הרב צבי ונטורה

שאלה של חיים!!

ד' תמוז ס''ג

הוא היה "גביר" עשיר בעל עסקי-יערות מסועפים. כאחד מחסידיו הנאמנים של הרבי מהר"ש הוא לא עשה צעד בעסקיו מבלי לקבל את הסכמת הרבי, פעם אחת עמדה לפניו שאלה קשה האם לבצע עיסקה מסוימת ולהשקיע בה את כל כספו, הוא החליט לנסוע אל הרבי.

לאחר המתנה של כמה שעות הוא זכה להכנס ל"יחידות" והרבי המליץ לו שלא יבצע את העיסקה, הוא חזר כשרוחו נפולה, הוא היה בטוח שעיסקה זו תצליח אבל הוא היה חייב לשמוע בקול הרבי ,ולכן ,הוא חשב בליבו, "אין לו ברירה", נעבעך ,והוא יפסיד את העיסקה הנ"ל.

כשחזר לביתו באו אליו "כל אוהביו", ו"הסבירו" לו שכנראה הרבי "לא הבין" במה המדובר ויש לגשת שנית אל הרבי ו"להסביר" לו, הוא נסע בשנית אל הרבי ושוב חזר על אותה שאלה כשהוא מרבה לפרט לרבי את כל צדדי -העיסקה , הרבי שוב הקשיב לו וחזר שוב על אותה תשובה :"לא כדאי לך ,לדעתי עליך לוותר על ההצעה" ,החסיד לא ויתר ושאל גם בשלישית והרבי שוב עונה לו אותה תשובה .החסיד לא עמד בנסיון –הלך והשקיע את כל כספו בעיסקה המפוקפקת הזו, הוא ניחם את עצמו שלפחות "כשירויח" הוא יתן הרבה כספים מהרווחים לצדקה…

כאשר אמר הרבי כן היה והוא הפסיד את כל כספו וגם הסתבך בחובות גדולים, כאשר חווה על בשרו "בדרך-הקשה" עד כמה חשוב לקיים את דברי הרבי כפשוטם "בלי-חכמות" ,הוא החליט לנסוע אל הרבי וביקש דרך תשובה על הנהגתו, הוא שהה שם זמן-רב ב"יחידות" אצל הרבי, וכשיצא סבבוהו החסידים שיספר להם מה שמע מהרבי, הוא לא היה מוכן לספר הרבה ,אבל דבר אחד הוא מצא לנכון לספר להם:

הרבי שאל אותי מפני מה באים אליו בכלל חסידים עם שאלות מפולפלות בעניני עסקים ,תחום שלכאורה הרבי לא עוסק בו כלל, מפני מה הם סומכים עליו? ,וענה הרבי שישנם שלושה סוגי-חסידים, החסידים הפשוטים אומרים שיש לרבי רוח-הקודש ופשוט על-כן שיש לקיים את דבריו, ה"מיושבים" יותר יאמרו כי הרבי לומד הרבה תורה וחסידות וכך יש לו ראש "פיקח" מאוד להבין כל דבר לעומקו, ואילו ה"בעלי-בתים" המגושמים אומרים בצורה יותר פשוטה שהרבי בא במגע עם הרבה יהודים מכל הסוגים וכך צבר לו פרקטיקה ונסיון- רב בכל הענינים.

וסיים הרבי מהר"ש :מאיזה סוג של חסידים שלא תהיה היית צריך לשמוע בקולי ולא לבצע את העיסקה . עד כאן הסכים ה"גביר" לגלות.

את הסיפור הזה סיפר הרה"ח וכו' בעל מסירות-הנפש ר' מענדל פוטערפאס שהשבוע ביום ד' בתמוז חל יום היארצייט שלו, ואכן מי כמו ר' מענדל המקושר כל-כך לרבי שליט"א מלך המשיח ראוי כל-כך להזכירו בכל-עת, וגם ללמד אותנו איך עוברים את הנסיון הקשה של ג' בתמוז (שהוא בגימטריא :"עוד משיח חי").

גם כשקשה ולא נוח להתבטל ולקבל את דברי-הרבי מלך-המשיח שליט"א צריך להיות ברור לנו בכל מאת האחוזים שלא יפול אף דבר מדבריו הקולעים אל השערה. והוא ינצח בגדול ויביא את הגאולה ,גם אם כרגע רואים הסתר -פנים כלשהו שמיד יעלם. ואם הרבי אומר בצורה ברורה שבדורנו הדור השביעי לאדמורי-חב"ד לא תהיה הסתלקות ואנו זוכים לגאולה האמיתית והשלימה, אז ודאי וודאי שכן יקום, הרבי חי וקיים בגוף גשמי כפשוטו ממ"ש ,והוא עומד להתגלות ולגאול אותנו כל רגע.

אין ספק שכאן מדובר בניסיון לא קל ,אבל אם ניקח בחשבון ,גם חשבון פשוט שעל-פי שכל ,שכל דברי נבואתו של הרבי מלך-המשיח שליט"א לכלל ולפרט- כמו דבריו לפני מלחמת ששת-הימים ,מלחמת יום-הכיפורים, "קמפ-דיוויד" והאינתיפאדה שלאחריו, היציאה מרוסיה, מלחמת המפרץ, ההוריקאן במיאמי-ביץ ועוד ועוד אלפי סיפורי-מופת-כולם התקיימו בדיוק נמרץ הרי שכן יהיה בוודאי בקשר לנבואתו האחרונה והכי עיקרית על התגלותו כמלך- המשיח לעין כל.

ומילה אחרונה ופנימית לנו ,השייכים למחנה חב"ד ,הגיע הזמן שנפסיק את הויכוח על חייו הנצחיים של הרבי. ובמקום זה ננצל את הזמן ללמוד את שיחותיו הקדושות ,כשנעשה את זה ניווכח כולנו באמת הפשוטה והברורה בקשר לענין זה וזה יחסוך לנו הרבה זמן וכוח מיותרים.

צריך לדעת שמה שאנחנו מאמינים ומצווים לפרסם אודות חייו הנצחיים, הגאולה וביאת המשיח ,אלו דברים הרבה יותר מתקבלים על הדעת ממה שאנו לומדים ומלמדים בחסידות, בשבעה דורות של אדמור"י חב"ד, ש"העולם אינו מציאות" ו"אין עוד מלבדו" ,ואם אפשר להאמין בזה ,אז אין כלל בעיה לפרסם על דבר זהותו של הרבי כמשיח וחייו-הנצחיים, וממילא לא להפוך את יום ג' בתמוז ליום "הילולא" של נהי ומספד ח"ו,אלא כמנוף שמח להפצת נבואתו הקדושה וקירוב הגאולה האמיתית והשלימה, והוא יגאלנו.