יחיעם ח' אלול ס''ד 22:37

שאלה

בקשר לשמיעת תפילות קריאת התורה ב770לייו - אפשר/ צריך לענות אמן לקדישים וכו´? יחי המלך
 חיליק ח' אלול ס''ד 14:04

כנראה לא טרחת להביט במכתב

אולי זו אשמתי שטעיתי בציון המ"מ למכתב השני הוא בע´ רכא ולא רכט כפי שנכתב בטעות. כי אם ראית אז זה קצת מוזר, אתה כותב: אולם הרבי כותב שכששומעים מהמקרופון, לא שומעים מבעל הקורא, מהמברך, מסדר קידושין וכו´ ולכן לא יוצאין ידי חובה עניית אמן, אבל זה לא שאסור, פשוט לא יוצאים ידי חובה... הרבי כותב בדיוק הפוך: ובמ"ש שאין אף עשרה שומעים הקול הטבעי, הרי ידוע הכלל שאין מחולקת במציאות, וכשאין מדברים דבוק בשפופרת מובן שהקול מתפשט לכל הצדדים ולא רק לתוכו של המיקראפאן. (ז.א. במפורש כן שומעים מהמסדר קידושין וכו´ - חיליק). בנוגע לסידור קידושין הרבי כותב - כפי שכבר נעתק לעיל - שפעם ראשונה שהוא שומע שמסירים את הרמקול, ופ ש י ט א (א"א להדגיש פה רגיל...)שלא נעשה "על פי הציווי", וא"כ - באם אין מכתב או הוראה מאוחרצ וכו´ - השאלה על מסדרי הקידושין שראית, ואדרבה תראה להם את המכתב. שמועתי, ?!?!?!?!?!?!?!?.
 אני ו' אלול ס''ד 21:38

לאני בעצמי

ב"ה יש מכתב מהרבי בו כת´ שמותר לשמוע ז"א אני כשאמרתי אסור התכונתי לזה שלא יוצאים ידי חובה, ברור שמותר אין שום איסור. אולם הרבי כותב שכששומעים מהמקרופון, לא שומעים מבעל הקורא, מהמברך, מסדר קידושין וכו´ ולכן לא יוצאין ידי חובה עניית אמן, אבל זה לא שאסור, פשוט לא יוצאים ידי חובה...
 אני בעצמי ו' אלול ס''ד 21:21

שוב: יש בנדון מכתב ברור מהרבי מלך המשיח!

כמו שחיליק ציין לעיל
 אני ו' אלול ס''ד 18:45

אני בעצמי

ב"ה כבר הייתי בהרבה חתונות שמסדר הקידושין היה רמ מורה הןראה ופוסק הלכה, שהקפידו (יותר נכון, הרב הקפיד) לכסות את המקרופון בשעת הברכות, ואם תרצה, פעם הבאה אביא מקורות.
 חיליק ו' אלול ס''ד 05:50

אני, אני בעצמי, ומשה.

אני, התכוונת שלא יוצאים ידי חובה, בטח לא ש"אסור"... בקשר לעצם הענין - כיון שא"א לא כ´ עדיין השתדלתי למצוא המ"מ אף שאינו בשלימות - מכתביו של הרבי מפורשים בענין שאין שום שאלה, בקשר לעניית אמן כשנמצאים במקום אחד. (והוא כמפורש גמ´ סוכה נא,ב (בי"כ דאלכסנדריה שזכרתיו קודם) ובשו"ע, הובא בשולי תגובתי - נסמן במכ´ הרבי), הרבי מדגיש שכל השאלה (המובאת בספרי שו"ת שונים) היא בקשר לעניינים שיוצאים בהם ידי חובה כדוגמת מגילה (או גיטין וקידושין וכו´), או בקשר למי שנמצא במק"א (שיש לדמותו לעניננו), וגם בזה מציין הרבי שרבו המתירים. מה שהזכרת בקשר לחופה ש"יש מקפידים", כמו שכתב "אני בעצמי" הרי שביחס לזה כותב הרבי: "זוהי הפעם הראשונה ששומע הנני שבחצר כאן יש מיקראפאן קודם החופה ושלסידור הקדושין מסירים אותו, ופשיטא שלא נעשה זה על פי ציווי" (ולמקצינים - "ובכלל צ"ע אם נצרכים בחצר זה למיקראפאן בסידור הקידושין שנעשה באמצע החצר"). משה, סליחות הם פיוטים בלבד (אינני זוכר מה עושים בקדיש וכיו"ב, כמדומה שבסליחות ובעוד הזדמנויות (כשבאים הקעמפים?) משתמשים ברמקול גם לקדיש וחזרת הש"ץ). מ"מ: אג"ק כ"ק אד"ש י"ג ע´ קעט´, רכט (ובלקו"ש חכ"ח, ע´ 397-8). ועוד. סוכה נא, ב: "תניא רבי יהודה אומר מי שלא ראה דיופלוסטון של אלכסנדריא של מצרים לא ראה בכבודן של ישראל אמרו כמין בסילקי גדולה היתה סטיו לפנים מסטיו פעמים שהיו בה <ששים רבוא על ששים רבוא> כפלים כיוצאי מצרים [פעמים שהיו שם ששים רבוא כיוצאי מצרים ואמרי לה כפלים כיוצאי מצרים] והיו בה ע"א קתדראות של זהב כנגד ע"א של סנהדרי גדולה כל אחת ואחת אינה פחותה מעשרים ואחד רבוא ככרי זהב ובימה של עץ באמצעיתה וחזן הכנסת עומד עליה והסודרין בידו וכיון שהגיע לענות אמן הלה מניף בסודר וכל העם עונין אמן ") שו"ע קכד סעי´ יא: "אם בעוד האדם מתפלל סיים ש"צ ברכה, וקודם שכלתה עניית אמן מפי רוב הצבור סיים זה תפלתו, עונה עמהם: אמן. הגה: ואפי´ אם לא שמע הברכה כלל, רק שומע צבור עונין אמן ויודע על איזה ברכה קאי, יענה עמהם וכן בקדיש וקדושה וברכו." הרבי מציין גם לשו"ע אדה"ז (שם) לא הובא מפני האריכות. למסקנה: הרבי מביא שגם בשאלת הנמצא במקום אחר, רבו המתירים, מ"מ באינטרנט (בשונה מטלפון) יש גם שאלת הזמן, והמוטרדים "הלכתית" ישאלו רב וכו´... (למה מדור שאל את הרב דחבדנט לא פעיל?).
 משה ה' אלול ס''ד 22:41

ב-770

ב-770 הרבה פעמים החזן התפלל עם מייקרופון, למשל סליחות יחי המלך
 אני בעצמי ה' אלול ס''ד 20:45

יש תשובה מהרבי מלך המשיח שאומרת בדיוק הפוך!

ממה שכתבת בקשר לחופה!! כדאי שתבדוק את הנושה יותר לעומק אני זה אני ולא אתה...
 אני ה' אלול ס''ד 15:09

אסור

ב"ה לפי ההלכה אסור לשמוע דרך הרדיו, טלפון, שידור או מה שלא יהיה, ולכן גם בחופות יש אנשים שמקפידים לא להשתמש במקרופון בברכות, כי אם החתן או הכלה שומעים מהמקרופון, זה לא ניקרא ששמעו את הברכה וזה באמת מה שצריך לעשות, אפי´ שלא כולם מקפידים על כך. אז למשל אסור לשמוע תקיעת שופר, ברכת וקראת התורה וכו´... וגם לא עונים אמן, לפי עניות דעתי
 חיליק ג' אלול ס''ד 03:44

לא התייחסתי בכלל לשאלה ה"הלכתית"...

אלא רק הערתי לו שאינו שומע בזמן, כך שאפילו אם היה הו"א לענות אמן בטלפון (ששומעים מיידית) (כמדומה - אין לי אפשרות לחפש כרגע - יש התייחסות מכ"ק אד"ש בקשר למגילה או משהו כזה שפשוט שאין יוצאים ידי חובה, אמנם לענין אמן אולי מזכיר הדין דבי"כ דאלכסנדריה וכיו"ב? אינני זוכר הפרטים בזה), הרי שפה אין אפילו הו"א עכ"פ במצב הנוכחי. ואכן פשוט שלמי שיש שאלה בזה עליו להפנותה אכן לרב....
 שמועתי ב' אלול ס''ד 02:01

בכל אופו זוהי שאלה שצריכים לשאול רב מורה הוראה

ובטח שאתה לא הכתובת לפסוק בעניין הלכתי. אלא אם כן אתה רב מורה הוראה, ולא ידעתי על כך.
 חיליק א' אלול ס''ד 13:56

"וידאו", "משהו ישן"?!

אם אתה כותב הודעה חדשה אז בסדר, אבל אתה כותב כתגובה, אתה חייב לקרוא את ההודעה המקורית שעליה אתה מגיב, מדברים על שידור חי. כמובן שאני לא כתבתי שצריך לענות אמן, רק ציינתי שלא תמיד שומעים בו זמנית....
 שמועתי א' אלול ס''ד 02:33

חברה! אתה רציניים!

לא נראה לי שעפ"י ההלכה אפשר לענות אמן וכו´, על שמיעה מוידיאו וכו´, בפרט שזה משהו ישן. צריך לבדוק זאת עם רב מורה הוראה.
 חיליק ל' אב ס''ד 18:03

דבר ראשון תבדוק אם אתה שומע בתוך כדי דיבור...