א-ב'
"חדשים מקרוב באו" הם אלו שפתאום מסבירים את דברי הרבי כפשוטם על הרבי הקודם כאילו הוא נשיא הדור ומלך-המשיח ולא הרבי-היפך ממה שמובן בפשטות והיה קודם מובן בפשטות לכל אחד-שהרבי מתכוון על עצמו!!
פינת הדמגוגיה
לאחר מכן מביא בעל ה"נקודה" את הנושא של הקרבנות וחורבן בית-המקדש ושואל בהיתממות ובארסיות אפיקורסית-" על פי בעלי שיטת "חי-וקיים" עליו לומר שזה (שאין כיום קרבנות) הוא שקר..עבודת הקרבנות נמשכת.."
והוא מתעלם בזדון ובמכוון ממה שהתורה וחז"ל קבעו במפורש שהעולם קיים ע"י התפילות-במקום הקרבנות-ואם כן הרי זוהי המציאות עפ"י תורה, ובזה הרי כל-אחד מחוייב להאמין.
זוהי שיטתם מכבר של כל ה"משכילים" הדמגוגים שמשתמשים בדוגמאות  שקריות וקיצוניות ע"מ להוכיח שכל דברי התורה וחז"ל הם שקר –עפ"ל
מי צריך רבי אחר?
את סיום הקטע מתוך ה"נקודה" הכחולה שחולק בישיבה ברחובות הוא מסיים בשאלה: מי צריך לחפש לו רבי אחר? ואז הוא מגיע למסקנא שאנו (שבדרך-כלל מכונים על-ידו –"שוליים-סהרוריים" ו"קומץ הזויים ומטורפים"-והיה שמח שחב"ד "תתנקה" מהם-"משיחיסטים- ריין") הם אלו שצריכים לחפש רבי אחר כי אנו מחפשים רבי בגוף גשמי-ולפי הנחת היסוד שלו זה לא קיים היום- ה"י.
אבל אצלו שהרבי ברוחניות יכול להמשיך ולהיות חסיד.
ואם הוא היה כנה ואמיתי הוא היה שואל את עצמו:
-למי שייך רוב הציבור שנוסע כעת ל-770 בחגים?
-מי פועל ובשופי ב"שליחות היחידה שנותרה"-הפצת בשורת הגאולה והגואל?
-מי מזכה רבבות יהודים לקשרם לכתוב אל הרבי שליט"א מלך המשיח באגרות-קודש?
-לאיזה זרם בחב"ד שייך הגוף העיקרי והדומיננטי במלחמת הרבי שליט"א מלך המשיח על שלימות-הארץ?
-מי מפרסם את הצורך לשמוע בקול הנביא כהוראת- הרבי בפרשת "שופטים" ה'תנש"א?
- כיצד מזהים את עצמם הפעילים המרכזיים בנושא שבע מצוות בני-נוח-הוראה מפורשת של הרבי שליט"א מלך-המשיח?
-מי מפיץ בכל הזדמנות את תמונתו הקדושה של הרבי והוראותיו-גם בשלטי-חוצות ואוטובוסים?
-מי מקפיד ללמוד את "השיחות האחרונות לע"ע"-נ"א-נ"ב.? ובאיזה מקום גונזים אותם?
-היכן רואים אמונה,חיות ושמחה לצד הופעה חיצונית התואמת חסידים של הרבי?
בערב י"ב תמוז השנה הייתי בכפר-חב"ד ונכנסתי לישיבה המרכזית בשעה 11:00 בלילה לשמוע את הוידאו שהקרינו שם מהרבי שליט"א מלך-המשיח, מצאתי שם רק כ-חמשה בחורים מנומנמים ש"ישבו על קוצים" ומיהרו ללכת בתום השיחה.
למותר לציין מה קורה באותו יום ובאותה שעה בישיבת-חב"ד בצפת...
אז מי צריך רבי אחר?
המוציא מחבירו עליו הראיה!!
בנוסף לכל הנ"ל חשוב להדגיש כי הסטת הויכוח אך-ורק לנושא חי-וקיים היא הטעיה מכוונת כיון שאותם אלו שאינם מאמינים בחייו הנצחיים של הרבי גם לא  מאמינים שהוא הוא מלך-המשיח ובודאי שלא מפרסמים זאת.
אבל את זה הם נזהרים לומר בגלוי.
כהסיפור הידוע על אותו אחד שהוכיח את הרבי על כך שהוא נותן צדקה בלילה ועל-זה ענה הרבי הקודם:"הנ"ל, גם ביום אינו נותן"
עוד נקודה שחשוב להדגיש היא שאלו המחדשים דברים הם דווקא אלו ששינו את עורם(-ומאלצים את כולם לעשות כן) בג' תמוז ה'תשנ"ד.
"אנו אין לנו אלא דברי בן-עמרם"-ומה שהיה פשוט וברור לנו בנ"א-נ"ב,ברור לנו היום באותו התוקף ובאותה החיות ואף "מוסיף-והולך"-"מוסיף ואור"!!
ולאלו הנלחמים בזה נענה:"המוציא מחבירו עליו הראיה!!"-מה גרם לכם לעשות שינוי  כזה של 180 מעלות? איזה חידושים ראיתם בחת"ת?(-כלשונו הזהב של ראובן דונין) מה כואב לכם כל-כך שעדיין נשארו לרבי חסידים המאמינים בו בלב ונפש?
הפסיקו לקרוא עיתונים ולהיצמד לתשקורת עוינת, לכו אחרי רבינו מלך המשיח בתמימות,"אפי' אומר לנו עשו סולמות בשמים ועלו-נצליח בכל דבריו".
זעקת "יחי" עוזרת!!
ונסיים במשהו אקטואלי לפרשת השבוע-"ויחי-יעקב":
" ..האמת היא כאמור שיעקב חי, עי"ז ש"זרעו בחיים" שכאו"א מישראל נכלל בזרעו דיעקב אבינו ,כנ"ל. ובאם מקשים לו על-זה "וכי בכדי ספדו ספדניא"…-הוא עונה שאינו יודע משום ספדנים ומשום קברנים!! אלא "מקרא אני דורש"!! שפסוק זה מקיש יעקב לזרעו, וממילא "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"!!
אין הזדמנות טובה כל-כך כמו השבת פרשת "ויחי" -כשהולכים לקבל חיזוק ("חזק חזק ונתחזק") לירידה בגלות מצרים ולעמידה בקשיים ובנסיונות שהמצב מציב לנו- על-מנת להראות לנו בצורה ברורה את הדרך להחזיק-מעמד ברגעים הקשים שלפני הגאולה, אם רוצים שהמציאות של העולם תהיה מוטלת אצלנו בספק ולעומת זאת דברי התורה ודבריו של הרבי מלך המשיח שליט"א יהיו נצחיים "חיים וקימים לעד" ,הרי שחייבים לקבל כח (בגי' -"יחי") מהרבי שליט"א ולהמשיך בכל-התוקף באמונה פשוטה  בהפצת בשורת הגאולה והגואל ללא חת, מבלי להתחשב כלל וכלל במציאות העולם.
למי שקשה לקבל את הדברים הנ"ל ובכלל יש לו בעיה עם מה שחסידים מאמינים שהרבי מליובאוויטש מלך המשיח חי וקיים בגוף-גשמי כפשוטו ממ"ש שיסתכל בגמרא במסכת תענית  ויראה שם במפורש כיצד הגמרא דוחה במפורש את כל דבריהם של כתבי-העתונות מאותה תקופה אודות "ההסתלקות" של יעקב אבינו ואפילו את דיווחיהם של חונטים ספדנים וקברנים למיניהם- בלשון שאינה משתמעת לשני פנים ,הגמרא אינה מתחשבת כלל וכלל במציאות שלהם וחוזרת כל הזמן על העובדה ש"הוא בחיים", "ויחי יעקב".
יש לדברים הנ"ל עוד דוגמאות רבות בגמרא על הטעות שעושים אלו ש"תרים אחרי עיניהם" וגם מאמינים למה שהם רואות ,אותם הדברים נכונים גם לגבי משה רבינו ש"לא מת" דוד מלך ישראל ש"חי וקיים" לעולם ועד, וכפי שהגמרא מביאה זה נכון גם לגבי רבי אחאי בר יאשיה (שבת קנ"ב, ב) רבי יהודה הנשיא (כתובות ק"ג ,א) ורבי אלעזר בן רבי שמעון (בבא-מציעא פ"ד, ב) ועוד ועוד והרבי אף כותב במפורש בשיחה שצריך לומר זאת בלי-בושה לכל אחד ואם קשה לו לקבל :"הרי כשילד שואל שאלה אצל המלמד, והלה אינו יודע מה להשיב…אומר לו :"כשתגדל תבין"!! כך יש לומר גם לאותו יהודי ששואל שאלות: זוהי המציאות!! גם אם אתה אינך מבין"!
ושלא יהיה לאף אחד שום טעות אנו חוזרים ומדגישים שוב ושוב בצורה ברורה: כל הדוגמאות שהבאנו לעיל הם רק בשביל להראות ש"כבר היה לעולמים", ואינם מדברות כלל וכלל במלך המשיח שזוכה לחיים נצחיים והוא "ירום וגבה ונשא מאוד" והוא למעלה מאדם הראשון ומכל הצדיקים בכל הדורות ואין אף צדיק למעלה ממנו אפילו ברגעים שהוא מתכסה מעינינו {כמו הלבנה בזמן המולד (והרי מלכות בית דוד נמשלה ללבנה-"כירח יכון לעולם ועד")}.אצל מלך המשיח שלא כמו אצל יעקב אבינו אין אפילו "שינוי-דגניזה" והוא כלל וכלל לא בגדר "שוכני-עפר "כמו הרבי הקודם למשל שגם עליו דיבר הרבי במפורש שחס ושלום לומר עליו שהוא הסתלק מאיתנו.
ברגע שיודעים בבירור שהרבי מלך המשיח  חי וקיים בגוף גשמי כפשוטו ממ"ש ושהתואר שליט"א אכן מתאים לו והולם אותו –אז יודעים בבירור שהכל נמצא בשליטה מלאה של נשיא הדור ומנהיגו ואין שום בעיה  לעבור את רגעי הגלות האחרונים מתוך מארש נצחון שמח וידיעה ברורה שנסיון האמונה הזה רק יחזק אותנו ויגלה לעיני כל העולם כולו ש-לו רק בזכות האמונה בלבד אנו זכאים לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומי"ד ממ"ש ומלכנו משיחנו שליט"א בראשנו.!!!
יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!
 
הרבי שליט"א מלך המשיח!