בחור מישיבת צפת כ''א שבט ס''ג 09:10

אמונה ללא פשרות

ע"י פסק דין של בית דין משתנים הטבע והמציאות. כמאמר חז"ל על הפסוק "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" אפי´ כאשר רבנן"אומרים לך על ימין שהוא שמאל וההיפך" כלומר אפי´ ענין אשר תורת אמת מגדירה שהוא שמאל ורבנן אומרים שהוא ימין פוסקת התורה "לא תסור"... יש לשמוע להם. ויש לומר יותר מכך שעל ידי כך שמלכי רבנן אומרים על שמאל שהוא ימין והוא נעשה ימין מכיוון שכאשר התורה פוסקת לא תסור אין הכוונה לומר שאכן הדבר נשאר שמאל, ובכל זאת ציוותה התורה שאם חכמים אומרים שזה ימין אז זה ימין. הכוונה היא שלמרות שדבר זה מוגדר מצד תורת אמת "שמאל" הרי התורה עצמה העניקה לרבנן את הכח לפעול. שעל פסקם ישתנה הדבר. בדומה לנאמר בתלמוד הירושלמי על הפסוק "לאל גומר עלי" שע"י פסק דין של בית דין בענין קידוש החודש ועיבור השנה משתנים הטבע והמציאות והרי יתכן שפסק דין יקבע גם ע"י ביטול העדות שנתקבלה לפני כן. ואשר לפיה נפסק אחרת וכדומ´ ולכן כאשר 100 רבנים ויותר פוסקים שהרבי משיח אז ודאי שהוא משיח וכל שכן שהוא חי וקיים בברכת יחי המלך הבחור הצפתי