הרב חיים פוזן

וניפלינו אני ועמך מעל פני האדמה

כ''ג אדר ס''ד

בעומדינו לקראתשבתמברכים חודש ניסן ישלנו את הכח והיכולת והחייוב לחיות עם הזמן חודש ניסן מסמל את ההפרדה בין היהודי לגוי - בין המצריים ובין בני ישראל שמטרתיציאת מצרים היתה ליעד הסופי ארץ ישראל שהיא הארץ המובטחת לנו ע"י הקב"ה

וכמו שהיתה הבדלה בין המצריים לבני ישראל כך יש את ההבדל בין ארץ ישראל לשאר ארצות העולם כפי שכותב הרבי מלך המשיח שליט"א לר' משה העכט מניו הייבן ומכתב זה מופיע באגרות קודש חלק ה' עמוד רס"ז בזה הלשון מהראוי שיסביר למר... שארץ ישראל ועם ישראל אינם דומים לשאר הארצות והעמים ובמילא אף החוקים שלהם שונים הם ועלינו להשען על תורת משהולא להדמות און נאכטאנצן (לרקוד לפי החליל שלהם - תרגום חפשי) חוקי העמים ואדרבה והלכו גוים לאורך.

וזהו אפילו בנוגע לחיי ישראל בחו"ל ובפרט כשמיסדים סדרי חיים בארץ הקודש ת"ו הרי ראשית לכל צריךלסדרם שיהיו בהתאם לרוח התורה ונעוצים ביסודותיה וכו' וכו'.

כמו כן רואים איך שחלונות בית המקדש היו שקופים אטומים כדי שכל ירושלים תקבל האור והשפע האלוקי הנשפע מבית המקדש וכפי שמוסבר בליקוטי תורה פרשת צו ד"ה להבין מה יו"ט דפסח וכו' שהשוני בין פסח לשאר הימים טובים שבשער הימים טובים היה השפעה בסדר והדרגה שזה הוא אור הממלא כל עלמין כלומר קודם כל גומרים עם הקליפות ואחר כך היה המנוחה וההתישבות כמו הבנסשל חנוכה ופורים וכו'.

משא"כ בפסח שהיה ההמשכה של גילוי אלוקות ללא סדר והדרגה שמידנגלה עליהם מלךמלכי המלכים וגאלם שזה הוא אור הסובב כל עלמין כלומר אור שלא מתחשב בסדר והדרגה ולא נרגש בכל המקומות בגלוי ובפסח הסובב כל עלמין התלבש בממלא כל עלמין - גילוי אור אין סוף בתוך גדרי העולם וזה התחיל לבא לידי ביטוי כאשר הבדיל הקב"ה בין בכורי מצרים לבכורי ישראל.

יוצא לנו שגם שמבחינת העולם בני ישראל נעלים ונפלאים מהם וממילא חובה עלינו להוכיח את עצמינו בתור נפלים ונבדלים לעשות לו דירה בתחתונים כפי שאומר אדמו"ר הזקן בתניא והנה תכלית של ימות המשיח ותחית המתים שהוא גילוי אור אין סוף ברוך הוא בעולם הזה הגשמי תלוי במעשינו ועבודתיהנו כל זמן משך הגלות.

ובימינו הדברים הללו של אדמו"ר הזקן אמורים כלפי בשורת הגאולה והגואל ולהאיר את אור הגאולה בכל מקום בעולם ובפרט בעומדינו בחודש שבו גובר מזלו של הרבי שליט"א מלך המשיח מבשר הגאולה בודאי מתאים שניתן לו מתנת יום הולדת שע"י הוניפלינו מעל כל פני האדמה נעלה את כל העולם כולו לדרגא זובאופן שלא יהיה אצלינו מצב של משפחות האדמה שאותו אנו אומרים כל יוטם בתפילה בעלינו לשבח "שלא עשנו כגויי הארצותולא שמנו כמשפחות האדמה" ומצב זה ימנע כאשר נבין שלידתו של הרבי מלך המשיח שליט"א הוא מיד לחיים ניצחיים.

ננהיג את הנפש הבהמית שלנו שיבין שלא כדאי לו להיות שייך להגדרת משפחות האדמה כלומר השפעה מהנחות העולם על כן נתאחד ונתקהל כולנו סביב משה רבינו שבדור ונראה את העליונות שלנו סביב הדבר הזה

כפי שהרבי מלך המשיח שליט"א אומר בשיחה בליקוטי שיחות חלק א' שכינוס כל הענינים לאחדות אמיתית אפשרי בכחו שלמשה משום שמשה הוא משמיטה ראשונה למעלה מהשתלשלות לפיכך בכחו לכנס את כל הענינים אל האחדות האמיתית כך גם אפשרי בכחו של משה הנמצא בכל איש ישראל (לפי המוסבר בתניא פרק מ"ב בענין אין לגבי משה מילתא זוטרתא היא) ע"י עבודה זו מתבצעת תכלית הכוונה של הבריאה שהיא חוזרתלהיות כפי שהיתה לפני החטא עולם על מילואו נברא ושלימות הדבר בגילוי יהיה לעתיד כמאמר רז"ל סמך שבת למלאכת המשכן ... ע"י עבודה זו יהיה בנין בית המקדשהשלישי במהרה בימינו.

ובאחדות זו סביב זה שהרבי מלך המשיח שליט"א חי וקיים בגשמיות ב - 770 באופן שידיעה זו מביא אותנו לוניפלינו אני ועמך מעל כל פני האדמה בגאוות יחידה חסידית אמיתית כובשים את העולם ומקבלים פני משיח צדקינו תיכף ומיד ממש.