הרב זמרוני ציק

האוצר הנבואי של ימות המשיח

ט' תמוז ס''ג

באחד מרגעי השיא בהתפרצות השנאה של בלעם הרשע בפרשתנו, הוא רוצה לעצור את תופעת הנבואה בעם ישראל. אך גם כאן הופך הקב"ה את דבריו לברכות, עד שבלעם עצמו נאלץ להבטיח כי תופעת הנבואה, לא רק שלא תתבטל בקרב עם ישראל, אלא גם אם לזמן מה הנבואה "תתעלם", הרי שהיא עתידה לחזור .. ובגדול!

ואכן הרמב"ם באגרת תימן הידועה שלו, כותב ביחס לדברי בלעם בפסוק "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל א-ל", כי בחלוף 8842 שנה מאז דברי בלעם, "תחזור הנבואה לישראל", "ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח שנאמר "ונבאו בניכם ובנותיכם".

אור הגנוז

ואכן חזרת הנבואה בדורות האחרונים נעשתה ע"י רבותינו נשיאינו, הם הינם נביאי דורנו וכעדות אדמו"ר הצמח-צדק:

"הבעש"ט ז"ל אשר כמוהו לא היה מימות הראשונים פלאי פלאות ניסים היוצאים מהטבע אשר היו נראים על ידו.. שהוא ותלמידו הרב המגיד ממעזריטש נ"ע היו רואים מסוף העולם ועד סופו ממש בעין ראיה והיו אומרים מה שהיו רואים.. והיינו ע"י שהיה גלוי לפניהם אור שנברא ביום ראשון שהשי"ת גנזו בתורה.. גם מזקני נ"ע (אדמו"ר הזקן) שמענו עתידות קולע אל השערה". ובאופן הולך וגדל אצל אדמו"ר הריי"צ רבי יוסף יצחק, ועד להתגלותו של נביא דורנו, הרבי שליט"א מלך המשיח, שהתקיימו בו דברי ה' "נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך".

עובדה זו מבקש הרבי שליט"א מלך המשיח, לא רק להפנים, אלא גם לפרסם חוצה ועד לכל אנשי הדור, וכלשונו בשיחה לפרשת שופטים ה'תנש"א:

"ישנה הוראה כנ"ל, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל ענייני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום ..

עד לנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש הנה זה משיח בא".

כל התשובות

הוראה זו, לפרסם לכל אנשי הדור שיש כתובת!, כוללת את חובתנו לפרסם את האוצר הנבואי של ימות המשיח, שניתן לטובת כל אנשי הדור - אוצר ה"אגרות קודש", בהם ניתנו בגלוי "כל התשובות על כל השאלות".

באמצעות ה"אגרות קודש" אנו זוכים לא רק להכוונה נכונה בחיי היום, (בשאלות הלכתיות, יש לפנות כמובן לרב מורה הוראה) אלא אנו זוכים שניהול חיינו היום יומיים נעשה למסכת אחת של התקשרות עצמותית עם הרבי שליט"א מלך המשיח שיבוא ויגאלנו תיכף ומיד ממש.