הרב צבי ונטורה

מה ש"פסק דין" מ "סיני" יכול לחולל…

כ''ה שבט ס''ג

מתן תורה חולל מהפיכה בעולם. העולם איננו אותו עולם לאחר אותו מאורע שבו עצמות הקב"ה מתגלה ואומר "אנכי" בהר סיני ל שש מאות אלף נשמות המצויות בגופים בעולם-הזה הגשמי. לא היה כדבר הזה וגם יותר לא יהיה, אבל מאז העולם שלנו קבל משמעות אחרת לגמרי. זה כבר לא עולם שצריך "לעקוף" אותו ו"להתגבר" עליו בשביל להגיע לקיום רצון ה'.

מזמן מתן-תורה הופך העולם להיות מכשיר המעבר אל קיום דבר ה' וממילא אל הקרבה ל-ה'. רוצה אתה להתקרב לה'? מעתה לא יספיקו "כוונות" ו"ריגושים", עליך לגדל פרה גשמית, לתת לה אבוס גשמי, לשחוט אותה בגשמיות, לקחת את עורה הגשמי ולעשות ממנו רצועות ובתים גשמיים של תפילין וכן הלאה בכל תרי"ג מצוות התורה שרובם ככולם – אחרי מתן תורה תלויים בגשמיות העולם הזה.

אחד הדברים שקבלו תוקף מיוחד מאז מתן תורה הוא מושג ה"בית דין של מטה". התורה כבר לא בשמים, היא כאן למטה. פה בעוה"ז נפסקים הדברים בבחינת "אקרא לאלהים עליון – לאל גומר עלי". כאן נפסקים דיני טומאה וטהרה, אסור והיתר, כשר ופסול, אבל כאן גם נפסק כיצד גרמי השמים צריכים להיראות ואפי' כיצד על הקב"ה לנהוג ב"דין תורה" שיש לו עם עם ישראל והקב"ה שומע ומחייך ואומר "נצחוני בני נצחוני", כי התורה היא הקובעת את הנהגת העולם, ולבית דין אמיתי יש כח של התורה לשנות ולכונן דברים.

הנה, למה לנו להרחיק לכת? – בש"פ משפטים בשנת תשנ"ב הדגים לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, כיצד פס"ד של רבנים ומורי הוראה שיש כבר את ה"בחזקת משיח" ועד שהוא הולך להיות "משיח ודאי", שמו ושם עירו וביתו ושהוא הוא נביא הדור, אז הפסק דין הזה פועל בגשמיות העולם שרוסיה וארה"ב קיבלו (מיד אחרי ה"פסק" באותה עיר) החלטה לצמצם את הנשק שברשותם, ולהתחיל להתכונן באופן רשמי לקבל את פני הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שיל"ו, בבחינת "וכתתו חרבותם לאיתים", פסק דין מסיני שפעל בתוך גדרי העולם. ואת הדברים האלו שכתבתי כאן, לא הגה איזה בחור "בלתי אחראי", או גורם "לא שפוי" כפי שמנסים ה"גורמים השפויים והאחראים" להגיד, אלא הרבי שליט"א בעצמו. ואז אחד מהשניים, או שאתה מקבל כל פסק שלו ומתבטל אליו, או שאתה מקבל רק מה שנוח לך כל פעם מרב אחר ובעצם אינך מצוי בביטול גמור אל נשיא הדור ובית דינו. (במאמר המוסגר חשוב להדגיש שפסק דין כזה אי אפשר לפרוך בכמה מילים, או הפחדות בסגנון "סופו מי ישורנו", אלא צריך להתייחס לדברים ברצינות, כי גם הרבי ובית דינו היו מספיק אחראים בשביל לפרסם כזה פסק דין. ובפרט שהפסק דין מנומק ברמב"ם הלכות יסוה"ת ובהלכות מלכים ברמב"ם ואם קם בית דין שני הוא חייב לומר "מאיזה טעם דנתוני"? מהי הסיבה שלכם לומר ההפך? ואיך אתם מוציאים כזה פסק דין "ליצני" לפני שבררתם אצל הבית דין הראשון? דבר שמעלה ספק גם על כשרות המוצרים שעליהם אתם חתומים).

אז כרגע מה שיש לנו מול העיניים שזה הדבר הכי אמיתי ויציב והכי מתוקן ומקובל וטוב ויפה, זה ה"דעת התורה" ו"הפסק דין מסיני" ואף אחד לא יכול לדבר על מיתה אצל מלך המשיח כשהתורה והפסק דין מסיני אומרים לך ש"חיים שאל ממך - נתת לו אורך ימים עולם ועד" והרבי מלך המשיח זוכה לחיים נצחיים וגם אם פלוני מעקם את האף ואלמוני לא מצליח להבין את זה. הרי זו האמת, ובמהרה תתגלה לעין כל. ובינתיים נאמר די לגלות וקדימה להתגלות. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!