שרה ט''ז תשרי ע''ה 10:22

איך אפשר לדעת שהרבי חי בגוף גשמי?

מהם ההוכחות... מי שיכול לענות שיענה כי זה שאלה שמאוד חשובה לי... אים אפשר בתשובה לכתוב ממש מקורות משיחות שעברו הגהה של הרבי... כדי שאוכל לדעת בוודאות... תודה רבה.
 ר'מאיר מרדכי אבוטבול ז' אדר ב' ס''ה 02:27

עפ"י ההלכה משיח חייב להיות חי וקיים!

עפ"י ההלכה היהודית (רמב"ם שהוא הפוסק היחידי בענייני משיח וגאולה) חייב להיות מלך המשיח, אדם בשר ודם, חי וקיים בגוף גשמי. נכון שישנם מדרשים וכו' האומרים שמשיח יכול להיות גם יהודי שנפטר, אך כל אלו הם אינם בבחינת פסיקה הלכתית, שאותה קבע הרמב"ם זיע"א, שמשיח חייב להיות יהודי חי וקיים. פרט לכל השיחות הקדושות שבהם באר לנו הרבי כי משיח הוא יהודי חי וקיים, וכי הרבי בעצמו הוא מלך המשיח (וכמו שראינו מהמקורות שרשם הגולש המכנה את עצמו בשם "אני", שזוהי בעיה בפני עצמה, וע"כ אפשר לדסקס בהזדמנות אחרת, ב"ה בל"נ). התורה, תורת ישראל מעידה ברבי כי הוא מלך המשיח, והוא חי וקיים. ולבאור העניין: הרבי שליט"א מלך המשיח, העיד על עצמו בשיחת שבת פרשת שופטים, ועל כך ישנם גם עדויות חותכות כי הרבי הוא נביא. הרבי ציוה לפרסם בנבואה טובה (עפ"י ההלכה , נבואה טובה אינה חוזרת לעולם) כי דורנו הוא הדור האחרון לגלות והראשון לגאולה, וכי נשיא הדור הוא משיח שבדור. מאחר והתורה מעידה ברבי כי הוא נביא ומשיח (התקיימו בו סימני הרמב"ם כי הוא משיח ונביא - וכך גם פסקו מאות רבנים כי הרבי הוא משיח ונביא) חייב עפ"י התורה כי הרבי יהיה חי וקיים, נשמה בגוף, כי כך נפסק להלכה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
 חניתה לוי ו' אדר ב' ס''ה 18:11

דוד מלך ישראל חי וקיים

שרה שלום רב. ברצוני להתייחס למה שכתבת ולהגיד לך שצדיקים לא מתים,הנשמה לא מתה רק הגוף הגשמי הוא מתכלה. הגוף רק מגביל ומגשם אותנו. את בעלת תשובה?
 חיים פוזן י''ד אדר א' ס''ה 13:47

החשיבות בגוף גשמי

חשב לנו מאוד לדון על גופו הגשמי של הרבי מלך המשיח שליט"א אני מבין שאפשר להירתע מזה במבט ראשון אבל אדמו"ר האמצעי מפליא את מעלת הגוף הגשמי של משיח שהוא שונה ממשה רבינו ואליהו הנביא שמשה רבינו היה טעון קבורה ואליהו הנביא וחנוך היו צרכים לעלות בסערה השמימה אבל מלך המשיח יש לו חים נצחיים גם באופן של אכילה גשמית כך מבואר בספר מאמרי אדמו"ר האמצעי דרושי חתונה חלקא' עמוד קל"ט
 חבר של 'אני' כ''ד שבט ס''ה 16:33

יישר כח ל'אני'

טוב שמישהו אחראי ואכפת לו ומזדרז לענות, (לא כמו שקרה כבר כמה פעמים בפורום...) ובצורה ברורה וענינית. יחי המלך, שתלך מדידן נצח לדידן נצח.
 תוהה כ' שבט ס''ה 12:13

נשמה בגוף

אם השאלה נשאלת לבירור תורני בלבד - הרבי לא ראוי שיחקרו בו בשכלנו המגושם. אם השאלה נשאלת למטרת חיזוק האמונה ברבי ובנבואת הגאולה - האם אפשר להסביר בהגיון, מדוע האפשרות של ג' תמוז אמורה להחליש את האמונה?
 חיים פוזן ז' שבט ס''ה 13:15

הרבי חי בגשמיות בלי שינוי דגניזה

בשיחת ש"פ שופטים ה'תשנ"א מבואר שאין ברבי שום שינוי אפילו לא גנוז אלא חי מעל פני האדמה האדמו"ר האמצעי במאמרים שלו דרושי חתונה חלק א' מאמר ד"ה ונחה עליו רוח הוי'עמוד רל"א שההבדל בין משה רבינוואליהו הנביא ומשיח שמשה רבינו היה טעון קבורה אבל אליהו הנביא עלה בשערה השמימה והיה פירוד הנשמה מהגוף אבל משיח נמצא חי מעל פני האדמה כיוון שהוא צריך לגאול את עם ישראל ולהעבירם לחיים נצחיים ולכן הוא חייב להיות כך בעצמו חי בגוף גשמי שיחת חלק כ"ו בליקוטי שיחות עמוד 7 שמוכרח להיות נשמת משה בכל דור מלובש בגופו של משה שבדור ועל כל פנים כדאי להסתכל במקורות בפנים כי אז זה נבנה טוב במוח וכאשר מתנהגים לפי זה ומגיעים ל770 ומשתתפים בתפילותיו והתועדויותיו של הרבי מלך המשיח שליט"א ומתנהגים כאילו רואים אותו בעיני בשר הרי לך בזה שהרבי חי וקיים בגוף גשמי
 חושבת ט''ז תמוז ס''ד 09:32

לא מדוייק כלל

כתוב שמשיח יכול להיות גם מן המתים, כלומר צדיק שנפטר גם! והדברים נידושו כבר הרבה מאז ג´ תמוז. כמדומני שגם בספר הניסיון האחרון של הרב וולפא מדובר על הנושא. כרגע המקורות כולם לא תחת ידי, אצרף אותם כשאוכל בע"ה.
 תמי ט''ו תמוז ס''ד 17:58

תגובה

כתוב ביחזקאל פרק יב´ אני חושבת שמלך המשיח יתגלה יתכסה ויתגלה. אם את מאמינה - אנחנו מאמינים- שהרבי הוא המלך המשיח אז כתוב שהמשיח צריך להיות אחד מהחיים אם הרבי ההפך ח"ו איך הוא יקום לגאול אותנו?
 חושבת ט''ו תמוז ס''ד 10:33

רגע, מה את מחפשת

את רוצה לדעת דווקא את זה או שאת רוצה לעיין בנושא בצורה כללית? כלומר, את בטוחה שזה נכון ומחפשת רק הוכחות בעד, או שהעניין עוד לא ברור לך ואת מוכנה להיות פתוחה ולשמוע גם צדדים שלא ממש מסכימים עם זה... וכל מיני דברים שמעמידים את הקביעה הזו בסימן שאלה... אה?
 אני ט' תמוז ס''ד 18:03

אני רואה שאף אחד לא מוסיף אז...

לדעתי השאלה הזו כאן היא כמו הסיפור המפורסם על הגר שביקש "למדני... על רגל אחת" קשה מאוד להסביר בפורום נושא שכבר נכתבו עליו ספרים.... אז רק אתן כמה מקורות מענינים: למקורות לנושא בשיחות של הרבי מומלצת החוברת "הנקודה החב"דית" (כמובן 2...) לביאור מקיף (לא רק ציטוטים משיחות): יצאה לאור עכשיו חוברת נפלאה בשם "וחסיד באמונתו יחיה" של המשפיע הרב ישבעם סגל מכפ"ח. כמו כן מומלצים הספרים: עתה ידעתי, "משיח עכשיו - שיח חסידים על הגאולה לאחר ג´ תמוז" (ד"א מאוד מענין לקרא את סיפרי משיח עכשיו הראשונים ולראות שהרב גינזבורג שיחי´ מתמודד בדיוק עם אותם שאלות אבל... לפני ג´ תמוז כשכולם ראו את הרבי שליט"א מעודד את שירת ה"יחי", משום מה היום כולם תולים את הספיקות באמונה רח"ל בג´ תמוז אב שם רואים שהיצה"ר נולד עוד קודם....) בתקווה שעוד לפני שתקראי את התגובה כבר לא תצטרכי הסברים ומקורות כי "האלוקות (תהיה) בפשיטות ומציאות בהתחדשות" לכ-ו-ל-ם בהתגלותו השלימה של הרבי מלך המשיח שליט"א תומ"י ממ"ש!
 אני ט' תמוז ס''ד 12:39

כמה שיחות - חלקם מוגהות

א. "ועוד זאת יתר על כן בכל דור ודור יורדין ניצוצין מנשמת משרע"ה ומתלבשין בגוף ונפש של חכמי הדור עיני העדה ללמד דעת את העם ולידע גדולת ה´" (תניא פרק מ"ג) ועוד יותר בזה - שמדייק הסדר "בגוף ונפש" - שלא נאמר שההתלבשות בגוף היא לא באופן ישר, כ"א ע"י שמתלבשת מקודם בנפש החכמים, אלא - בלא ממוצע דנפשם, וע"ד ודוגמת שהי´ במשה, ניצוץ משרע"ה מתלבש ישר בגוף החכם [ובזה יומתק דקרי לי´ משה - גם מצד הגוף]. (הערת כ"ק אד"ש (שיעורים בספר התניא ח"ב עמ´ 628) ב. ולכאורה עכצ"ל שאין דוד המלך בעצמו מלך המשיח שיהי´ "נשיא להם לעולם", שהרי תחילת פעולת מלך המשיח תהי´ קודם הגאולה, כמבואר ברמב"ם (הל´ מלכים פי"א ה"ד), ובודאי קודם תחיית המתים (גם דצדיקים הקמים מיד, כמחז"ל (יומא ה, ב) משה ואהרן עמנו). (לקו"ש חלק ל"ה עמ´ 206) ג. ואמרו חז"ל "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" - שנשמת משה מתלבשת ב"חכמי הדור עיני העדה" שבכל דור ודור, ובמיוחד בנשיא הדור, ש"אין דור שאין בו כמשה" (מוכרח להיות "משה" בכל דור ודור שמלובש בו נשמת משה). [ואע"פ שאין זה גופו של משה, אך מכיוון ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים", הרי חיי משה אינם החיים הבשריים של גופו, כי אם החיים הרוחניים של נשמתו: והחיים הרוחניים שלו נשארים נצחיים בעוה"ז הגשמי עי"ז שהם מתלבשים בגוף של נשיא הדור שבכל דור ודור]. (לקו"ש חלק כ"ו עמ´ 6) ד. מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפנ"ז, עד לדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא" אל פרעה (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי´ בתכלית השלמות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו´), משא"כ בדורנו זה - הדור האחרון של הגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ, אלא אדרבה - מתוספת שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאוריתא שבע"פ וכבד לשון מאוריתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה"], באופן שכנשמות בגופים מקבלים פנימיות "אתפריעו כל נהורין" שנתלו עתה, עי"ז שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאתי תצא". (סה"ש תשנ"ב חלק ב´ עמ´ 294) ה. וה"דברות האחרונות" שמשה - הממוצע המחבר "בין ה´ וביניכם" (בהיותו "איש האלוקים", כנשמה בגוף למטה) - מסרם, נותנים ליהודי בהיותו נשמה בגוף את הכח (ובפרט ע"י בחי´ משה שבקרבו), שהוא יוכל ללמוד תורה בהבנה והשגה של שכל האדם למטה. (סה"ש תשנ"ב ח"ב עמ´ 335) ו. ...כפי שמגלה את עצמו "בקרבנו" "נביא אקים להם גו´ כמוך", נשיא הדור ש"הנשיא הוא הכל", "צדיק יסוד עולם", ע"ד אבן השתי´ - שנמצאת במקום מסוים בעולם הזה הגשמי, וקיימת תמיד בלי שינויים (אפי´ לא השינוי דגניזה, כהארון שנגנז וכיו"ב), ע"ד שופט ונביא שקיים (נצחי) בכל דור (כסימן לגילוי אלוקות בעולם באופן תמידי) - שממנה הושתת כל העולם כולו. (סה"ש תשנ"א חלק ל"ה עמ´ 206) ז. ... מובן וגם פשוט, שבימינו אלה, לאחרי כל מה שעברו במשך הדורות שלפנ"ז ויצאו י"ח כל הענינים הבלתי רצויים (כמובא גם בדרושי אדמו"ר האמצעי), אין עוד ענינים של ירידה כו´ (כולל גם שלילת העניין ד"מאן דנפיל מדרגי´ איקרי כו´"), ובמילא ישנה מציאות של משה - "גואל ראשון הוא גואל אחרון" - נשמה בגוף באופן נצחי. (התוועדויות תש"נ ח"א עמ´ 89) ח. - בשר ודם. שנמצא כבר בעוה"ז הגשמי דמכיון ש"אחכה לו בכל יום שיבוא", עכצ"ל שמציאותו כנשמה בגוף קיימת גם עתה. (התוועדויות ש"פ וישלח תשמ"ט)