מנחם כ''ה אדר א' ס''ה 12:15

יום הולדת בחודש אדר

האם יש למישהו מקור משיחות, אגרות, יחידויות וכו'. מי שנולד באדר פשוטה, מתי עליו לעשות אל כל מנהגי יום הולדת . האם רק באדר שני או גם באדר ראשון ?
 חיליק כ''ה אדר א' ס''ה 12:15

בנתיים גונב לאוזני שכל שנה(!), ולא רק בשנה מעוברת

אומר כ"ק אד"ש מכה' אדר עד יא' ניסן (!) את ב' הפרקים. למרות שזה אולי קצת משונה, אבל באם זה נכון אז זה כבר לא קשור לסוגיין. בכל מקרה - ייש"כ על אשכול מעניין סו"ס. מקור השמועה - חיים שאול ברוק, יש לציין שקצת קשה לעקוב כשהרבי אומר פרק א' (מדלג א') ואומר א' נוסף, האם הרבי אמר כל הג' או רק חלק, ולכן כדאי לברר את זה רק עם דייקנים. ולוואי שבשנה זו נראה הנהגת כ"ק אד"ש שכן כפי שציין עזריאל הרי שהשנה א"א להתבלבל...
  כ''ב אדר א' ס''ה 00:35

יחידות

עוד שמעתי מהת' ש.ק. הנ"ל בשם המשפיע בערל ליפסקר, שיום הולדתו הוא בחודש אדר בשנה פשוטה (והשבוע הוא התוועד לרגל יום הולדתו - מספק). ובתקופה שהיו נכנסים ליחידות ליום-הולדת אז הוא היה נכנס לפעמים באדר א' ולפעמים באדר ב', ותמיד הרבי מלך המשיח שליט"א התייחס לזה כדבר הפשוט שזהו יום הולדתו.
  כ''א אדר א' ס''ה 21:07

ביררתי את מקור השמועה

הנכתב בהודעה זו הוא מפי הת' ש.ק. הנ"ל: המשפיע הרה"ת שלום חריטונוב, וכן הרה"ת שמואל קראוס שניהם אמרו שהם ראו את הרבי מלך המשיח שליט"א אומר שני פרקי תהלים במשך הימים שמכ"ה אדר א' ועד כ"ה אדר שני. וכן ראו שהרבי מלך המשיח שליט"א נסע לאוהל בשני הימים (כ"ה אדר א' וכ"ה אדר שני). המשפיע הרב בערל ליפסקר אומר שיש מכתב מהרבי מלך המשיח שליט"א לנהוג מנהגי יום הולדת בשני החדשים - עדיין לא ידוע מקום הדפסתו של מכתב זה. בשנת תשמ"ט הרבי מלך המשיח שליט"א דיבר על יום הולדת בסביבות כ"ה אדר שני. בלקו"ש חלק ט"ז עמ' 349 בהערה משמע שיום הולדת שייך (גם?) לאדר א'. לגבי מי שנולד בל' חשון או ל' כסלו כיצד ינהג בשנה שיש בחודש זה רק 29 יום - יש מכתב מפורש מהרבי מלך המשיח שליט"א שאומר "שני הימים". עד כאן מדברי הת' ש.ק. הנ"ל. (תזכורת קלה להבנת הענין - יום הולדתה של הרבנית חיה מושקא - אשתו של הרבי מלך המשיח שליט"א - הוא כ"ה אדר, בשנה פשוטה). שוב, גם אני מצטרף לכל הנ"ל ומבקש מכל מי שיודע על הוראה מפורשת בזה מא' הרביים - שלא ימנע בר אלא יפרסמה כאן לתועלת כולם. להזכירכם: ביום ראשון הקרוב התאריך הוא כ"ה אדר א'. וכל מי שאומר את הפרק של הרבנית לכאו' יצטרך לומר במשך חודש שני פרקים (ארוכים!) - ק"ד וק"ה. בהצלחה.
 מענדל י''ט אדר א' ס''ה 23:41

השאלה עדיין נמצאת, מה לעשות?

לא אמרתי ח"ו שישנה הוראה מכ"ק אד"ש לחגוג את יום הולדת פעמיים. אני רק מחפש האם ידוע למישהו הוראה מכ"ק אד"ש בזה. לכאורה זה ענין שנוגע לפועל. בפרט בשנים האחרונות שישנם 10 מנהגי יום הולדת "מוגה" מכ"ק אד"ש השאלה היא האם צריך לקיימם גם באדר ראשון.
 צופה ומביט י''ט אדר א' ס''ה 17:51

יום הולדת באדר

למענדל מכתב זה ידוע, אך הבחן נא בתגובה שלך!!!! ממכתב בקשר לבר מצוה שענינו הנחת תפילין דאורייתא שבו נפסק כהרמ"א שחוגגים באדר ב' פתאום עברת הילוך ואתה כעת טוען, "מה איכפת לך אם חוגגים פעמיים" וטוב לב משתה תמיד"!!!! אתה רוצה לחגוג? בבקשה תחגוג כל יום, תחגוג כל שישים יום של חודש אדר א' ואדר ב' ש"בריא מזלי'" אך אל תאמר שזה הוראה מהרבי!!! נ.ב. מתגובתך, אתה לא מפריד בין הטקסט מאגרות קודש ובין המילים שלך, ומשתמע כאילו שכל מה שכתבת זה לשון הרבי. נ.ב.ב. אנא שוב פעם, אם יש לך מקור כל שהוא, תביא אותו! ומזה שאף אחד עדיין לא ענה, רק גורם לי לחשוב שאין שום מענה כזה כלל וכלל.
 מענדל י''ח אדר א' ס''ה 22:28

מכתב מכ"ק אד"ש

וז"ל כ"ק אד"ש באגרות קודש חי"ד ע' תס"ד: ... כי אף שכתוב בהגהות הרמ"א (או"ח סי' נ"ה) שנעשה - בשנה מעוברת - בן י"ג שנה באדר שני, הנה לבד שהר"ש הלוי חולק ע"ז אלא שלא נפסקה הלכה כמותו שמובן שזהו לחומרא [ואפשר גם לקולא במקום שיש עכ"פ חשש איזה שהוא]... עכ"ל בנוגע לעניננו. בשו"ע יש מחלוקת בנוגע לבר מצוה, ופוסקים כהרמ"א לחגוג רק באדר שני. כל זה בנוגע לבר מצוה יש ענין צירוף למנין וכו'. אבל לחגוג יום הולדת איזה חשש יכול להיות, אם חוגגים פעמיים וגם באדר ראשון. ואדרבה טוב לב משתה תמיד וד"ל. אבל וודאי שצריך מקור לכל זה. וכנראה שמכל השנים מישהו קיבל תשובה מכ"ק אד"ש בנוגע ליום הולדת שלו בחודש אדר. ונא לפרסם לזכות את הרבים!
 צופה ומביט ט''ז אדר א' ס''ה 15:34

יום הולדת באדר

מענדל, ממי קיבלת??? תן שם מוסמך ולא סתם שמועות וקבלות! בשו"ע כתוב שמי שנולד באדר סתם חוגג באדר שני, כמובן וכן פשוט שכשמוסיפים חודש אדר הרי חג הפורים שכל שנה הוא באדר חוגגים באדר ב'. לא קוראים מגילה מספק ולא משלוח מנות וכו' וכו'. אז במטותא מינייכו, באם יש מקור אנא תשתדל להביא מקור מוסמך שאפשר לשאלם.
 מענדל ט''ז אדר א' ס''ה 01:15

מה שאמרו לי מילדותי

מילדותי קבלתי שחוגגים את יום ההולדת בעיקר באדר שני, אבל מספק גם באדר ראשון. ובמשך החודש (מאדר א' עד אדר ב') אומרים את שני מזמורי התהלים. כך קבלתי. אבל מקור לזה לע"ע לא מצאתי.
 זלמן י''ד אדר א' ס''ה 18:56

אל תמנע בר

בוודאי ישנו מישהו מהמבוגרים שזכו להכנס ליחידות בחודש אדר. וכנראה שאל או קיבל תשובה בנוגע לשאלה: מתי לעשות את מנהגי יום הולדת בשנה מעוברת. האם רק באדר שני או גם באדר ראשו ן? בבקשה מהם לזכות את הרבים ולפרסם אחת לתמיד את התשובה שקבלו ביחידות.
  י''א אדר א' ס''ה 22:52

לא הבנתי בדיוק את שאלתך

א. כתבתי שראו את הרבי מה"מ שליט"א אומר 2 פרקי תהלים *בין* כ"ה אדר א' לכ"ה אדר שני, לא כתבתי על ימים אלו עצמם (שזוהי סוגיא בפני-עצמה כיצד נוהגים לגבי אמירת פרק התהלים ביום-הולדת). ב. אתה צודק, בל"נ אני אשאל בקרוב את הת' הנ"ל ואפרסם בשם מי נאמרו הדברים.
 צופה ומביט י''א אדר א' ס''ה 06:27

יום הולדת בחודש אדר

אם אולי קשה להבחין אם הרבי אמר ב' קאפיטאלך תהלים בכ"ה אדר א' ובכ"ה אדר ב', שאלתי היא מה הרבי אמר כל שאר ימי החודש מכ"ה אדר ראשון ועד כ"ה אדר ב'. האם הרבי אמר את ב' מזמורי התהלים או רק הישן? בזה כמדומני קל יותר להבחין ותמהני שאף אחד לא עמד על כך, וגורם לי לפקפק בכל מה שנכתב פה. במיוחד שאין פה שום ציטוט וחצי ציטוט אלא "שמעתי ממקור אמין, וזה אמין ביותר", וד"ל.
  י' אדר א' ס''ה 22:46

שמעתי מהת' ש. קרץ

הוא אמר לי ממי הוא שמע, אבל שכחתי מי זה. עכ"פ זה היה מישהו רציני.
 יצחק י' אדר א' ס''ה 20:40

האמינות של המקור

גם אני שמעתי, ואני יכול לומר שהמקור והאמינות הם אמינים ביותר
 חיליק ט' אדר א' ס''ה 16:52

מקור השמועות

אם אפשר בבקשה לומר ממי שמעת? ומידת האמינות? תודה.
 יצחק ד' אדר א' ס''ה 10:00

המכתב ע"ד בר מצוה בשנה מעוברת

המכתב הוא מג' אדר שני תשי"ז
 תמים ד' אדר א' ס''ה 07:23

איזה מכתב

אולי תואיל לפרט?
  ד' אדר א' ס''ה 01:43

מתוך המכתב של הרבי מה"מ שליט"א

- לגבי בר מצוה - משמע שיש בזה ספק. ולמעשה - כידוע יום הולדתה של הרבנית הוא בחודש אדר בשנה פשוטה, שמעתי שראו את הרבי מה"מ שליט"א נוסע לאוהל גם בכ"ה אדר-ראשון וגם בכ"ה אדר-שני, וכן שמעתי שראו את הרבי מה"מ שליט"א אומר את שני פרקי התהלים בין כ"ה אדר ראשון לכ"ה אדר שני (לדוגמא בשנה זו זה צריך להיות ק"ד וק"ה). על-פי-זה לכאורה יש ספק בענין וצריך לנהוג יום-הולדת בשני החודשים (כאשר העיקרי הוא אדר-שני - כפי שנפסק לגבי בר-מצוה)