הרב חיים פוזן

חודש השביעי השבע ומשביע.

י''ב אלול ס''ג

בדרך כלל, כאשר מגיעים לחודש תשרי, יודעים אנו, שהעניין של נסיעה לרבי מלך המשיח שליט"א, כבר נדוש ומפורסם. היום יותר מתמיד, יש מודעות גדולה בנושא. עד שדבר זה, מהוה את נחלת הכלל. לכן יש את הצורך יותר, לחשוב על הרובד הפנימי. שכשנמצאים אצל הרבי מלך המשיח שליט"א, לא צרכים לחפש תחליפים חוץ מ770 .

כל אחד כבר מכיר את השיחה המפורסמת, של בית רבינו שבבבל, וחי את זה כל פעם מחדש. וכאשר הוא מגיע לרבי מלך המשיח שליט"א, מתגלת החיות ביתר תוקף. כאן ב770 יודעים להיות בבחינת מקבל, לקבל את השובע הגלום בחודש השביעי, מהרבי מלך המשיח שליט"א.

אבל כדי להיות מקבל, צרכים לקבל הכל, בלי להיות מונח בהנחות העולם. פירושו של דבר, שמשמעות העניין של להגיע לרבי מלך המשיח שליט"א, בתירגם ימינו אלה, "ימות המשיח", זה הוא קבלת פנים למלך המשיח. וכיוון שהרבי מלך המשיח שליט"א הודיע, שהוא יושב וממתין ומצפה לגאול את ישראל, דווקא בבית משיח 770, הרי שדווקא כאן הוא נמצא בגופו הגשמי.

משל למה הדבר דומה, כמו אדם הנוסע לשדה התעופה לקבל את חברו, אם הוא ילך לטרמינל הלא נכון, הרי הוא לעולם לא יפגוש את ידידו, שהוא רוצה לקבל פניו. וזה גם אם הוא יחשוב, שחברת הנסיעות בו חברו השתמש, לא נותן את השירות המירבי שיכול לתת לנוסעיו. הוא יודע היטב, שאם החבר שלו חושב אחרת, הרי הוא צריך לקבל את פניו בטרמינל הנכון.

הרבי מלך המשיח שליט"א, שהודיע לנו היכן הוא נמצא, – שהוא נמצא דווקא בביתו 770, הרי שדווקא פה צרכים לקבל את פניו, כי פהבבית משיח 770, נמצא, גופו הגשמי של הרבי מלך המשיח שליט"א
אפילו כולנו חכמים ונבונים, וידעים את עניין הנסיעה לרבי, והיותו חי וקיים בגוף ,, גם למי שעדיין לא קיבל את הבשורות המשמחות האלו, ולאחד אותם סביב העניין, שיתאחדו יחד עם מקבלי הבשורה, ונבואת הגאולה.

חגי תשרי בכללותם, משקפים את האחדות. לדוגמא, בראש השנה זה מתבטא, סביב קבלת המלכות בתקיעת שופר. דבר נוסף שמאחד אותנו בראש השנה, זה ההתועדות של הרבי מלך המשיח שליט"א, והמאמר שנזכה לעמוע. כיוון שבטח יהא זה, אחרי הגאולה השלימה. ולאחר מכן כוס של ברכה, כאשר האחדות באה לידי ביטוי, כאשר כל אחד עובר ליד הרבי מלך המשיח שליט"א, כבקרת רועה עדרו.

השבוע, בדבר מלכות של ש"פ כי תבא מוסבר, שע"י נתינת הביכורים, מסתמל האחדות של יהודי עם הקב"ה. כאשר הוא מביא מראשית כל פרי האדמה, הוא מגלה בצורה בולטת, את היותו חלק אלוקה ממעל ממש. אבל אצל הרבי מלך המשיח שליט"א, דבר זה בא לידי ביטוי, ע"י עניין הקבלת כוס של ברכה ,והבאת ביכורים חיים, נפשות חדשות לרבי מלך המשיח שליט"א. לאחד את כל בני ישראל, בידיעת מקומו הקבוע של הגואל, והיותו חי לנצח נצחים.

זה גם הסיבה, שנראה לומר בדרך אפשר, שפרשת כי תבא היא השבוע, בו מתחילים להיראות ניצני האורחים הראשונים, שמגיעים לכאן בחודש תשרי, לרבי מלך המשיח שליט"א. כיוון שזה הזמן לעשות חשבון נפש, על פני כל השנה החולפת, ועצירה ממירוץ החיים השוטף שעובר עלינו במשך השנה. שהפירעון שלו מגיע, בדמות הביכורים שמביאים לרבי מלך המשיח שליט"א. הן בנוגע למחשבה דיבור ומעשה, והן בנוגע לעבודה עם הזולת.

לכן, נעשה כל אחד חושבים לעצמינו, איך נראה את הפנים שלנו, לפני מלכינו משיחינו,הרבי שליט"א שלא נימצא לידו ערומים, מעשיה בעניינים של הרבי מלך המשיח שליט"א, בעיקר בקבלת פניו כמלך המשיח. אלא נהיה לבושים היטב בבגדי שרד, עם כפתורים מצוחצחים, ועם הביטול המוחלט, כדי שנהיה כלי לקבל את האורות של חודש תשרי, יחד עם אור הגאולה האמיתית והשלימה, בהגלות נגלות אלינו, הרבי מלך המשיח שליט"א תיכף ומיד ממש.
יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.