הרב זמרוני ציק

ועכשיו! לימוד הפלא שבתורה

כ' אייר ס''ג

שמו של דבר מעיד על מהותו. כך מוסבר בתורת החסידות. ולכן בכדי לעמוד על עניינה המיוחד של הגאולה, ניתן לעשות זאת גם ע"י התבוננות בשמה - הגאולה. התבוננות שתקל עלינו לדעת מה וכיצד לפעול להבאת הגאולה האמיתית והשלמה.

במסגרת התבוננות זו יש לציין, כי למרות ההבדל העצום שבין "גולה" ל"גאולה", הנה הבדל זה אינו מתבטא אלא באות אחת בלבד. והכוונה אל האות אל"ף שנוספה אל ה"גולה" ונתהוותה הגאולה. בוודאי שבתוספת של אות זו, טמון ההבדל הגדול שבין "גולה" לגאולה", כיצד?

3 פירושים

בשיחותיו הקדושות מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח, שלושה פירושים הטמונים בשמה של האות אל"ף:

אל"ף מלשון "אלופו של עולם". כלומר החדרת ההכרה שיש בורא לעולם, יש בעל הבית לבירה זו, הינה שלב ראשוני בגאולה. ששלימותה הוא ב"וידע כל פעול כי אתה פעלתו".

אל"ף לשון אולפנא ולימוד. דווקא בלימוד התורה המורה ומאירה לנו את דרך החיים, נזכה להחדיר בתוכנו את אותה ההכרה בבורא עולם ומנהיגו.

אל"ף אותיות פל"א. רומז לדרגת הפלא שבתורה, זו פנימיות התורה תורת החסידות. דווקא בלימוד הפלא שבתורה זוכים לשלימות הגאולה "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתיך". השבוע חגגנו את יום ל"ג בעומר, יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי - רשב"י, מחבר ספר הזוהר, מגלה תורת הסוד והפלא שבתורה. והימים האלה נזכרים ונעשים, הרי שמיום ל"ג בעומר אנו זוכים לנתינת כח מיוחדת ללימוד פנימיות התורה, כפי שנתגלתה בתורת החסידות, חסידות חב"ד.

דווקא לימוד פנימיות התורה, יש בסגולתו לעורר ולגלות את פנימיות ועצם הנשמה. גילוי "יחידה" שבנפש.

בפרט טמונה מעלה זו בלימוד תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בהיותו ה"יחידה" הכללית של כל ישראל.

דבר מלכות

לימוד בתורתו של משיח, כולל בעיקר, את הלימוד ב"לקוטי שיחות", "מאמרים", "התוועדויות", "אגרות קודש" ואת ה"דבר מלכות" השבועי.

מהמעלות הגדולות שבלימוד זה, שבכך מתקשרים למלך המשיח באופן של "חקיקה", התאחדות נפלאה, ועד שזוכים לראות ש"כולא חד".

החידוש של דורנו שכל זה שייך גם ילדים קטנים הלומדים פנימיות התורה, תורת החסידות ועד לתורתו של משיח. אליהם התכווין רשב"י באומרו, שבדורו של משיח אפילו "רביא" דהיינו ילדים קטנים, ידעו פנימיות התורה. ואכן אחד הסודות הגדולים שב"ה כבר כמעט כל ילד יהודי יודע, זו הכרזת "יחי אדוננו מורנו רבינו מלך המשיח לעולם ועד", ומצווה לפרסם.