רד´´ק י''ג אדר ב' ס''ג 17:56

איך צריך לכתוב במכתב ובכל מקום: בס"ד או ב"ה ?

 a´ hatmimim י''ג אדר ב' ס''ג 14:11

hoil v'nofak mipumei d'rebbe...

Ro´isi b´"sharei holocho uminhog" sheherebbe m"hm shlita kotev sh´nohagim lichtov "b"h" vkayotze boze, v´im kein, harei melech hamoshiach hizkir es habituy "b"h" davka v´hoil v´nofak mipumei d´rebbe, aleinu lichtov kach. Yechi adoneinu moreinu v´robeinu malech hamoshiach l´olom vo´ed!!! chai v´kayom lanetzach!
 עו ז' אדר ב' ס''ג 10:25

ב"ה

עי´ לקו"ש ח"ו שיחת פורים סעי´ ג´, ושם: ב"ה (וכיו"ב). הצ"פ בשו"ת מערער על כתיבת ב"ה, דאז אסור למחוק דהוי אות א´ של השם, אבל כבר הק´ עליו השפ"א (דאי"ז אות משם הוי´, כ"א ר"ת של המלה "השם), נדפס כמדומה בספר פסקי תשובה, וכמדומה שכן מנהג פשוט של החסידים.
 רד"ק ב' אדר ב' ס''ג 09:28

הוראה מהרבי לכתוב ב"ה על כל דבר

באחת השנים בשנות הל´, תשל"ה - תשל"ז, איני זוכר כרגע, היתה הוראה מהרבי לעשות מבצעים על טנק, ולצלם זאת. מבית חב"ד עפולה יצאו למחנה צבא באיזור, הניחו תפילין לחיל וצלמו. את התמונה הדפיסו אחר כך בצורה גדולה בסיוע צא"ח המרכזית. כאשר התמונה הגיע לרבי, קרו שני דברים. הרבי כתב לבית חב"ד עפולה מכתב ובו כתוב גם שעל כל דבר צריך לכתוב למעלה ב"ה. (ניסיתי להשיג את המכתב או העתקו, ובנתיים לא מצאו.) ענין שני הוא שאת התמונה שמו במזכירות השל הרבי במקום בולט התמונה עמדה שם שנים רבות, ועתה היא נמצאת כנראה בספרי´ה, על התמונה הוסיפו בעט ב"ה, ויש אומרים שזה עשה הרבי בעצמו
 רד"ק כ''ה אדר א' ס''ג 13:01

בס"ד הכוונה שאני עושה, וה' עוזר לי במה שאני צריך

דהיינו אני במרכז, וכל מי שעוזר עוזר, ברוך השם, הכוונה, שראשית כל מזכיר שבח השי"ת, לא על מנת שיעזור לי, אלא שבחו של מקום. וזה מזכיר את המבואר בפרק י´ בתניא, שיש צדיקים גדולים שעוסקים בתורה ומצוות לרוות את צמאון נפשה, וכדי שהם יהיו דבוקים בהשי"ת, ויש בני עלי´ה שלא חושבים על עצמם כלל וכלל, אלא רק מה שהשי"ת צריך, הם גם לא מחפשים לרוות צמאון נפשם. ובמאמר "ואתה תצוה" שהרבי חילק בידו הקדושה, כדי שנלמד בו ונלמד בו ונלמד בו, מבואר שעבודה זו שייכת היום לכל אחד ואחד, שיהי´ה איכפת לו מהצרכים של הקב"ה, שיהי´ה גילוי אלוקות בכל העולם, ולא מספיק שזה טוב לי. במאמרים אבל כתוב בס"ד, כי כידוע מאמר הוא כעין מתן תורה מלמעלה למטה, שצריך עזרה להעביר נכון את דבר הוי´ שנותן עתה את התורה.
 shalom כ''ג אדר א' ס''ג 18:04

tefila bearichus

YEISH LEHOIR SHEHAREBBE HORA LEMAARECHES YAGDIL TORAH LEHADPIS PAAM TZILUMIM SHEL MICHTAVIM SHEL GEDOLEI YISRAEL SHEKOTVIM B"H BEROSH MICHTAVEIHEM VELO BS"D. BEALONIM HARABI BIKESH SHEYADPISU BEDAVKA B"H (SHAMAATI MEECHAD SHEHIDPIS ALONIM) VEENO MUVAN MADUA LECHAIM MADPIS BS"D BEMAAMARIM MUDPAS BS"D MEAZ UMETAMID
 רד"ק כ''ג אדר א' ס''ג 14:30

האם יש משעות שונה בין ב"ה ל בס"ד או זה אותו דבר ?

את מה שידוע לי אומר בלי נדר בהמשך, וכן מכתב של הרבי מלפני שנים בלי נדר
 יוסי כ''ג אדר א' ס''ג 07:36

לא מוחלט לפעמים כתוב בס"ד ולפעמים ב"ה

 חי וקיים כ''ב אדר א' ס''ג 19:43

ובכל זאת ב"פתח דבר" כתוב ב"ה

ניתן לראות ב´פתח דבר´ בלקוטי שיחות של הרבי מלך המשיח שליט"א איך שכל פ´תח דבר´ נפתח בב"ה. בדקתי עד מקום שידי מגעת... יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
 רד"ק כ''ב אדר א' ס''ג 16:19

אבל במאמרים של הרבי והרבי הקודם ועוד כתוב בס"ד???

 פלוני כ''א אדר א' ס''ג 20:27

צריך לכתוב ב"ה

אם זכרוני אינו מטעה אותי בשנות הלמ"דים הכניסי לכ"ק אד"ש צא"ח עלון הזמנה לאחת ה"פגישות - שבת עם חב"ד" ולא כתבו ב"ה, הרבי הוציא את העלון עם הגהה של ב"ה בכל חלק של הדף, (בצד א´ ובצד ב´ ובחלק ששולחים חזרה להזמין מקום ועוד...) ניתן לבדוק הפרטים אצל הרב קסטל הצא"ח. אגב, אולי כדאי הערה נוסף עליה העיר הרבי מספר רב של פעמים, ומשום מה נעלם מדפי החלוקה השונים, וזה כאשר כותבים את זמני הדלקת הנרות, להוסיף שאם איחרו את הזמן הפעם לא ידליקו הפעם, וישתדלו להקדים בשבת הבאה.
 חי וקיים כ''א אדר א' ס''ג 19:59

אם אינני טועה: ב"ה

אם אינני טועה, בזמנו, היה בחור שחקר את הנושא, וגילה כי מכתבי הרבי מלך המשיח שליט"א נפתחים בב"ה אפשר לראות את זה ב"אגרות קודש" שם נפתחים המכתבים בדרך כלל בב"ה יחי המלך המשיח