הרב זמרוני ציק

מלך המשיח ומלחמתו בעמלק

ז' אדר ב' ס''ג

השם הבלתי שיגרתי שהוענק לשבת זו, שלפני חג הפורים - "שבת זכור", נובע מהעבודה שבשבת זו קוראים בקהילות ישראל את פרשת "זכור את אשר עשה לך עמלק .. בצאתכם ממצרים.. והיה בהניח לך ה' .. תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח", ו"המן בן המדתא האגגי" זה מהמגילה, כל יחוסו הרי נעוץ בהיותו מצאצאי אגג מלך עמלק.

מכאן שגם כאשר עמלק משנה את שמו למשהו "הומני" הרי שהוא נשאר בדיוק אותו עמלק עליו הבטיח השי"ת "מלחמה לה' בעמלק מדור דור".

עד משיח

שתי נקודות זמן יש בהבטחה זו "מדור דור" וכלשון חז"ל - מדורו של משה עד לדורו של מלך המשיח.

הראשונה, עם היציאה ממצרים. עוד טרם הספיקו להתאושש מעשרות שנות שיעבוד איומות, וכבר הופיעו אותם עמלקים ששנאתם גברה אפילו על רצונם לחיות וניסו לפגוע בעם ישראל.

השניה, לקראת הגאולה האמיתית והשלמה, עם סיום שנות שלטון הרשע בעולם, כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח, חוזר ומתגלה לעם ישראל עכשיו ממש.

שתי תקופות שונות כל כך, האחת בתחילת התהוותו של עמנו עם ישראל והשנית בשלב הגאולה, לאחר סיומה של "עבודת הבירורים", סיום "צחצוח הכפתורים" והכנת העולם לגאולה. הצד השווה שבהם, זו הופעת הגואל ומעורבותו האישית במלחמת כנגד עמלק. כך זה היה ביציאת מצרים, כאשר משה רבינו מצוה את יהושע "צא הלחם בעמלק" והוא מתעצם בתפילה עבור אחרון החיילים כדי שיחזור בריא ושלם.

כך גם בדור הגאולה, הרבי שליט"א מלך המשיח הוא הוא הנלחם למיגורו המוחלט של עמלק. הן בהמסת קרחוני הכפור והקרירות בעבודת ה' וגילוי אש ההתלהבות האלוקית בכל יהודי. כך גם במלחמה הגשמית - מלחמת הוי' לשמירה על שלימות הארץ ובטחון עם ישראל.

ורק משיח

רק במלחמה מכוחו של מלך המשיח, הרבי שליט"א, יש אפשרות למגר ולמחות את עמלק.

אכן הרבי שליט"א מלך המשיח, גואל אחרון, הוא זה אשר מסיים את מחיית עמלק. בספר הזוהר נאמר על כך, כי מלך המשיח לובש גלימה אדומה, אשר ארמימותא נובעת מכך שכל טיפת דם של יהודי נרשמת באותה גלימה וכאשר הרבי שליט"א מלך המשיח בא לגאול את ישראל, הוא מעוטר באותה גלימה, כדי לבוא איתם חשבון על כל טיפת דם יהודי שנשפכה.

החלטה טובה של כל אחד מאתנו להוסיף בתורה ומצוות ופרסום בשורת הגאולה, תפעל מייד את התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח עכשיו ממש.