שלמה י''ד אדר א' ס''ג 09:18

האם מותר לקחת קרוב משפחה לאוהל של הרבי הריי"ץ

בהמשך לשאלתו של אחד התמימים, האם מותר ללכת לאוהל של הרבי הריי"ץ - תשובתי היא: בשום פנים ואופן. הליכה למקום זה פועלת ירידה באמונה ברבי מלך המשיח שליט"א לאורך ימים אמן. ואם ישאל השואל, מה השתנה? הרי לרבי הריי"ץ תמיד הלכנו. התשובה היא, שישנה בעיה של מראית העין, שאנשים רח"ל יחשבו שאנו הולכים עבור מטרה אחרת, ולכן אסור כלל וכלל להיכנס היום למקום זה. אך הבעיה שלי היא, שיש לי קרוב משפחה, שהגיע לניו יורק לפני ימים מספר, והיום הוא פונה אלי בבקשה שאקח אותו לאוהל רח"ל, ואיני יודע מה לענות לו. איך אני אלך לשם? אז מה אתם חושבים - לקחת אותו או לא, ואם לא, אז מה אני צריך לענות לו. בכלל, אני סבור שעצם זה שיש לי דוד שרוצה ללכת לשם רח"ל - מהווה בעיה חמורה אצלי.
 יהודה י''ד אדר א' ס''ג 04:59

חכם, הזהר בדבריך!!

בקשר ל´מעשה רב´ שכתבת, מתשנ"ג, ששאלו את הרבי אם רצונו ללכת לאוהל, והרבי סירב, הפרטים בסיפור אינם נכונים. ואעפ"י שקשה לכתוב זאת, אני בכל אופן אכתוב, למען שלילת הטעות מהקוראים: היה חשוב ביותר לרבי לצאת החוצה, כך טענו הרופאים, וכך באמת היה הצורך. אחד המזכירים לא רצה שהחסידים יראו את הרבי במצב כזה, ולכן לא רצה שהרבי יצא החוצה (כמובן מטעמי התקשרות וכו´). באו הרופאים ושאלו את הרבי אם הוא רוצה ללכת לאוהל, הרבי הסכים. מיד אח"כ בא אותו מזכיר ושאל את הרבי אם הוא רוצה להתלבש (דבר שגרם לרבי סבל רב), ענה לו הרבי שלא, מיד רץ לרופאים, ואמר להם ש"הרבי לא רוצה ללכת לאוהל"!!... כך שאין מכאן שום ראי´ שהרבי לא רצה ח"ו ללכת לאוהל. וההיפך הוא הנכון, במשך השנים האחרונות הרבי הלך לאוהל כמעט כל שבוע, ואפי´ יותר מכך, והאם משהו בנ"ג השתנה ח"ו?
 יצחק י''ג אדר א' ס''ג 21:04

מה הבעיה?

 חיים פוזן י''א אדר א' ס''ג 00:15

ללא פשרות

לכבוד ידידי שלמה שי´ כפי שכתבת נסיעה לאהל היום מושללת ביותר ולכן תסביר זאת לקרובי משפחתך בדרכי נועם ותקיפות המתאימה ללא פשרותואז זה יתקבל אצלם בברכה חיים פוזן
 תמים בבית משיח י' אדר א' ס''ג 20:39

יש קשר, ועוד איך...

מה לא ברור, אם חושבים עלי שאני לא נוסע, אם עוד לא יודעים שאני מאמין שהרבי מלך המשיח שליט"א "חי וקיים כאן ב-770, לא ב..., בלי שינוי דגניזה". אז זה אומר שדעותי בענינים של הרבי מלך המשיח שליט"א לא נשמעות... וחבל... הדברים הנ"ל אמורים לגבי כל תמים בכל סיטואציה... יחי המלך המשיח
 יוסף י' אדר א' ס''ג 09:34

'חכמים' הזהרו בדבריכם!

א. תראה לי היכן הרבי מורה ללכת לאוהל בי´ שבט. תן מראה מקום אחד, ואז נתחיל לדבר. ב. ´מעשה רב´: שאלו את הרבי בתשנ"ג, אם רצונו ללכת לאוהל, הרופאים טענו שזה טוב עבורו, הרבי סירב! ג. גם עם בערב ראש השנה אתה חושב שצריך ללכת. ביום זה ישנה בכל זאת אוירה שונה (כיפות דגלונים הכרזות וכו´) כך שפחותים הסכויים של התקררות באמונה. ד. ידוע לך הסיפור עם ר´ זושא פויזנר, שנכנס לרבי ליחידות. הרבי שאל אותו עם הוא הלך לאוהל, הוא ענה שהוא הגיע לרבי. הרבי חייך... ה. ישנם חסידים רבים, שהרבי הורה להם דרך ה´אגרות קודש´ לא ללכת לאוהל. כל מי ששמעתי ששאל בנושא הזה קבל תשובה ברורה שאין לו מה לחפש שם מצד מראית עין. לדוגמא שמעתי שר´ דוד נחשון, הקפיד ללכת כל י´ שבט לרבי הרייץ, עד תשנ"ז. ניגשו אליו רבים, ואמרו לו, שחושבים עליו.... הוא החליט לשאול את הרבי, והתשובה שהתקבלה, היתה בנוגע לאיסור מראית עין. (נדמה לי בנוגע לתספורת בר"ח, אפשר לשאול אותו פרטים מדויקים). בכל אופן, אם אותו אחד מסתבך יותר מידי, שישאל את הרבי וזהו. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
 <font color=red><B>בן דוד</font></b> י' אדר א' ס''ג 06:46

מה עדיף: הרגש או פקודת מלך? -->

אם מצד אחד יש הוראה של הרבי שליט"א ללכת בזמנים מסוימים*, לפרידיקע רעבע. ומצד שני הרגש שזה פוגם בהתקשרותאמונה וכדומה? לפי מה נלך לפי ההרגש האישי, או אפילו סברת בני תמותה או הוראה-פקודה של מלך המשיח?** ודרך אגב זה לא מהיום השאלה, השאלה היתה גם לפני 10 ו-20 שנה היו כאלה שטענו שאומנם הרבי שליט"א מורה ללכת לאוהל אבל מצד התקשרות אסור לקיים את ההוראה הזאת. אחרת ח"ו נהיה מקושרים לפרידיקע רעבע** ---- הערות: * זמנים מסויימים: קרי, ערב ר"ה, י´ שבט, ויש שמועה שגם כל פעם שמגיעים לניו יורק יש הוראה להכנס לפרידיקע רעבע. ** טענה דומה (מיפי אותם אנשים): נכון שיש גזירה על ה´משקה´ אבל כדי להגיע להתקשרות צריך מסירות נפש כזאת גדולה אפילו עד כדי לעבור על הגזירה. ה´ יכפר בעדם...
 <font color=red><B>קטמונר</font></b> י' אדר א' ס''ג 02:50

ענית לעצמך !!

ואגב מאיפה לקחת לעצמך את השטות הזאת? "בכלל, אני סבור שעצם זה שיש לי דוד שרוצה ללכת לשם רח"ל - מהווה בעיה חמורה אצלי" מה הקשר????