מקורב כ''ט כסלו ס''ה 06:49

יהודי שרוצה להיות משיחיסט

מי שיכול לכתוב לי כמה שיותר מקורות לעובדה שהרבי שליט"א מלך המשיח חי וקים לעולם ועד (בעיקר משיחות) מתבקש לכתוב תגובה עם מקורות
 מקורב כ''ט כסלו ס''ה 06:28

ל- י. ג. קטמוני

תודה רבה על תשובתך המפורטת. אשמח מאד אם תביא עוד מקורות (עדיף בלי ציטוטים) כי יש לי ב"ה בית חב"ד ששם אני יכול לעיין בספרים. תודה רבה (ואולי גם יחי המלך המשיח ?)
  כ''ז כסלו ס''ה 08:10

הנה

חלק קטן משיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא נצחיות נשיא הדור משיח צדקנו: "ועוד זאת יתר על כן בכל דור ודור יורדין ניצוצין מנשמת משרע"ה ומתלבשין בגוף ונפש של חכמי הדור עיני העדה ללמד דעת את העם ולידע גדולת ה'" (תניא פרק מ"ג) ועוד יותר בזה - שמדייק הסדר "בגוף ונפש" - שלא נאמר שההתלבשות בגוף היא לא באופן ישר, כ"א ע"י שמתלבשת מקודם בנפש החכמים, אלא - בלא ממוצע דנפשם, וע"ד ודוגמת שהי' במשה, ניצוץ משרע"ה מתלבש ישר בגוף החכם [ובזה יומתק דקרי לי' משה - גם מצד הגוף]. (הערת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א (שיעורים בספר התניא ח"ב עמ' 628) ולכאורה עכצ"ל שאין דוד המלך בעצמו מלך המשיח שיהי' "נשיא להם לעולם", שהרי תחילת פעולת מלך המשיח תהי' קודם הגאולה, כמבואר ברמב"ם (הל' מלכים פי"א ה"ד), ובודאי קודם תחיית המתים (גם דצדיקים הקמים מיד, כמחז"ל (יומא ה, ב) משה ואהרן עמנו). (לקו"ש חלק ל"ה עמ' 206) ואמרו חז"ל "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" - שנשמת משה מתלבשת ב"חכמי הדור עיני העדה" שבכל דור ודור, ובמיוחד בנשיא הדור, ש"אין דור שאין בו כמשה" (מוכרח להיות "משה" בכל דור ודור שמלובש בו נשמת משה). [ואע"פ שאין זה גופו של משה, אך מכיוון ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים", הרי חיי משה אינם החיים הבשריים של גופו, כי אם החיים הרוחניים של נשמתו: והחיים הרוחניים שלו נשארים נצחיים בעוה"ז הגשמי עי"ז שהם מתלבשים בגוף של נשיא הדור שבכל דור ודור]. (תרגום מלקו"ש חלק כ"ו עמ' 6) מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפנ"ז, עד לדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא" אל פרעה (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלמות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), משא"כ בדורנו זה - הדור האחרון של הגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ, אלא אדרבה - מתוספת שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאוריתא שבע"פ וכבד לשון מאוריתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה"], באופן שכנשמות בגופים מקבלים פנימיות "אתפריעו כל נהורין" שנתלו עתה, עי"ז שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאתי תצא". (תרגום מסה"ש תשנ"ב חלק ב' עמ' 294) וה"דברות האחרונות" שמשה - הממוצע המחבר "בין ה' וביניכם" (בהיותו "איש האלוקים", כנשמה בגוף למטה) - מסרם, נותנים ליהודי בהיותו נשמה בגוף את הכח (ובפרט ע"י בחי' משה שבקרבו), שהוא יוכל ללמוד תורה בהבנה והשגה של שכל האדם למטה. (סה"ש תשנ"ב ח"ב עמ' 335) ...כפי שמגלה את עצמו "בקרבנו" "נביא אקים להם גו' כמוך", נשיא הדור ש"הנשיא הוא הכל", "צדיק יסוד עולם", ע"ד אבן השתי' - שנמצאת במקום מסוים בעולם הזה הגשמי, וקיימת תמיד בלי שינויים (אפי' לא השינוי דגניזה, כהארון שנגנז וכיו"ב), ע"ד שופט ונביא שקיים (נצחי) בכל דור (כסימן לגילוי אלוקות בעולם באופן תמידי) - שממנה הושתת כל העולם כולו. (סה"ש תנש"א חלק ל"ה עמ' 206) ...מובן וגם פשוט, שבימינו אלה, לאחרי כל מה שעברו במשך הדורות שלפנ"ז ויצאו י"ח כל הענינים הבלתי רצויים (כמובא גם בדרושי אדמו"ר האמצעי), אין עוד ענינים של ירידה כו' (כולל גם שלילת העניין ד"מאן דנפיל מדרגי' איקרי כו'"), ובמילא ישנה מציאות של משה - "גואל ראשון הוא גואל אחרון" - נשמה בגוף באופן נצחי. (התוועדויות תש"נ ח"א עמ' 89) - בשר ודם. שנמצא כבר בעוה"ז הגשמי דמכיון ש"אחכה לו בכל יום שיבוא", עכצ"ל שמציאותו כנשמה בגוף קיימת גם עתה. (התוועדויות ש"פ וישלח תשמ"ט) ופס"ד ברור ברמב"ם: "כל מי שאינו מאמין בו (במלך המשיח, "מלך מבית דוד כו'", נשמה בגוף בעוה"ז הגשמי) או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים בלבד כופר אלא בתורה ובמשה רבינו"! (התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 155) והרבי אינו "ממוצע המפסיק", כי אם "ממוצע המחבר". במילא, אצל חסיד, הוא והרבי והקב"ה - כולא חד... ...ובמילא אין מקום לקושיא אודות "ממוצע" - מאחר שזהו עצומ"ה בעצמו, כפי שהעמיד עצמו ("ווי ער האט זיך אריינגעשטעלט") בגוף. (תרגום מלקו"ש ח"ב ע' 511). בהצלחה! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!