הרב זמרוני ציק

הכינוס יפעל את פעולתו

י' סיון ס''ג

צריך לחיות עם הזמן! כיהודי, כחסיד, הכוונה היא לחיות את פרשת השבוע, למצות את הוראותיה בעבודת ה', להפנים את המתרחש בה, כדי להאיר בפנינו את בעיות השעה ולהדריכנו בחיינו היום-יומיים.

הוראה זו נכונה גם ביחס להפטרה שבסיום כל פרשה, גם ממנה יש לנו מה ללמוד. פעמים שהמסר נמצא בה גלוי ופעמים שהוא דורש מעט עיון, אך בוודאי שגם היא מכילה עבורנו הוראות עדכניות ביותר. שהרי צמודים הם השניים, הפרשה וההפטרה, וקשר רעיוני מחבר ביניהם. רק שנדע מהו.

שלא מיחה!

מבט שטחי על הפטרת שבת זו הנקראת בנביא זכריה, אומנם מגלה את הנושא המשותף והוא - מנורת הזהב, המופיעה בתחילת פרשתנו וגם בסיומה של ההפטרה.

אלא שעדיין אנו שואלים את עצמנו, אם כן מדוע עלינו לקרוא בהפטרה גם את תיאור המחזה הקשה, במרכזו עומד יהושע הכהן הגדול כשהוא לבוש בגדים צואים: "ויראני את יהושע הכהן הגדול עומד לפני מלאך ה' .. ויהושע היה לבוש בגדים צואים ועומד לפני המלאך. ויען ויאמר אל העומדים לפניו לאמור הסירו הבגדים הצואים מעליו..".

ואנו תמהים, מה לו ליהושע הכהן הגדול, צדיק עליון "אוד מוצל מאש" - שנזרק לכבשן האש וניצל ועתה הוא לבוש בגדים מלוכלכים? דבר המעיד על עניין בלתי רצוי לחלוטין, על שום מה? עונים על כך חז"ל: "שהיו בניו נושאים נשים שאינן הגונות לכהונה ולא מיחה בידם". לא היה יהושע הכהן הגדול ראוי להיות עומד לפני ה' והוא לבוש בגדים צואים אלא רק בגלל שלא מיחה בבניו..

לא תעמוד על דם רעך

לכל יהודי יש חלק בארץ ישראל. חז"ל אפילו מגדירים את החלק וקובעים כי זהו אמה על אמה. בחלק זה של כל אחד מאתנו נעשים בתקופה האחרונה דברים מזעזעים ואסור לנו לשתוק, עלינו למחות. כעת מדובר בעסקי נפשות ממש.

מהלכי הממשלה בהקמת המדינה הפלסטינית, מובילים להגברת הטירור, כך הודיע לנו מראש הרבי שליט"א מלך המשיח וכך מדווחת המציאות הכואבת בשטח, שצברה כבר מאות הרוגים מאחינו בני ישראל, הי"ד.

ביום שני ט"ז סיון בשעה 7:00 בערב יתקיים כינוס מחאה באולמי נפ-טון בבת ים. לזעוק יחד את זעקת הרבי שליט"א מלך המשיח - לא לדבר על ויתורים בארץ הקודש, לבטל מיידית את האוטונומיה ואת המהלכים בדבר מדינה פלסטינית.

פעמים קודמות, הכינוס פעל את פעולתו בתוך שעות ספורות, יתן השי"ת והפעם נראה זאת כבר עתה עוד לפני הכינוס, וזאת מעצם ההחלטה על קיום הכינוס כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח שחייבים למחות ולזעוק "לא תעמוד על דם רעך".