הרב חיים פוזן

פירסום הניסים, בכל העולמות

י''ז אדר ב' ס''ג

רוחות המלחמה בטירור גוברות והולכות לקראת ימות המשיח, בסימן של "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות". לפני שנים עשרה שנה, היו הניסים במלחמת המפרץ, נסים אלו הביאו בעקבותם, את בשורת הגאולה. "משיח עומד על גג בית המקדש, ומשמיע להם לישראל ואומר, ענוים הגיע זמן גאולתכם".

ובפרט שהיום, נכון לכתיבת שורות אלו, נמצאים בעיצומה של המלחמה בעירק, והרבי מלך המשיח שליט"א, כבר בירך את ארצות הברית - מלכות של חסד, בהצלחה במלחמה הזאת. (שושן פורים תנש"א) וזה לשונו "ולהעיר, שאף שנאמר ונתון הלבוש והסוס, ואת הכתר לא הזכיר, שראה עינו של מלך רעה, על שנאמר שיתנו הכתר בראש אדם, משא"כ בימינו אלה, שאף "שאכתי עבדי אחשורוש אנן", נמצאים במלכות של חסד, שמסיעת לבני ישראל הדרים במדינה, וגם לבני ישראל, שבשאר מדינות המלך, ויהי רצון שהקב"ה יעזור להם, ויצליח אותם במלחמתם בבצרה, לא בצר במדבר, ("את בצר במדבר") אלא בצרה שבאדום, עליה נאמר, הנה זה בא מאדום, חמוץ בגדים מבצרה.

וכנוסח דברים אלו, דיבר הרבי מלך המשיח שליט"א, בשיחת ש"פ משפטים ה'תשנ"ב, בנוגע לקיום היעוד של וכתתו חרבותם לעיתים,- פעולתו של מלך המשיח, ע"י פגישת נשיא ארצות הברית, עם נשיא רוסיא. בנוגע לשינו יעוד של כלי נשק, לענינים של טוב וחסד. וכל זה בעיר ניו יורק דווקא!

וכן בנין האו"ם, שמתנוסס על בנינו הפסוק, של "ולא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה." וזה נמצא בעיר ניו יורק, כיון ששם נמצא נשיא הדור, וזהו בירתו של נשיא הדור", הרבי מלך המשיח שליט"א.

דבר זה בא לידי ביטוי בימינו, כאשר נשיא ארצות הברית הנוכחי דיבר לפני
כמה זמן, במסיבת עיתונאים, שהסיבה להמתנה במלחמה להחלטת האו"ם, זה רק לראות מי לנו ומי לצרינו, לדעת עם מי בעולם יש לנו עסק בתמונה הכללית. בנוגע להשמדת הטירור בעולם, דבר זה כשלעצמו, מהוה את ההסברה, של סיום העבודה שלאחרי סיום עבודת הבירורים. היום יודעים לזהות מה הוא טוב ומה הוא רע, אין סודות כי כל המסוה ירד.

אבל הרבי מלך המשיח שליט"א, הקדים את האמריקאים בחמשים שנה במלחמה בטירור, לפני חמשים שנה, בשנת ה'תשי"ג. הצורר סטלין ימח שמו, זמם לעשות גזירה רעה על בני ישראל, שהיו מעבר למסך הברזל.

לשלוח אותם לארץ גזירה, במקום שנקרא אירוביז'אן שם היו לא תהיה, רצה סטלין לעשות חורבן איטי של כל היהדות הנמצאת מעבר למסך הברזל.

אבל ביום הפורים בו היה צריך להתבצע הגירוש בפועל, הרבי מלך המשיח שליט"א ביטל את זה במלא פיו, כפי שנאמר על מלך המשיח, ברוח פיו ימית רשע.

בית משיח 770 היה גדוש בקהל המעט לפי ערך שהיו באותם זמנים בבית חיינו, שבאו להשתתף בהתועדות סעודת פורים של הרבי מלך המשיח שליט"א, והרבי מלך המשיח שליט"א מספר שם על מסע בחירות שהיה ברוסיא של זמן הצאר, בזמן הרבי הרש"ב נ"ע, שהרבי הורה אז להצביע, עבור מועמד מסוים, והיה חסיד אחד שהגיע לקלפי, ושמע שצועקים על המועמד השני, הורה הורה. אותו חסיד חשב לתומו, שאומרים עליו הוא – רע ואכן כך החסיד צעק, ונפעל העניין שינצח אותו מועמד שהרבי הרש"ב נ"ע בחר בו.

כך אותו דבר בנוגע לכאן, שהרבי מלך המשיח צעק מיד "הורה", "הוא-רע" שלוש פעמים, וזה היה החיסול הסופי של סטאלין, יחד עם הגזירות שלו.

ובאותה התוועדות, הרבי מלך המשיח שליט"א אמר מאמר ד"ה, על כן קראו לימים ההם פורים, על שם הפור. המדבר אודות עניין הגורל, שהקב"ה מוריד את הדרגא של גורל, לדרגא של בחירה, בטוב הנראה והנגלה, הנמצא בדרגת כתר. ע"י זה, הוכרע הגורל של המן לטובת עם ישראל, שהיה המן יודע, שגורל הוא למעלה מסדר השתלשלות, ולמעלה מרצון ובחירה, (שזהו דרגא של כתר.) אבל הקב"ה עשה, שהגורל ירד לדרגא של בחירה, לבחור דווקא בעם ישראל, וממילא המן הוכחד יחד עם גזירותיו.

המאמר הזה היה שייך לעניין , וזה היה מאמר שני באותה התוועדות, דבר שהיה בלתי רגיל.

בפרשת וישב ה'תשנ"ב, דיבר הרבי מלך המשיח שליט"א, על הבירור של צרפת, בתור אחד הנסים הגדולים ביותר,וכן דיבר גם על שינוי המקצב של המרסליעז הצרפתי, וזה בתור דוגמא, על נס שצרכים להודות עליו, כי זה שחזקיהו לא נעשה משיח, זה כיוון שלא הודה על הניסים שהקב"ה עשה, ולכן צריך להפיק לקחים, ולהודות על הניסים שה' עושה. כיוון שידוע העניין של אזלת לקרתא, הליך בנימוסא שצדקה עשה הקב"ה עם ישראל, שפיזרן לבין האומות. שלוקחים את שפת המדינה, ובענינים המותרים על פי תורה, ומבררים אותם. וכנ"ל בנוגע לנס בבירור צרפת, שבזמן אדמו"ר הזקן זה היה מושלל, אבל בזמנינו, זה אכן קרה.

בשיחה של הרבי מלך המשיח שליט"א, בליקוטי שיחות חלק י"ב פרשת צו, מדבר שם הרבי מלך המשיח שליט"א, בנוגע לעניין של קרבן תודה, ארבעה שצרכים להודות, שרש"י מפרש את הארבעה שצרכים להודות, לפי הסדר של יציאת מצרים. יציאה מבית האסורים – מצרים, ויורדי הים – קריעת ים סוף, ההליכה במדבר ארבעים שנה – יורדי מדבריות, וחולה לא היה אצלם כלל, ולכן זה הוזכר אחרון ברש"י ברשימה של הארבעה צרכים להודות.

וכן שייך זה בפסח, הגם שאין אומרים מזמור לתודה, כיון שנהגו לעשות את המצות מצוה, דוקא מעשרון סולת. כדי שיהא זה זכר לקרבן תודה, אבל זה לא ממש זכר, אלא מעין זכר. ולכן זה לא משקף את החמץ שבו, שאסור בפסח. וההוראה הנלמדת מזה, שצרכים לצאת מהבית האסורים של הגלות, ונוכל להקריב קרבן תודה על הגאולה השלימה.

יוצא שלהודות על הניסים, זה יהיה אחד מהדברים המרכזיים של הגאולה, והיום מגלה לנו הרבי מלך המשיח שליט"א, שצרכים כבר לשמוח על חשבון הגאולה, ולפרסם את הנסים שהקב"ה עושה.

לפי זה היום קל יותר, לפקוח עיניים ולראות את כל מה שקורה מסביבינו, איך שההשגחה פרטית מנתבת את העולם, ע"י פעולותיו של מלך המשיח לצדק ויושר בעולם. וכפי הוראת אדמו"ר הזקן במכתבים המודפסים בסידור, ללמוד לפני התפילה על גאולה ומשיח, והיעודים והנסים של לעתיד לבא, וכמובן ההוראה הכללית של הרבי מלך המשיח שליט"א, בלימוד עניני גאולה ומשיח, בש"פ תזריע מצורע ה'תנש"א.

וכאשר חיים את העניין, זה באופן טבעי גורם לבן אדם להסתכל על העולם, במבט של גאולה. וכל פקיחת העיניים גורמת, לחיות גאולה, גם בשיגרה האפורה של החיים היום - יומים. וברגע שגם מעשי החולין שלנו חי גאולה, וגאולה שמובנת גם, להנפש הבהמית. ממילא כאשר מגיע הקלוגינקער מחלל השמאלי, ואומר לבן אדם לעשות, אפילו תאות היתר, אומר לו החסיד, אין לי זמן בשבילך, אני חי כבר בגאולה השלימה, ולכן מבחינתי קיים רק הנפש האלוקית , ואם תרצה – נפש הבהמית להצטרף להיות טוב, הנך מוזמן. ולחיות בדרך זו, גורם לשמחה עצומה, עם הרבה אמונה ואופטימיות.

כתוב בפסוק, מי זה בא מאדום, חמוץ בגדים מבצרה, יש ביאור יפה של ר' לוי יצחק, אביו של יבדל לחיים טובים ונצחיים, הרבי מלך המשיח שליט"א על הזהר, שמסביר את זה הזוהר, שעתיד הקב"ה לעשות בגויים נקמת עולם, וגופות הגוים יסתרעו על פני כל ההרים שבעולם, ויהיו למאכל לעוף השמים, ולחיות הארץ. עוף השמים יאכלו את גופותיהם י"ב חודש, וחיות הארץ יאכלו אותם שבע שנים,כמו שכתוב: כי זבח לה' בבצרה וטבח גדול בארץ אדום.

מבאר על כך ר' לוי יצחק, שכיון שהם נתנו את נבלת מאכל עבדיך לעוף השמים, כך ינתנו הם. עניין האכילה של העופות והחיות את גופות אומות העולם, הם בירור הניצוצות של תהו. וכאשר יגמרו לאכול אותם, כל מה שנשאר יסרח, כי לא יהיה בהם טוב כלל, וממילא גם אין להם קייום כלל, כי אין את ניצוצי הקדושה, שהם יקבלו מהם את ניצוצי החיות.

דבר זה מורה, מה שיהיה בסיום עבודת הבירורים, כאשר הרע יופרד מהטוב, ואז לרע לא יהיה קיום כלל. וכדי להמחיש את העניין, זה ה"יתבררו ויתלבנו", שקורה סביב ערב המלחמה בעירק, כאמור לעיל בנוגע לבדיקה של הדעות של המדינות באו"ם, בהוגע למלחמה.

וע"י זה נזכה מיד, לגאולה השלימה. ממלחמה זו והנצחון שלה, לגמר וסיום המלחמה, נגד הגלות, נגד אלו, אשר חרפו עקבות משיחך. ומתוך שמחה והודאה, על ניסיך ועל נפלאותך ועל ישועתך, תיכף ומיד ממש.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!center>