הרב שלום בער וולפא

הנאום המלא בכנס המחאה בבניני האומה

כ''ג אדר א' ס''ה
מורי ורבותי. דובר כאן הרבה על סירוב פקודה. הרשו לי לפתוח את דברי בציטוט מדויק של דברי ראש הממשלה בחודש יוני 1974, כאשר הצבא נשלח לפנות בכוח את "אלון מורה". וכך אמר שרון לחיילים: "זוהי פקודה בלתי מוסרית, ולפקודות מסוג זה חייבים לסרב. אני לא הייתי ממלא פקודה זו". כך מדבר חייל אמיץ, וזוהי הקריאה שיוצאת מכינוס זה לחיילי ושוטרי ישראל.

היו טענות אודות סגנון המחאה החריף שאנו נוקטים, ושאלתי את הרבי מלך המשיח בענין זה. התשובה שהתקבלה ב'אגרות קודש' מדברת על מעלת הדיבור התקיף והאמיץ, ושרק באופן זה מתגברים על הצד שכנגד. הרבי מציין במכתבו לעיין בתניא סוף פרק כט. וראה זה פלא, שזהו בדיוק הקטע שלומדים היום בשיעורי חת"ת. ועל מי מדובר שם? על המרגלים שמאסו בארץ חמדה, ושנצחונו של משה עליהם היה רק ע"י שגינה אותם בחריפות גדולה, וצעק עליהם "עד מתי לעדה הרעה הזאת.. במדבר הזה יפלו פגריכם", וכך נכנעה הסטרא אחרא שבקרבם והתגלתה בהם נקודת היהדות.

גם היום, כאשר ממשלת שרון עוקרת רח"ל יהודים מארץ הקודש ומוסרת נחלתם למחבלים, הרי הדרך להחזירם בתשובה, היא רק ע"י המחאה התקיפה והחריפה ביותר המותרת במסגרת החוק.

עלינו להבין, שמדובר כאן על אדם כזה שבגלל מדיניותו נהרגו ונפצעו אלפי יהודים, ושהרס רבבות משפחות בישראל. והרי בכל מדינה נורמלית היה מודח, עומד למשפט ונותן את הדין על מעשיו. אבל כאן נותנים לו להמשיך ולהלחם בכל כחותיו בשירות האויב, להחריב ישובים בארץ הקודש ולהעמיד בסכנת שואה מליוני יהודים. מה שלא הצליחו המחבלים לעשות עם למעלה מחמשת אלפים טילים ופגזים, מצליחים ח"ו אלו שעליהם נאמר "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". והאם יש לדבר אליו בעדינות ובאהבה, או כסגנון משה רבינו למרגלים.

בפרשת השבוע נאמר: "השמר לך פן תכרות ברית ליושב הארץ אשר אתה בא עליה, פן יהיה למוקש בקרבך". שרון כורת ברית עם גדולי הרוצחים, ומביא מוקש נורא ואיום על עם ישראל. הוא משחרר חיות טרף מכלאם, אשר מכריזים ביום השחרור כי ימשיכו במעשי הרצח.

ראש הממשלה הכריז בקול גדול, שאנחנו עם כובש בשטחים המשוחררים. בכך הוא מאמץ את טענת שונאי ישראל, וכלשונו של רש"י הקדוש בתחלת פרשת בראשית: "שאם יאמרו אומות העולם לישראל, לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גוים". וגם את התשובה לטענה זו אומר רש"י: "כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו. ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו". מי שמייצג את הגוים בויכוח זה, אינו זכאי שנדבר אליו בלשון רכה.

ראש הממשלה מתנהג כמו צוררי ישראל אשר החריבו את הארץ והגלו את תושביה. הוא מתחיל כבר בתקופה הקרובה במצור על גוש קטיף בכדי להתדמות לנבוכדנצר, כמו שכתוב "סמך מלך בבל על ירושלים".

הממשלה משחיתה את נפש החיילים והשוטרים. החיילים עושים הסבה מקצועית, הם עוברים מהגנה על עם ישראל לעבודה בשירות האויב. השוטרים מקבלים שוחד של אלפי שקלים, בכדי שיסכימו לבצע את העבודה המאוסה, להלחם באחיהם, לעקור אותם בכח מבתיהם תוך עינויי גוף ונפש, ולהנחיל את בתיהם ואדמותיהם למחבלים.

ראיינתי שוטר שעבר את הקורסים להכנה לפינוי. מלמדים אותם קרבות מגע נגד אחיהם, איך להכאיב למי שמתנגד לפינוי מבלי להשאיר לו סימנים. איך לקרוע תינוקות מאמותיהם. מבטיחים להם שלא יענישו אותם אם יזיקו למתנחלים. הם יעבדו ללא תגי זיהוי. צלם וידיאו ינציח את הפינוי כדי להפחיד את המתנחלים. בין השוטרים המפנים יש מאות שוטרים גוים! השוטרים מזועזעים ומפחדים לדבר, שלא יקפחו את פרנסתם.

בדורנו התקיים בעוונותינו הרבים מאמר חז"ל, שהקב"ה מעמיד לישראל בסוף הגלות "מלך קשה כהמן" להחזירם בתשובה. הקהל עומד ונדהם איך שהוא מצליח שלב אחרי שלב לאשר בממשלה, בוועדות ובכנסת, את תכניותיו הזדוניות. עליו אומרת הגמרא במסכת ברכות ומגילה שיש להזהר ממי שהשעה משחקת לו. ואם כן מהו הסיכוי שלנו במלחמה זו. אבל מבואר בחסידות, שכאשר אותו אדם מצר ומעיק לישראל, הרי נשיא הדור המחובר עם הקב"ה, יכול להתגבר גם עליו.

עם זאת יש לזכור, שכל מה שאומרים אנו נגד ראש הממשלה, אינו בכדי לפגוע בו באופן אישי. אין דרכנו בכך, לא בפגיעה מילולית וקל וחומר שלא בפגיעה פיזית. אנו תוקפים את השיטה ולא את האדם. כאיש פרטי אנו מאחלים לו אריכות ימים ושנים טובות ב"חוות השקמים", אבל שיניח לעם ישראל ולא ינצל את סמכותו בכדי להלחם ביהודים ולהיטיב למחבלים.

שרון אינו גוזל את הארץ רק ממתיישבי גוש קטיף, אלא מהאבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב, ממשה רבינו ויהושע בן-נון, ומכל נשמות ישראל שהיו בכל דור ודור ואשר עתידים להיות. הוא גוזל את הארץ מאלפי החיילים שמסרו את נפשם בכדי לכובשה.

אבל הקב"ה כבר הבטיח: "וזכרתי את בריתי יעקב, ואף את בריתי יצחק, ואף את בריתי אברהם אזכור, והארץ אזכור". ובפרשת השבוע: "הנה אנוכי כורת ברית, נגד כל עמך אעשה נפלאות אשר לא נבראו בכל הארץ ובכל הגוים, וראה כל העם אשר אתה בקרבו את מעשה ה' כי נורא הוא, אשר אני עושה עמך". ועל מה מדובר שם, על קרני ההוד של משה רבינו, אלו הנפלאות "אשר אני עושה עמך". וכך נראה בקרוב את התגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח שאורו יזרח מקצה העולם ועד סופו, והוא ינחיל לנו את הנצחון נגד כל האויבים שמבית ומבחוץ.