קלמן י''ד אדר א' ס''ג 01:04

כז אדר??

מתי הי´ לכ"ק אד"ש ה"סטרוק" בכז אדר ראשון או ב´? ובאיזה שנה?
 יהודה י''ג אדר א' ס''ג 16:51

אכן, כאן מתחילה הטעות!!!

הטעות מתחילה כאן, אך לא לצד שאתה כתבת עליו - אלא בדיוק לצד ההפוך: אם מסתכלים על כל דבר רק בכזאת גישה, היינו, רק מצד ה´עצם´ של הרבי, איך שהוא לא מוגבל, ולא משתנה, וכו´, וכו´, והוא "שליט"א" בדיוק כמו מקודם וכו´, אבל לא מסתכלים כלל על ה´גילויים´ כביכול של הרבי, היינו, שגם לרבי יש גוף גשמי, וגם לרבי ´כואב´, גם לרבי יש רגשות, כן, הוא מרגיש, כשאנו עושים דבר טוב - הוא שמח! כשאנו עושים דבר היפך הרצון - הוא לא מרוצה, וכו´ וכו´, וכשכואב לרבי - הוא גם סובל. אכן, "את חליינו הוא נשא ואת מכאובינו סבלם", היינו שבאמת יש ענין של "סבלם", ישנו הסיפור הידוע על הרבי הקודם, שבתחילת נשיאותו נהיה חולה מאוד, ונוצר חשש לחייו, התאספו כל החסידים, והחליטו שכל אחד צריך לתת משנותיו לרבי. אחד רצה לתת עשר שנים - ואמרו לו שיתן רק שנה אחת! היינו, שהיה כאן ענין של חיים ומות, וחסידים תרמו בפירוש שנים לטובת הרבי, ואם לשיטתך, שיטת ה"על פי שנים עדים (העינים) לא יקום דבר" - הרבי הוא כזה "עצם בלתי משתנה" - למה הוזקקו כל השנים האלה, האם זה היה מוסיף לרבי משהו? (והעובדה - שכן!) האם הם לא הבינו את מה שאתה כביכול מבין היום??!! גישה כזאת - עלולה להוביל לבלבול עצום ולחוסר מציאותיות, - היינו, לא יודעים מתי זה באמת ענין ´רציני´, שבאמת נוגע לרבי, ומתי זה רק ´כביכול´, ובעצם - אין שום בעיה. תסתכל היסטורית לאורך כל זמן קיומה של חסידות חב"ד, כשאחד הרביים היה חולה, כל החסידים עשו משמרות של תהילים, הלכו לאוהלים של הרביים וכו´ וכו´, האם קרה שאי-פעם קם חסיד ואמר: "מה לכם ולכל הצרה הזאת, הרבי הרי הוא עצם בלתי משתנה, ולא שייך בו שום שינוי כלל" ?! ולו יצוייר שהיה קם אחד כזה ואומר זאת, היו ´סוקלים´ אותו מיד... מה זאת אומרת, הרי הרבי לא מרגיש טוב!!! צריך להסתכל במשקפיים הנכונות - עם שתי עדשות - הן עדשת ה´עצם´ והן עדשת ה´גילויים´. ורק אז אפשר לראות את התמונה במילואה. ואם מסתכלים רק בעדשה אחת - הרי שלא רואים נכון את המציאות, רואים רק חד-מימד, וכאילו בשתי עדשות - תלת (!) מימד! אמנם נכון, לא צריך להתמקד רק ב´גילויים´, אלא גם צריך את ה´עצם´ (או להיפך, שצריך את העצם, וגם את הגילויים..., כ"א לפי שיטתו וכו´), אך כמדומני שאם נוקטים גישה מסויימת ללא הגישה השנייה - זה יוצר תמונה מעוותת של המציאות, כנ"ל.
 לע"ו ו' אדר א' ס''ג 20:46

אני לא מבין

על פי כל הנזכר לעיל לכאורה יש לבטל את כל החגיגות המיותרות מסביב לר"ח כסלו שהרי לרבי מלכתחילה לא קרה כלום ומה השתנה בר"ח כסלו?
 שיל"ו ה' אדר א' ס''ג 02:55

זלמן, מכאן מתחילה הטעות!

טעות חמורה היא לומר שהיה איזשהו "אירוע" ביום כ"ז אדר תשנ"ב או תשנ"ד, מי אנחנו שנחליט אם הרבי מה"מ שיל"ו עבר רח"ל "שינוי" כלשהו בזמן מסוים? כי ראינו? הרבי לא כפוף למגבלות עינינו הגשמיות! גם בני ישראל במדבר ראו את "משה שוכב על מיטתו" רח"ל!! ומכך הגיעו לעבירות הכי חמורות! אתה הרי בעצמך כותב "הרבי שליט"א" ואם אתה מאמין למראה עיניך הרי מאז ג´ תמוז תשנ"ד היית צריך להפסיק לומר זאת היל"ת... וכמו ששמעתי כמה פעמים מהמשפיע וכו´ זושא פוזנר מלוד (ע"פ לשונו וסליחה אם זה בוטה מידי) "אם הרבי חולה אז הרבי גם מת רח"ל!" אין שינוי דמחלה ודגניזה כלל! יחי אדוננו מורנו ורבינו עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף גשמי דמלך המשיח לעולם ועד! (ההודעה נערכה ע"י המנהל)
 זלמן ד' אדר א' ס''ג 20:42

מעולם לא הי'!!

ידוע שאצל הרבי שליט"א כל הענינים שעוברים עליו לעיני בשר - הם ענינים כלליים, ועוד ועיקר ששום דבר לא נעשה ללא רצונו והסכמתו. במיוחד בענין "את חליינו הוא נשא ואת מכאובינו סבלם" שזהו באמת החולי שלנו חליי נ ו ומכאובי נ ו כלומר שזה בעצם אנחנו רק שהוא לקח על עצמו את העניין. ולכן מן הראוי להשתמש בלשון המגדירה במדוייק את המצב ולכאורה הכי מתאים ללומר: האירוע. וא"כ האירוע שאירע הי´ ביום שני כ"ז(ז"ך) אדר ראשון בשעה 5:00 בערב לערך ה´תשנ"ב. וה´ הטוב יעזור וירחם שתיכף ומיד ממש תהיה ההתגלות בפשטות של הרבי שליט"א. יחי המלך