מנחם ח' סיון ס''ו 07:35

להסתפר ליל ערב חג השבועות?

לפי מנהג חב"ד. האם מותר להסתפר בליל ערב חג השבועות, או צריכים לחכות עד שהאיר היום ?
 א חסידישע הרגש ח' סיון ס''ו 07:35

מה בין שערות א"ק לשערות ז"א ומטה

הנה נחרדתי ממחשבתו של ישראליק יחי' כי אם אנו רואים בעינינו את כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א מסתפר ביום ד אחרי חצות או בלילה נדמה מילתא למילתא וננהג כן בעצמנו נגד דברי המקובלים והזהר וכו' - ח"ו. שהרי יודע כל בר-בי-רב בספרי החסידות והקבלה כי אינם דומים שערות לשערות כלל, וכך לדוגמה שערות הזקן אינם דומים לשערות הראש ושערות האיש אינם דומים לשערות האשה וכו' - עד שאצל האשה שער הוא ערוה ומקור יניקה לחיצונים ויש לכסותו ואילו שער הנזיר הוא מקור קדושה וגדל פרע שער ראשווכו' (וריבוי המדרגות בזה, כמבואר בחסידות, בכמה וכמה מיני שערות, כנודע,וכגון הלויים המגלחים זקנם בעוד זקן אהרן יורד על פי מדותיו וכו' ואי ןלהאריך).והנה, נודע ממורנו הבעל שם טוב ונשיאינו ממלאי מקומו אחריו כי הציור של רבי הוא דוגמת א"ק בעולם הזה, וידוע בספרי הקבלה עוצם מעלת שערות א"ק - עד שהרי הם כדוגמת אין סוף עלמין דיתבין בגולגתא, שהרי הם כעולמות האין סוף שהיו במחשבה ואפשריות המציאות - וממילא גם בתקופות בהן הרבי איננו מסתפר כלל (כנודע ענין זה) אין לדמות הדבר אלינו, וכן כאשר הרבי מסתפר בזמן שיש תוקף הדינים הרי שערות הרבי הן גילוי א"ס המכניע את הדינים וממתקם בשרשם הכי עליו וכו' כנודע, ומה נדמה אנו, דרדסי ז"א ומטה מטה בבי"ע (וה' ירחם שלא ניפול בקליפות שתחת המציאות, ר"ל), את שערות ראשנו לשערות ראשו. הרי מחשבותינו הנעלות ביותר מצומצמות כמה מונים ואין לשער משערות ראש הרבי הקדושות, וממילא שערותינו עלולות להניק לחיצונים ועלינו להזהר בכל האמור בכתבים הקדושים, וכו' וכו', ואיך ידמה עבד לאדונו, וה' הטוב יכפר בברכת חסידים ומקושרים נאמנים, האחוזים בשערות ראש הרבי (כנודע בחסידות מענין אברהם יתיב בחיקה דשרה וכו') - יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! שנזכה לקבל תורה בשמחה ובפנימיות, עם כל ההרגש החסידי הנחוץ כאשר דנים בהנהגות הרבי שליט"א!
 מנחם ד' סיון ס''ו 21:37

שמעתי

שמעתי בשם הרב שוויי שי' שאפשר להסתפר בליל ערב שבועות.
 hashem Yerachem ג' סיון ס''ו 01:28

Hashem Yerachem

A Very BIIIIg refuah Shelaima to the second teguvha Mamash, he takes all pisgomim and halachos and make s acholent from them. Hashemn yerachem al amo
 שניאור זלמן ב' סיון ס''ו 23:29

שו"ע אזה"ז (אולי) משמע משהאיר היום

כתוב בשו"ע אדה"ז סימן תצ"ג סעיף ה: ל"ג ימים יש אומרים מיום ראשון של ספירת העומר ומסיימין בל"ג בעומר .. דהיינו שמונע מלהסתפר עד לאחר שהאיר היום בל"ג די בכך ומותר להסתפר עד שעברו משהו מהיום .. ומכל מקום אפילו בל"ג עצמו יזהר שלא להסתפר קודם אור היום ... עיי"ש. בסעיף ו כתוב: ויש אומרים של"ג ימים אלו מתחילין מיום ב' לחודש אייר ומסיימין בערב שבועות .. ולכן מסתפרין ונושאין משהאיר יום ראשון של הגבלה ואילך עיי"ש. עפ"ז אולי יש לומר שלפי מנהגנו שאין מסתפרין עד ערב שבועות, אין להסתפר (כלשון אדה"ז) "קודם אור היום" "משהאיר היום" וכו'.
 זלמן ב' סיון ס''ו 21:06

ערב חג השבועות מתחיל מהלילה

כידוע מה שכתוב ב"היום יום" ג סיון: כשהסתפרו בימי הגבלה, קודם ערב חג השבועות, לא היתה רוח אאמו"ר נוחה מזה. עכ"ל. כל ילד יודע "ויהי ערב ויהי בוקר", קודם ערב ואח"כ בוקר. היום של ערב חג השבועות מתחיל מהערב !!! עפ"ז למה שלא יוכלו להסתפר בליל ערב חג השבועות !?
 מענדל ב' סיון ס''ו 20:58

מותר להסתפר תיכף אחר ערבית

בספר נטעי גבריאל כתוב: מותר להסתפר בערב שבועות, תיכף אחר תפלת ערבית, אפי' להנוהגין כשיטת האר"י ז"ל. עכ"ל.
  ב' סיון ס''ו 20:22

מסתפרים בכל השנה אחרי חצות

מנהג הרבי שליט"א מלך המשיח במשך השנה (בלי קשר לערב שבועות) הוא להסתפר ביום רביעי אחרי חצות או בלילה, וכנראה שמש"כ לעיל שלא מסתפרים בין חצות היום והלילה - לא מדוייק הוא. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
 אוצר הפוסקים ב' סיון ס''ו 10:47

לא למעשה.

כמובן שלא למעשה - אך מסברא: בקונטרס הידוע של האנטי הידוע בשמו בלשון סגי נהור "התקשרות" פורסם שאין מסתפרים בערב ליל שבועות, יתכן ומכך אפשר להסיק למעשה שבודאי שכן מסתפרים - שכן עושים בדיוק הפוך ממה שהם כותבים שם. מאידך - אני חושש שאם תשאל רב ליטאי הוא יורה לך שמותר להסתפר - וכידוע (למדים ק"ו מאנטי משיחיסט) שפוסקים הלכה ההפך ממה שרב ליטאי פוסק, לכן קשה להכריע בענין (ואף מביך לחשוב שרב ליטאי פוסק X והרב האנטי משיחיסט פוסק Y ולכן אנו חוזרים ופוסקים X כמו הרב הליטאי... וד"ל ואכמ"ל וחבל"ז פגז) ובכל אופן - יותר למעשה (אם כי עדיין לא ממש מספיק למעשה) , עד חצות בודאי לא מסתפרים ע"פ האר"י ז"ל שכן זהו זמן בו לא מסתפרים בכל השנה (בין חצות היםו לחצות הלילה), ואם אתה כבר ער אחרי חצות - מה אכפת לך ללמוד עוד כמה שעות חסידות ולהסתפר בבקר - בערב החג ממש - לכבוד חג השבועות? כמובן שכל מה שהובא כאן הוא שקו"ט בנושא בלבד ולא הובא כהלכה למעשה, ההלכה היחידה שאני יכול למד אותך היא שכשיש לך שאלה הלכתית - לך ותשאל רב! (וכאן המקום להודות לעורכים האחראים של הפורום שדואגים שלא יהיה אפשר להעלות קבצים לפורום וחוסכים לנו בכך לדון בכל פעם על טהרתם של מראות וכתמים שונים שאנשים סורקים ומתלבטים בפורום בקשר אליהם וד"ל ואכמ"ל כנ"ל)
 יצחק א' סיון ס''ו 23:58

להסתפר ביום

אינני רב פוסק דינים נראה לי שצריכים לחכות לאור היום.